ADVARSEL: Bladet "Mobil, Alt om mobil komm~
Fra : Morten Christensen

Dato : 10-02-01 23:12

Se min mening om bladet "mobil" i nedenstående mail (sendt til bladet i
dag, lørdag 10. februar).

mvh.
Morten.

***************************

Hej !
Jeg købte jeres blad idag - det så ganske interessant ud.

MEN jeg har aldrig følt mig så grundig snydt før !

40 kr. for et blad af en så elendig kvalitet, indholdet er tyndt og
overfladisk, sproget er elendigt, fyldt med stavefejl og bærer præg af
artikler mangelfuldt oversat fra svensk...selv på forsiden af bladet er
en af overskrifterne ikke oversat til dansk. I lang tid var jeg
tvivlende, men konkluderede til slut at bladet nok har til hensigt at
være dansk.

Der er så mange misvisende og åbenlyst forkerte oplysninger. Jeg kommer
med nogle eksempler:

"Så meget stråler din mobiltelefon:"
I opgiver SAR (Specific Absorption Ratio) i enheden Watt ..... det er
fuldstændigt forkert - SAR måles i enheden W/kg eller mW/g. SAR værdien
må ikke forveksles med den effekt telefonen sender med. SAR er et udtryk
for hvor meget effekt der afsættes i et bestemt volumen f.eks. hovedet.

"Nordjylland:"
Oprindeligt hed fabrikken Bosch, så blev den til Dancall - fejl. omvendt
!

Kig på jeres billeder - Peter Hinrups efternavn står på hans ID kort -
hans efternavns staves ikke Hindrup !

"SL45 et gennembrud for Siemens"
kaldes også SK45 i teksten, men hvad pokker der er jo så mange navne, så
vi bliver ikke forvirret.

"Supertesten:"
Ståltesten - dårlig oversat, tastefejl (omtrent nr. 30 intil videre)
eller bruger man virkelig stål i denne test.

"Guiden: GSM telefoner"
Siemens S35i
Wap: nej -> JA!!!

Siemens S40
Øvrigt: intet????? (hvad med HSCSD)

Nokia 6210
Øvrigt: Komplet tilbehørspr. HSCSD

"Guiden: Lommecomputere & communikatorer"
Palm IIIxe
Sammenligner spec. med dem opgivet i testen af enheden tidligere i
bladet:

RAM: 2MB (opgiver 8MB i selve artiklen tidligere i bladet)
Operativsystem: PalmOS3.1 (opgiver PalmOS3.5 i selve artiklen tidligere
i bladet)
Pris: 2300 (opgiver 3200 kr i selve artiklen tidligere i bladet)

Et blad til den pris kan ikke tillade sig at være så dårlig. Der må
simpelthen ikke være så mange stave/slå fejl som I har præsteret.

Læs korrektur - og hold jer væk fra de tekniske detaljer - medmindre I
formår at sætte jer ordentligt ind i tingene.

mvh.
Morten.

PS: Jeg sender også dette indlæg til nyhedsgrupperne:
dk.teknik.telefoni.mobil
dk.forbruger

Fra : JK

Dato : 11-02-01 00:07

Hej

Har selv stået og overvejet at købe dette blad, men undlod pga. at jeg ikke
kunne finde ud af om det var et dansk eller svensk blad.
Forsiden er meget misvisende.

JK

"Morten Christensen" <marie-og-morten@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3A85BCB9.1BD39A87@mail1.stofanet.dk...

Fra : JK

Dato : 11-02-01 00:10

Hej igen

Hvis man søger efter bladet i Bladguiden www.bladguiden.dk står det
beskrevet som om det er svensk.

Send gerne svaret af din e-mail i gruppen her.

Fra : Booggyman

Dato : 11-02-01 00:13

tilsyneladende et elendigt blad, gode råd der ikke kan bruges til en skid,
hvad skal vi så med det blad, tørre os i røven??
jeg hader når blade som vi forbrugere skal støtte os til laver så dårligt
arbejde, godt at man selv ved hvor man skal finde gode råd, og tips mm.

stakkels dem der støtter sig til dette blad.

--
fjern tal fra email så skulle den virke

Fra : Tom A Jensen

Dato : 11-02-01 01:08

Morten Christensen <marie-og-morten@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> Se min mening om bladet "mobil" i nedenstående mail (sendt til bladet i
> [...]

-----

hej morten
så er det vist heller ikke værre.
ok,der er nogle skrive fejl ,men nogle af de ting du beskriver betragter jeg
som flueknepperi.
at skrive indlægget som en advarsel (med stort skrift ) betragter jeg også
at overdrive stort.

men ok du er ikke tilfreds ,jeg er meget godt tilfreds og vil stadigvæk købe
bladet

mvh
tom jensen
viborg

Fra : Hauge

Dato : 11-02-01 02:23

Hejsa

"Tom A Jensen" <2fast4y@post5.tele.dk> wrote in message
> men ok du er ikke tilfreds ,jeg er meget godt tilfreds og vil stadigvæk købe
> bladet

Der er jo også nogen der er tilfredse med Se&Hør, og det er vel samme målgruppe
de henvender sig til.

Mvh Hauge

Fra : alexbo

Dato : 11-02-01 10:26

Hauge <hauge@CUThrcnet.dk>

> Der er jo også nogen der er tilfredse med Se&Hør, og det er vel samme målgruppe
> de henvender sig til.

Jes; en tand over niveauet her.

mvh
Alex Christensen

Fra : Booggyman

Dato : 11-02-01 14:57

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Tom A Jensen" <2fast4y@post5.tele.dk> wrote in message
>
> Der er jo også nogen der er tilfredse med Se&Hør, og det er vel samme

næh der tager du fejl, jeg køber Se og Hør, men vil ikke have det andet lort
*GG*

Fra : Tom A Jensen

Dato : 11-02-01 22:25

Hauge <hauge@CUThrcnet.dk> skrev i en news:964sj1.io.1@CUThrcnet.dk...
> Der er jo også nogen der er tilfredse med Se&Hør, og det er vel samme
målgruppe
> de henvender sig til.
>
> Mvh Hauge

----

hej hauge
der er også dem der siger de er utilfredse med se &hør ,men de køber det
aligevel hver uge
mvh
tom jensen
viborg

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 11-02-01 01:10

Morten Christensen skrev:
> Læs korrektur - og hold jer væk fra de tekniske detaljer - medmindre I
> formår at sætte jer ordentligt ind i tingene.
>
> mvh.
> Morten.

Kan kun sigde en ting om bladet - *ROFL*

--
Kenneth Olsen
E-mail: kenneth@olsen.dk

Fra : www.mobiludstyr.dk

Dato : 11-02-01 12:01

Ja, det er rigtigt nok.......min opfattelse er generelt også, at Mobil er
for useriøs jvf.

****
Hejsa Arne Lund

Tak for deres e-mail vedr. annoncering i bladet Mobil.

Du vedhæftede en fil med følgende navn : breve.doc
og i overskriften stod der :

****************
RSL-COM
Att: Kenneth Pettersson
****************

Derfor må jeg jo opfatte deres forespørgsel til os som en fejl.

Derudover skal det nævnes, at vi efter en forespørgsel til deres blad, har
fået priser fra 3 forskellige sælgere.

Dette anses for utrolig uprofessionelt, at der er 3 sælgere som arbejder
med samme kunde.
(alle 3 sælgere havde forskellige priser).
eks. Priser mellem 7500->16500kr pr. kvartside.

Hvordan kan dette ske og hvordan skal man som annoncør opfatte det som et
seriøst blad ?

Derudover ønsker vi svar på følgende spørgsmål :

Hvornår kommer jeres blad i den RIGTIG dansk udgave, hvor alt tekst osv
bliver på Dansk(uden stavefejl osv) ?

Kopi af denne e-mail er afsendt til Jonas Ekstrand som er
Försäljningschef hos MOBIL.

Svar udbedes.

Mvh

Jesper Jensen
Eurotronics Denmark

Fra : www.mobiludstyr.dk

Dato : 11-02-01 12:22

Lige en kort kommentar til det sidste indlæg jeg skrev, når man tjekker
MOBIL.NU og læser om :
Niclas Lidström
chefredaktör

STÅR DER åbenlyst :
I handen håller hand gärna sin Nokia 6150, men drömmer om en R320.

Tænk, at de ikke har økonomi til, at give redaktøren en ordentlig
mobiltelefon(eller den han drømmer om), når deres annonce-priser er så
svingende jvf. mit sidste indlæg.

Mvh

Jesper Jensen
Eurotronics Denmark
www.mobiludstyr.dk

Fra : lordhoho@my-deja.com

Dato : 11-02-01 13:21

En lidt anden historie om hvorledes man på bladet håndterer sin
professionalisme. Undertegnede og en god kollega rettede i starten af
december måned henvendelse til bladet idet de havde søægt free-lance
skribenter. Trods gentagende rykkere fra os begge har ingen af os endnu
modtaget et afslavg endsige en "kvittering" for vores ansøgninger. At
bladet tillige falder så dårligt ud som jeg erfarer i nyhedsgruppen
bekræfter mig kun i mine fordomme overfor den flok tåber der hævder at
være bladsnedkere.

Henrik

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Mr. Hansi

Dato : 11-02-01 19:35

Købte bladet med håb, efter en halv time røg det i skraldespanden.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 12-02-01 11:59

lordhoho@my-deja.com wrote:

> [...]
>bladet tillige falder så dårligt ud som jeg erfarer i nyhedsgruppen
>bekræfter mig kun i mine fordomme overfor den flok tåber der hævder at

Hvis du skal være prof, så læs lige korrektur på din egen tekst.

Peter

Fra : N/A

Dato : 12-02-01 20:52

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-02-01 20:52

Hej Alle,
Tak for svar...jeg forventede ikke så kraftig reaktion på mit indlæg.

Nogle af punkterne nævnt i denne mail kan godt kaldes "flueknepperi" - men da
bladet forsøger at give os forbrugere et godt grundlag for valg og køb af
udstyr, bør de også være omhyggelige og pinligt korrekte. De tager sig godt
betalt for denne vejledning....

Det er helt fint at "afmystificere" nogle tekniske udtryk og termer - men det
kræver at man er omhyggelig når man omformulerer og forklarer ting. Dette er
ikke tilfældet ved bladets sammenligning og beskrivelse af SAR værdier fra
mobiler. Her er vi inde på et område, hvor man skal passe på hvad og hvordan man
siger/formulerer tingene !

Jeg kan godt leve med nogle stave/slå fejl - men når vigtige tekniske detaljer
behandles tilfældigt og misvisende bliver jeg vred. Om en PalmIIIxe har 2MB
eller 8MB RAM, koster kr. 2300 eller kr 3200 har stor betydning for mit valg.
Det samme er gældende for features på mobiltelefoner.

Mht. titlen på min oprindelige mail - så er den måske drastisk - men jeg vil
sikre mig at folk bliver advaret/informeret om dette blad.

mvh.
Morten.

Fra : jan steen sørensen

Dato : 13-02-01 07:00

Hej

Fik du jobbet?

udmærket indlæg - de skal vel også bare lære det... - det ville være dejligt
hvis der var nogle magasiner der kunne være ufarvede over for
producenterne - ikke blev "smurt" af reklamekroner, etc...

Jan

Fra : J. S.

Dato : 13-02-01 23:10

"Morten Christensen" <marie-og-morten@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
>
> mvh.
> Morten.
>
> PS: Jeg sender også dette indlæg til nyhedsgrupperne:

Jeg forstår din og andres harme og har selv set kritisk på bladet - specielt
galt gik det i sidste nummer. Men - al begyndelse er svær og grundlæggende
er jeg glad for at der ENDELIG er kommet et mobilblad til Danmark. Jeg har
tidligere holdt den svenske udgave som jeg har været glad for. Så mon ikke
redaktionen giver den en skalle fremover, så de får styr på kvaliteten -
også i Danmark. Jeg synes de fortjener en chance mere!

PS. Jeg har intet med Mobil at gøre - dette er min personlige mening.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-01 23:54

J. S. skrev:

[80 linjers overflødigt citat]

Kan du ikke formås til at beskære citaterne? Vi har læst det
hele.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : FraxxFlame

Dato : 15-02-01 22:22

> Kan du ikke formås til at beskære citaterne? Vi har læst det
> hele.

Damn man keder sig hva? =)

Fra : Devast8or

Dato : 16-02-01 18:25

LOL, det gør han vist tit så...

Devast8or

--
------ MAKE MONEY JUST FOR BEING ONLINE ------
Click here if you're interested:

Fra : Mickey

Dato : 16-02-01 19:35

"FraxxFlame" <fraxxflame@.....dk> skrev i en meddelelse

> Damn man keder sig hva? =)

men om ikke andet, så har han ret ;)

Fra : Frank Rasmussen

Dato : 17-02-01 01:48

Manden har ret. [80 linjers overflødigt citat] It Sucks. Hvorfår tænker man
ikke lidt selv, hvem gider læse 80 linier igen, det er forvirrende og
udnødvendigt..Så det er ikke noget med man keder sig, men det er der måske
andre der gør når de gerne vil læse de samme 80 linier igen..

mvh
Frank