hvilket stykke musik?
Fra : Lars Petersen

Dato : 12-06-02 20:05

Hej

Jeg sad lige og så tv2's VM-sammendrag.........Under et sammendrag af DK
imod Frankrig blev der spillet en dramatisk opera-agtig ting. Er der nogen
der ved hvad det stykke musik hedder og hvor det er fra?

På forhånd tak!

/lars

Fra : Enzo

Dato : 12-06-02 20:21

"Lars Petersen" <info@minimuh.dk> wrote in message
> [...]
> imod Frankrig blev der spillet en dramatisk opera-agtig ting. Er der nogen
> der ved hvad det stykke musik hedder og hvor det er fra?

Carmina Burana. Af Carl Orff.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 12-06-02 22:55

> Carmina Burana. Af Carl Orff.

Mon ikke det er "O Fortuna", åbningssatsen til Carmina Burana, du mener?

Jeg har ikke selv hørt det, men det er den der oftest bruges.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Metal Mickey

Dato : 12-06-02 23:34

Jeg har den på Doors soundtrack'et, der hedder den:

Carmina Burana: Introduction
Performed by the Atlanta Symphony Orchestra and Chorus
Conducted by Robert Shaw

-Thomas

--
"It has been my duty to practise six hours a day. Fuck my guitar. Too easy."
- Richey James

www.staybeautiful.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-06-02 08:57

"Metal Mickey" <thomas@staybeautiful.dk> skrev i

> Jeg har den på Doors soundtrack'et, der hedder den:
>
> Carmina Burana: Introduction
> Performed by the Atlanta Symphony Orchestra and Chorus
> Conducted by Robert Shaw

faktisk er den opera ofte brugt i rocksammenhæng. f.eks har Ozzy brugt den
flere gange lige inden sine koncerter

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Peter G.

Dato : 13-06-02 12:10

In article <Xns922C65FD42228mcpdkemaildk@212.54.64.135>, Michael Petersen
<mcp_dk@e-mail.dk> wrote...
> "Metal Mickey" <thomas@staybeautiful.dk> skrev i

Egentlig hedder indledningsstykket "Oh Fortuna".

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Address is not munged.