Kastration
Fra : JN

Dato : 12-06-02 12:32

Hej Gruppe

En bekendt fortalte mig: "hvis en hanhund bliver kastreret inden den bliver
kønsmoden - så vil den ikke lette ben på hanhundemaner men tisse som tæver
og hvalpe". Er dette korrekt?. Jeg har nemlig aldrig hørt om det før - men
jeg kender heller ingen kastrede
hanhunde. Ifølge min bekendt så er det kønsmodningen, der gør at den
begynder at lette ben - p.g.a. markeringer.

Hilsen fra Lisbeth

Fra : Pia

Dato : 12-06-02 12:36

Jeg kender kun en, Max' lillebror, han blev kastreret som 7 mdr. og letter
stadig som 1-årig ikke ben.

:Pia

Fra : Sander

Dato : 12-06-02 12:56

"JN" <poel_noerregade@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hanhunde. Ifølge min bekendt så er det kønsmodningen, der gør at den
> begynder at lette ben - p.g.a. markeringer.

Hej Lisbeth !

Jeg tror det kommer an på den enkelte hund. Kendte en hund, som blev
kastereret som 6 mdr. Han lettede ben både før og efter kasterationen.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 13-06-02 06:30

Hej

Jeg tror at det kommer meget an på rangorden for den enkelte hund,
nogle ved ikke hvorfor de gør det, andre er helt bevidste om det, min
erfaring med hanhunde(har 2 selv, en usikker og en dominant) er at de
usikre oftest laver denne adfærd mere end de dominante gør. De sidste
ved hvad det handler om og dem kan man bruge nej overfor, men de
usikre ville jeg hellere aflede opmærksomheden overfor. Men se på
andre ting i adfærden der kan afgøre hvor hundens rang er som basis.
Kun sådan kan du hjælpe den med det problem.

Mange hilsener og smil fra

Jeannette Svensson/asko