Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp med billedredig. af for lyse billede~
Fra : Aragorn_DK

Dato : 12-06-02 12:35

....som overskriften her siger...
...eller er det en anden gruppe??? (- vil en venlig sjæl så dirigere mig over
i en anden retning/gruppe? )

Jeg nappede nogle billeder med et ældre digicam, og de blev overbelyst.
Jeg har prøvet at bikle med stadset i PhotoShop og PaintShopPro men jeg
synes ikke rigtigt skidtet kommer til at se ordentligt ud.
Jeg har prøvet de forskellige autoindstillinger til at rette op på billeder
med, og jeg har siddet og knoklet med at indstille korrektionerne
manuelt....
Hvad gør jeg forkert og hvad kan jeg gøre for at gøre det bedre?

De billeder den er gal med kan ses på:
http://www.furnituretiger.dk/images/MC/page_MC.htm
Det er de to billeder i nederste linie til venstre af MV Agusta'en.

Ligeledes har jeg probs med en lodret lyserød stribe i billedet hvor
solreflexer opstår, kan det reddes?
Det kan anes svagt på:
http://www.furnituretiger.dk/images/Bmw/R850R%201.JPG
- cirka midt for i billedet.
Jeg har flere billeder med kraftigere lyserød stribe i på pc'en, men den her
var den eneste jeg umiddelbart havde på hjemmesiden...

Og hvordan dælen dæmper jeg refleksen fra sidetasken uden at det går ud over
resten af billedet:
http://www.furnituretiger.dk/images/nrbrg/RIMG0082.JPG

På forhånd mange tak for hjælpen fra en der er ved at miste tålmodigheden
med billedbehandling!

Aragorn_dk

Fra : LR4669

Dato : 12-06-02 13:19

> ..eller er det en anden gruppe??? (- vil en venlig sjæl så dirigere mig
over
> i en anden retning/gruppe? )

Her med ikke sagt at du er i den forkerte gruppe, men der findes også
gruppen:
dk.edb.grafik
som måske også kan hjælpe dig lidt. :)

Held og lykke :)

/LR

Fra : emj

Dato : 12-06-02 14:14

Aragorn_DK skrev i <3d073244$0$227$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
>http://www.furnituretiger.dk/images/MC/page_MC.htm
>Det er de to billeder i nederste linie til venstre af MV Agusta'en.

Man kan ikke hente manglende informationer ud af et billede, men må
nøjes med at reparere på de informationer der er.
Himlen er f.eks ganske og aldeles hvid 255,255,255 så den kan kun
forbedres ved at blive udskiftet med "lånt" himmel.
Har du ikke et egnet billede af en himmel, må du ud at fotografere et
stk himmel til formålet.

Den røde streg, kan du prøve klone væk.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Aragorn_DK

Dato : 12-06-02 19:38

> [...]
> forbedres ved at blive udskiftet med "lånt" himmel.
> Har du ikke et egnet billede af en himmel, må du ud at fotografere et

--------------

Hmmm hvorfor faen har jeg ikke opdaget den der klon.pensel noget før?? Nå,
det er bare om at komme i gang! Tak for tipsene!

mvh

Aragorn_dk

Fra : itgrafen

Dato : 12-06-02 15:45

"Aragorn_DK" skrev d. 12-06-02 12:35 dette indlæg :
-klip-
> [...]
> http://www.furnituretiger.dk/images/MC/page_MC.htm
> Det er de to billeder i nederste linie til venstre af MV Agusta'en.

Hej Aragorn

Du har sikkert ikke gjort noget forkert. Men hvis jeg var dig ville jeg
igen prøve at åbne billederne i Photoshop.
Åbn så window ->channels/kanaler. Her kan du skiftevis prøve at klikke i
rød, grøn og blå kanal. Det vil give dig et godt billede af hvilke
kanaler der er værst medtaget og give dig chancen for at rette op på dem
enkeltvis.
Måden jeg retter op på er ved at bruge adjustment levels/niveauer
(findes i menulinien edit/rediger->image/billede->justering). Den eller
de kanaler der er lysest giver du så noget mere farve ved at skyde
slideren mod højre. Og husk at der altid skal være både sort og hvidt i
billedet - så hvis der mangler noget i en ende kan du rette op på det
samtidig.
Håber du kan bruge svaret og at det lykkedes for dig

venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-06-02 17:02

Aragorn_DK wrote:

> På forhånd mange tak for hjælpen fra en der er ved at miste
> tålmodigheden med billedbehandling!

De overbelyste billeder kan du ikke redde, de er og bliver udbrændte,
du kan kan jo trøste dig med, at digitale billeder ikke er så dyre
at ta', og med lidt held kan du vel nok finde nogle tilsvarende MC'er,
så du kan få en ny chanche.

De to andre billeder vil godt kunne redigeres, med et godt resultat,
jeg vil anbefale dig at læse lidt i PhotoShop's manuel, de forskellige
funktioner er faktisk ret godt godt beskrevet.

Fra : lehd

Dato : 12-06-02 21:20

"Aragorn_DK" <Aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse
> ...som overskriften her siger...
> ..eller er det en anden gruppe??? (- vil en venlig sjæl så dirigere mig
> [...]

Jeg hoppede en tur ud på siden og besøgte så lige de andre sider for at se
hvad der ellers var af foto.
Og jeg må sige det er en enorm samling meget flotte foto's, men spørgsmålet
melder sig om det er helt rigtigt at lægge dem på siden når de tilhører
andre ?
Jeg kan se der gøres opmærksom på at det ikke er egne foto's, men der er vel
copyright på disse !
mvh Kirsten