| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Hvordan kører Morrowind ? Fra : Thomas Mouritsen | 
  Dato :  12-06-02 11:19 |  
  |   
            Jer som spiller Morrowind, hvilken konfiguration kører I spillet på ?
 
 Jeg får min nye Athlon XP 1700+, i næste uge, som har et Asus GeForce 4
 MX440 ; Kan jeg forvente en fornuftig ydelse af Morrowind, tror I ?
 
 Der er 512 MB RAM i maskinen iøvrigt.
 
 Thomas
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Herold (12-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Herold | 
  Dato :  12-06-02 11:24 |  
  |   
            > Jer som spiller Morrowind, hvilken konfiguration kører I spillet på ?
 
 Kører 1024 i 32bit, uden shadows og med max draw distance. Det kører "ok" på
 en P4 1,7, 512 RD RAM og GF4 Ti4400.
 
 > Jeg får min nye Athlon XP 1700+, i næste uge, som har et Asus GeForce 4
 > MX440 ; Kan jeg forvente en fornuftig ydelse af Morrowind, tror I ?
 
 Ja, men aldrig mere end fornuftigt. Flaskehalsen er dit MX440 (bvadr).
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas Mouritsen (12-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Mouritsen | 
  Dato :  12-06-02 11:35 |  
  |   
            
"Herold" <JacobNOSPAMPLZTHNKS@boomtown.net> skrev i en meddelelse
 news:ae77he$p65$1@sunsite.dk...
 > Ja, men aldrig mere end fornuftigt. Flaskehalsen er dit MX440 (bvadr).
 Nå ja, men jeg sku jo osse ha penge til det hele, ikke   
Men i 800X600 ser det da vel vældigt godt ud, Morrowind ?
 Det lyder som om, at der er mange indstillingsmuligheder for grafikken, i
 Morrowind ? Så kan man jo altid lege lidt med det, indtil man finder noget,
 som passer éen.
 Thomas
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Herold (12-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Herold | 
  Dato :  12-06-02 12:26 |  
  |   
            
> Nå ja, men jeg sku jo osse ha penge til det hele, ikke   
>
 > Men i 800X600 ser det da vel vældigt godt ud, Morrowind ?
 >
 > Det lyder som om, at der er mange indstillingsmuligheder for grafikken, i
 > Morrowind ? Så kan man jo altid lege lidt med det, indtil man finder
 noget,
 > som passer éen.
 Ja, der er et par sliders du kan rode lidt med. Der kan dog stadig være
 slowdowns, men det tager man som det kommer.
 Teksturerne er måske lidt blege og kedelige i spillet, men flot er det da.
 Jeg fatter nu stadig ikke hvordan bethesda har lavet de der superdetaljerede
 screenshots. Det overgår min forstand :)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Fax_Modem (12-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Fax_Modem | 
  Dato :  12-06-02 12:52 |  
  |  
 
            jeg synes nu de ligner meget godt det man ser i spillet
 Herold <JacobNOSPAMPLZTHNKS@boomtown.net> skrev i
 news:ae7b5j$9al$1@sunsite.dk
 >
 >
 > > Nå ja, men jeg sku jo osse ha penge til det hele, ikke   
> >
 > > Men i 800X600 ser det da vel vældigt godt ud, Morrowind ?
 > >
 > > Det lyder som om, at der er mange indstillingsmuligheder for grafikken,
 i
 > > Morrowind ? Så kan man jo altid lege lidt med det, indtil man finder
 > noget,
 > > som passer éen.
 >
 > Ja, der er et par sliders du kan rode lidt med. Der kan dog stadig være
 > slowdowns, men det tager man som det kommer.
 >
 > Teksturerne er måske lidt blege og kedelige i spillet, men flot er det da.
 > Jeg fatter nu stadig ikke hvordan bethesda har lavet de der
 superdetaljerede
 > screenshots. Det overgår min forstand :)
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Herold (12-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Herold | 
  Dato :  12-06-02 13:03 |  
  |  
 
            > jeg synes nu de ligner meget godt det man ser i spillet
 Mjah.
 http://www.morrowind.com/images/art/mwind_web09B.jpg
Helt sådan der, ser det ikke ud i mit spil. Jeg kan selvfølgelig godt være
 en konfigurationsspade, men umiddelbart kan jeg ikke gøre det lige så godt.
 Og jeg kører det på et GF4. :-/
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Jacob Nielsen (12-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jacob Nielsen | 
  Dato :  12-06-02 14:30 |  
  |  
 
            "Herold" <JacobNOSPAMPLZTHNKS@boomtown.net> wrote in message
 news:ae7dal$fs7$1@sunsite.dk...
 > > jeg synes nu de ligner meget godt det man ser i spillet
 >
 > Mjah.
 >
 >  http://www.morrowind.com/images/art/mwind_web09B.jpg
>
 > Helt sådan der, ser det ikke ud i mit spil. Jeg kan selvfølgelig godt være
 > en konfigurationsspade, men umiddelbart kan jeg ikke gøre det lige så
 godt.
 >
 > Og jeg kører det på et GF4. :-/
 Retouchering i Photoshop måske ;) Ej, har også godt set Bethesdas
 screenshots som er meget detaljerede, men du siger jo selv at du har slået
 shadows fra, så måske ville det hjælpe lidt hvis de blev slået til.
 Hvilket GF4 er det i øvrigt?
 Mvh. Jacob
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Herold (12-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Herold | 
  Dato :  12-06-02 17:29 |  
  |   
            > Retouchering i Photoshop måske ;) Ej, har også godt set Bethesdas
 > screenshots som er meget detaljerede, men du siger jo selv at du har slået
 > shadows fra, så måske ville det hjælpe lidt hvis de blev slået til.
 
 Jeg spillede det også med inden da, og det så alligevel ikke sådan ud :| Men
 retouchering er ved at blive populær blandt udviklerne... desværre :|
 
 > Hvilket GF4 er det i øvrigt?
 
 Asus TI4400 så der burde ikke være nogen smalle steder der ;) (håber jeg)
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Fax_Modem (12-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Fax_Modem | 
  Dato :  12-06-02 17:21 |  
  |  
 
            ja, ok - you got a point
 Som Jacob siger, de kan jo have fusket lidt med billedet :)
 /Jesper
 Herold <JacobNOSPAMPLZTHNKS@boomtown.net> skrev i
 news:ae7dal$fs7$1@sunsite.dk
 > > jeg synes nu de ligner meget godt det man ser i spillet
 >
 > Mjah.
 >
 >  http://www.morrowind.com/images/art/mwind_web09B.jpg
>
 > Helt sådan der, ser det ikke ud i mit spil. Jeg kan selvfølgelig godt være
 > en konfigurationsspade, men umiddelbart kan jeg ikke gøre det lige så
 godt.
 >
 > Og jeg kører det på et GF4. :-/
 >
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Herold (12-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Herold | 
  Dato :  12-06-02 17:25 |  
  |  
 
            > ja, ok - you got a point
 >
 > Som Jacob siger, de kan jo have fusket lidt med billedet :)
 Det tror jeg også de har. Spillet fejler dog ikke noget ;)
 --
 Jacob H. Nielsen
 Forudbestil Neverwinter Nights. Kun 369/419 kroner på
 http://shop.boomtown.net -> forudbestillinger
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Kasper (22-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper | 
  Dato :  22-06-02 22:16 |  
  |  
 
            On Wed, 12 Jun 2002 14:03:11 +0200, "Herold"
 <JacobNOSPAMPLZTHNKS@boomtown.net> wrote:
 > http://www.morrowind.com/images/art/mwind_web09B.jpg
>
 >Helt sådan der, ser det ikke ud i mit spil. Jeg kan selvfølgelig godt være
 >en konfigurationsspade, men umiddelbart kan jeg ikke gøre det lige så godt.
 Kan det ikke være anti-aliasing?
 -- 
 Kasper
 E-mail: rbb at rocketmail.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                DWM (23-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : DWM | 
  Dato :  23-06-02 01:34 |  
  |  
 
             > http://www.morrowind.com/images/art/mwind_web09B.jpg
>
 >Helt sådan der, ser det ikke ud i mit spil. Jeg kan selvfølgelig godt være
 >en konfigurationsspade, men umiddelbart kan jeg ikke gøre det lige så godt.
 Hvad har du af grafikkort? Morrowind understøtter f. eks nye
 features i geforce 4 kort og hvis du ikke har sådan et kort kunne
 det måske være derfor.
 /Kenneth Iversen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Fax_Modem (12-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Fax_Modem | 
  Dato :  12-06-02 11:40 |  
  |   
            
 hel bestemt. Morrowind er iøvrigt ikke så stor en kraftanstrengelse for
 maskineriet som jeg havde frygtet. Jeg kører det på en 1Ghz Athlon med 256
 Mb Ram og Geforce 1  og det kører meget flot i 800x600.  Det halter dog lidt
 hvilket skyldes grafikkort men det skiftes snart ud med et GF4 Ti4200 og så
 kan sætte opløsningen højere op og samtidig nyde godt af Morrowinds
 grafikoptimeringer for Gf4 Ti-serien :).
 
 I øvrigt skal du ikke tage dig af hvis spillet køre langsomt. Jeg har hørt
 at frameraten ikke kan komme højere op en cirka 30 fps uanset hvor meget
 hardware du smider efter det men skidt med det. Det er jo heller ikke et FPS
 så glæd dig :)
 
 mvh.
 Jesper
 
 Thomas Mouritsen <miles@privat.dk> skrev i news:ae778a$o5a$1@sunsite.dk
 > Jer som spiller Morrowind, hvilken konfiguration kører I spillet på ?
 >
 > Jeg får min nye Athlon XP 1700+, i næste uge, som har et Asus GeForce 4
 > MX440 ; Kan jeg forvente en fornuftig ydelse af Morrowind, tror I ?
 >
 > Der er 512 MB RAM i maskinen iøvrigt.
 >
 > Thomas
 >
 >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Rune Manscher (12-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rune Manscher | 
  Dato :  12-06-02 21:05 |  
  |   
            "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote in message
 news:ae778a$o5a$1@sunsite.dk...
 > Jer som spiller Morrowind, hvilken konfiguration kører I spillet på ?
 >
 > Jeg får min nye Athlon XP 1700+, i næste uge, som har et Asus GeForce 4
 > MX440 ; Kan jeg forvente en fornuftig ydelse af Morrowind, tror I ?
 >
 > Der er 512 MB RAM i maskinen iøvrigt.
 
 Det vil sikkert køre udmærket. Men du kan jo også købe dig en krydskasse
 igen, og spille det på den !
 
 *Rune
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Frost (12-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frost | 
  Dato :  12-06-02 22:02 |  
  |   
            "Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message
 news:ae89ga$11a1$1@news.cybercity.dk...
 > "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote in message
 > news:ae778a$o5a$1@sunsite.dk...
 > > Jer som spiller Morrowind, hvilken konfiguration kører I spillet på ?
 > >
 > > Jeg får min nye Athlon XP 1700+, i næste uge, som har et Asus GeForce 4
 > > MX440 ; Kan jeg forvente en fornuftig ydelse af Morrowind, tror I ?
 > >
 > > Der er 512 MB RAM i maskinen iøvrigt.
 >
 > Det vil sikkert køre udmærket. Men du kan jo også købe dig en krydskasse
 > igen, og spille det på den !
 >
 > *Rune
 >
 
 Apropos (med fare for at være off-topic og Gerner-føde), du skulle vel ikke
 kende release-datoen på omtalte version? Og om det kan måle sig med
 PC-versionen på alle punkter?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Rune Manscher (12-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rune Manscher | 
  Dato :  12-06-02 22:25 |  
  |  
 
            "Frost" <hondazerus9@hotmail.com> wrote in message
 news:ae8cj1$168i$1@news.cybercity.dk...
 > "Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message
 > Apropos (med fare for at være off-topic og Gerner-føde), du skulle vel
 ikke
 > kende release-datoen på omtalte version?
 Oprindeligt var den vist engang i august (d.15.?), men i UK står den nu
 allerede til 21. juni. Om det kommer til at fremskynde den danske
 release-dato, ved jeg dog ikke.
 >Og om det kan måle sig med PC-versionen på alle punkter?
 Det synes jeg umiddelbart godt det kan. Jeg har ikke fået spillet det så
 meget (har kun haft det 2 dage, og har haft meget travlt), men jeg synes det
 ser pænere ud, og kører mere flydende. Der er af og til lidt længere
 load-tid, men alt i alt tror jeg klart jeg vil komme til at spille det mere
 på xbox end på pc. Dog er styringen af især menuerne en lille smule mere
 besværlig, men det vender man sig hurtigt til. Til gengæld kan jeg ligge i
 min sofa og spille det   
*Rune
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Herold (13-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Herold | 
  Dato :  13-06-02 06:30 |  
  |  
 
            > Det synes jeg umiddelbart godt det kan. Jeg har ikke fået spillet det så
 > meget (har kun haft det 2 dage, og har haft meget travlt), men jeg synes
 det
 > ser pænere ud, og kører mere flydende.
 Jeg kan godt forestille mig at de tager god brug af AA sammen med
 opløsningen på 640x480 til at give et bedre indtryk af spillet. Det er helt
 sikkert en oplevelse på et stort fjernsyn.
 > Der er af og til lidt længere
 > load-tid, men alt i alt tror jeg klart jeg vil komme til at spille det
 mere
 > på xbox end på pc. Dog er styringen af især menuerne en lille smule mere
 > besværlig, men det vender man sig hurtigt til. Til gengæld kan jeg ligge i
 > min sofa og spille det   
Hehe, hvis jeg havde kunnet ligge ned og spillet pc-versionen, så var jeg
 faldet i søvn flere gange :)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             DWM (13-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : DWM | 
  Dato :  13-06-02 07:14 |  
  |  
 
            "Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:ae8e7e$18bu$1@news.cybercity.dk...
 >Til gengæld kan jeg ligge i min sofa og spille det   
Det kan jeg da også (PC)    
/Kenneth Iversen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           DWM (13-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : DWM | 
  Dato :  13-06-02 07:12 |  
  |   
            "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse
 news:ae778a$o5a$1@sunsite.dk...
 > Jer som spiller Morrowind, hvilken konfiguration kører I spillet på ?
 >
 > Jeg får min nye Athlon XP 1700+, i næste uge, som har et Asus GeForce 4
 > MX440 ; Kan jeg forvente en fornuftig ydelse af Morrowind, tror I ?
 
 Jo det skulle jeg da mene. Jeg køre selv i 1024x768 på en
 P-III 800E, Asus Geforce 2 GTS, 512mb ram og Windows XP.
 Der er til tider nogle slowdowns men ellers er det en ok fps der
 kommer ud af min konfiguration men det skulle snart blive bedre.
 
 Nu må studiedata.dk altså også gerne snart sende mig min strømforsyning.
 Jeg kan ikke lide at have en spritny P4 processor liggende og ikke
 kunne bruge den  :)
 
 /Kenneth Iversen
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           arc@na (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : arc@na | 
  Dato :  15-06-02 20:29 |  
  |   
            "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote in
 news:ae778a$o5a$1@sunsite.dk: 
 
 > Jer som spiller Morrowind, hvilken konfiguration kører I spillet
 > på ? 
 
 Duron 700 på Gigabyte 7ZX mobo med Via chipset,
 512 MB PC133 RAM
 Chaintech Geforce3Ti200 128MB
 Barracuda 40G HD
 Windows2000Pro SP2
 
 - og det kører som en engel.
 
 -- 
 Med venlig hilsen
 arc@na
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |