Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Så fik jeg endeligt mit A40 :-(
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-06-02 16:50

Ja, så fik jeg endeligt mit længe ventede A40, og jeg kan desvære kun
bekræfte de meldinger om AF-fejl, som jeg i mellemtiden (fra jeg bestilte og
til nu) har læst om. ØV ØV ØV

I morgen ringer jeg til canon og høre hvad de har at sige.

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-06-02 17:30

Hvis der er nogle der er interesseret, så har jeg posted et eksempel i
dk.binaer. Billederne hedder:

IMG_0032.JPG - 3x zoom, ok fokus
IMG_0033.JPG - lidt mindre zoom, meget dårligt fokus!!!
IMG_0034.JPG - lidt midre endnu, ok fokus
IMG_0035.JPG - mindre endnu, ok fokus.

ID på den første post, men den er altså splittet op i 11, hvor alle
billederne er i, og de ligge desuden ikke i række følge(bruger normalt ikke
binær grupper, sorry).

mvh Frank

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d076cb3$0$14598$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : lehd

Dato : 12-06-02 20:54

> [...]
>
> ID på den første post, men den er altså splittet op i 11, hvor alle
> billederne er i, og de ligge desuden ikke i række følge(bruger normalt

Jeg modtager kun en lille del af dit foto , har andre prøvet ?
mvh Kirsten

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-06-02 20:06

> ikke

> Jeg modtager kun en lille del af dit foto , har andre prøvet ?
> mvh Kirsten

Du skal gå ind i gruppen dk.binær og finde mine indlæg, da de var for store
til at poste som et. Der er 11 indlæg og du skal makere dem alle, højre
klikke og vælge "kombiner og afkod" (hvis du altså bruger outlook express).
Håber det hjælper ellers så sig til.

mvh Frank

Fra : jera

Dato : 12-06-02 17:49

Frank K. Jensen wrote:
> [...]
> bestilte og til nu) har læst om. ØV ØV ØV
>
> I morgen ringer jeg til canon og høre hvad de har at sige.

Jeg prøvede at undersøge problemet udfra Franks beskrivelse d. 10. juni og
kunne umiddelbart rekonstruere problemet, som opstår ved focal length på 13
mm.
På Canon PowerShot A-Series Users' Message Board
(http://powershot.inxtec.net/mb/index.php) kører en diskussion om emnet
(http://powershot.inxtec.net/mb/viewtopic.php?t=1235). Det ser ud til, at
stort set alle A40 har dette problem.

I øvrigt kan ovennævnte forum klart anbefales. Diskussionerne foregår altid
i en venlig tone!

Frank - jeg håber du melder tilbage, med Canons svar.

Jeg tror nu ikke selv, jeg vil gøre noget ved problemet. Jeg havde sikkert
ikke opdaget det, hvis ikke jeg havde kunnet læse mig til det. Nu ved jeg
det, og kan undgå denne ene zoom-indstilling. Skulle Canon komme med en
firmware-opdatering, var det nok værd at overveje.

Jesper

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-06-02 18:16

> [...]
> stort set alle A40 har dette problem.
>
> I øvrigt kan ovennævnte forum klart anbefales. Diskussionerne foregår

Tak for linket, det vil jeg lige se lidt på

> Frank - jeg håber du melder tilbage, med Canons svar.

Jamen, det gør jeg da

> [...]
> det, og kan undgå denne ene zoom-indstilling. Skulle Canon komme med en
> firmware-opdatering, var det nok værd at overveje.

Hvad med fokus i let mørke? Jeg mener ikke helt mørke, men bare ved knap så
optimalt lys. Jeg har kun prøvet et par gange, men jeg har svært ved at får
"dobbelt bip" når der ikke er helt lyst.

mvh Frank

Fra : jera

Dato : 12-06-02 18:46

Frank K. Jensen wrote:
> Hvad med fokus i let mørke? Jeg mener ikke helt mørke, men bare ved
> knap så optimalt lys. Jeg har kun prøvet et par gange, men jeg har
> svært ved at får "dobbelt bip" når der ikke er helt lyst.

Jeg prøvede at eksperimentere ved at slå AF-hjælpelyset til og fra. Det er
rigtigt at kameraet mange gange ikke ville fokusere, ligegyldigt om lyset
var slået til eller ej. Dog kunne jeg finde situationer, hvor jeg først
kunne fokusere, når lyset blev slået til. Det var med vilje, at jeg ikke
kommenterede dette problem i mit forrige indlæg. Jeg ved ganske enkelt ikke
hvad jeg skal forvente. Skal hjælpelyset gøre at du kan fokusere på en
nattehimmel, eller skal bare det hjælpe fokuseringen i enkelte situationer
(hvilket det jo gør)?

Jesper

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-06-02 20:03

"jera" <jera@SLETperson.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad jeg skal forvente. Skal hjælpelyset gøre at du kan fokusere på en
> nattehimmel, eller skal bare det hjælpe fokuseringen i enkelte situationer

Mit gamle A20, som jeg desvære har solgt kunne fokusere på objekter et
par meter væk i totalt mørke, og det havde slet ingen problemmer ved
lysforhold lidt under optimalt, som mit nye A40 har. Det være sagt, så
bliver billederne faktisk ikke så dårlige selv om, at det ikke vil fokusere
(sige "dobbelt bip"). Jeg har ikke åbnet pakken med manualen, da jeg gerne
vil have de bedste muligheder for evt. at levere det tilbage, der hvor jeg
har købt det, men står der noget om det i manualen?

mvh Frank

Fra : jera

Dato : 12-06-02 22:17

Frank K. Jensen wrote:
> Mit gamle A20, som jeg desvære har solgt kunne fokusere på
> objekter et par meter væk i totalt mørke, og det havde slet ingen
> problemmer ved lysforhold lidt under optimalt, som mit nye A40 har.

Et par meter væk i totalt mørke kan jeg ikke klare.

Se det er ulempen ved newsgroups. Man bliver pludselig opmærksom på
problemer, som man ikke anede var der!

Jesper

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 19-06-02 09:29

> [...]
og
> til nu) har læst om. ØV ØV ØV
>
> I morgen ringer jeg til canon og høre hvad de har at sige.

Ja, så fik jeg et svar fra Canon, men desvære havde de ikke en løsning
endnu. De har dog sat nogle folk på sagen, da de nu (uofficielt) har
indrømmet at der er et problem.

Hmmm, skal man beholde det eller finde et andet, i så fald hvilket? Fuji
finepix 2600?

mvh Frank