Hvordan kører Morrowind ?
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 12-06-02 11:19

Jer som spiller Morrowind, hvilken konfiguration kører I spillet på ?

Jeg får min nye Athlon XP 1700+, i næste uge, som har et Asus GeForce 4
MX440 ; Kan jeg forvente en fornuftig ydelse af Morrowind, tror I ?

Der er 512 MB RAM i maskinen iøvrigt.

Thomas

Fra : Herold

Dato : 12-06-02 11:24

> Jer som spiller Morrowind, hvilken konfiguration kører I spillet på ?

Kører 1024 i 32bit, uden shadows og med max draw distance. Det kører "ok" på
en P4 1,7, 512 RD RAM og GF4 Ti4400.

> Jeg får min nye Athlon XP 1700+, i næste uge, som har et Asus GeForce 4
> MX440 ; Kan jeg forvente en fornuftig ydelse af Morrowind, tror I ?

Ja, men aldrig mere end fornuftigt. Flaskehalsen er dit MX440 (bvadr).

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 12-06-02 11:35

"Herold" <JacobNOSPAMPLZTHNKS@boomtown.net> skrev i en meddelelse

> Ja, men aldrig mere end fornuftigt. Flaskehalsen er dit MX440 (bvadr).

Nå ja, men jeg sku jo osse ha penge til det hele, ikke

Men i 800X600 ser det da vel vældigt godt ud, Morrowind ?

Det lyder som om, at der er mange indstillingsmuligheder for grafikken, i
Morrowind ? Så kan man jo altid lege lidt med det, indtil man finder noget,
som passer éen.

Thomas

Fra : Herold

Dato : 12-06-02 12:26

> [...]
>
> Det lyder som om, at der er mange indstillingsmuligheder for grafikken, i
> Morrowind ? Så kan man jo altid lege lidt med det, indtil man finder

Ja, der er et par sliders du kan rode lidt med. Der kan dog stadig være
slowdowns, men det tager man som det kommer.

Teksturerne er måske lidt blege og kedelige i spillet, men flot er det da.
Jeg fatter nu stadig ikke hvordan bethesda har lavet de der superdetaljerede
screenshots. Det overgår min forstand :)

Fra : Fax_Modem

Dato : 12-06-02 12:52

jeg synes nu de ligner meget godt det man ser i spillet

Fra : Herold

Dato : 12-06-02 13:03

> jeg synes nu de ligner meget godt det man ser i spillet

Mjah.

http://www.morrowind.com/images/art/mwind_web09B.jpg

Helt sådan der, ser det ikke ud i mit spil. Jeg kan selvfølgelig godt være
en konfigurationsspade, men umiddelbart kan jeg ikke gøre det lige så godt.

Og jeg kører det på et GF4. :-/

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 12-06-02 14:30

"Herold" <JacobNOSPAMPLZTHNKS@boomtown.net> wrote in message

> [...]
>
> Helt sådan der, ser det ikke ud i mit spil. Jeg kan selvfølgelig godt være
> en konfigurationsspade, men umiddelbart kan jeg ikke gøre det lige så

Retouchering i Photoshop måske ;) Ej, har også godt set Bethesdas
screenshots som er meget detaljerede, men du siger jo selv at du har slået
shadows fra, så måske ville det hjælpe lidt hvis de blev slået til.

Hvilket GF4 er det i øvrigt?

Mvh. Jacob

Fra : Herold

Dato : 12-06-02 17:29

> Retouchering i Photoshop måske ;) Ej, har også godt set Bethesdas
> screenshots som er meget detaljerede, men du siger jo selv at du har slået
> shadows fra, så måske ville det hjælpe lidt hvis de blev slået til.

Jeg spillede det også med inden da, og det så alligevel ikke sådan ud :| Men
retouchering er ved at blive populær blandt udviklerne... desværre :|

> Hvilket GF4 er det i øvrigt?

Asus TI4400 så der burde ikke være nogen smalle steder der ;) (håber jeg)

Fra : Fax_Modem

Dato : 12-06-02 17:21

ja, ok - you got a point

Som Jacob siger, de kan jo have fusket lidt med billedet :)

/Jesper

Fra : Herold

Dato : 12-06-02 17:25

> ja, ok - you got a point
>
> Som Jacob siger, de kan jo have fusket lidt med billedet :)

Det tror jeg også de har. Spillet fejler dog ikke noget ;)

--
Jacob H. Nielsen
Forudbestil Neverwinter Nights. Kun 369/419 kroner på

Fra : Kasper

Dato : 22-06-02 22:16

On Wed, 12 Jun 2002 14:03:11 +0200, "Herold"

Kan det ikke være anti-aliasing?

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : DWM

Dato : 23-06-02 01:34

>http://www.morrowind.com/images/art/mwind_web09B.jpg
>
>Helt sådan der, ser det ikke ud i mit spil. Jeg kan selvfølgelig godt være
>en konfigurationsspade, men umiddelbart kan jeg ikke gøre det lige så godt.

Hvad har du af grafikkort? Morrowind understøtter f. eks nye
features i geforce 4 kort og hvis du ikke har sådan et kort kunne
det måske være derfor.

/Kenneth Iversen

Fra : Fax_Modem

Dato : 12-06-02 11:40

hel bestemt. Morrowind er iøvrigt ikke så stor en kraftanstrengelse for
maskineriet som jeg havde frygtet. Jeg kører det på en 1Ghz Athlon med 256
Mb Ram og Geforce 1 og det kører meget flot i 800x600. Det halter dog lidt
hvilket skyldes grafikkort men det skiftes snart ud med et GF4 Ti4200 og så
kan sætte opløsningen højere op og samtidig nyde godt af Morrowinds
grafikoptimeringer for Gf4 Ti-serien :).

I øvrigt skal du ikke tage dig af hvis spillet køre langsomt. Jeg har hørt
at frameraten ikke kan komme højere op en cirka 30 fps uanset hvor meget
hardware du smider efter det men skidt med det. Det er jo heller ikke et FPS
så glæd dig :)

mvh.
Jesper

Thomas Mouritsen <miles@privat.dk> skrev i news:ae778a$o5a$1@sunsite.dk

Fra : Rune Manscher

Dato : 12-06-02 21:05

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg får min nye Athlon XP 1700+, i næste uge, som har et Asus GeForce 4
> MX440 ; Kan jeg forvente en fornuftig ydelse af Morrowind, tror I ?

Det vil sikkert køre udmærket. Men du kan jo også købe dig en krydskasse
igen, og spille det på den !

*Rune

Fra : Frost

Dato : 12-06-02 22:02

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message
> "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote in message

> Det vil sikkert køre udmærket. Men du kan jo også købe dig en krydskasse
> igen, og spille det på den !
>
> *Rune

Apropos (med fare for at være off-topic og Gerner-føde), du skulle vel ikke
kende release-datoen på omtalte version? Og om det kan måle sig med
PC-versionen på alle punkter?

Fra : Rune Manscher

Dato : 12-06-02 22:25

"Frost" <hondazerus9@hotmail.com> wrote in message
> "Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message
> Apropos (med fare for at være off-topic og Gerner-føde), du skulle vel
ikke
> kende release-datoen på omtalte version?

Oprindeligt var den vist engang i august (d.15.?), men i UK står den nu
allerede til 21. juni. Om det kommer til at fremskynde den danske
release-dato, ved jeg dog ikke.

>Og om det kan måle sig med PC-versionen på alle punkter?

Det synes jeg umiddelbart godt det kan. Jeg har ikke fået spillet det så
meget (har kun haft det 2 dage, og har haft meget travlt), men jeg synes det
ser pænere ud, og kører mere flydende. Der er af og til lidt længere
load-tid, men alt i alt tror jeg klart jeg vil komme til at spille det mere
på xbox end på pc. Dog er styringen af især menuerne en lille smule mere
besværlig, men det vender man sig hurtigt til. Til gengæld kan jeg ligge i
min sofa og spille det

*Rune

Fra : Herold

Dato : 13-06-02 06:30

> Det synes jeg umiddelbart godt det kan. Jeg har ikke fået spillet det så
> meget (har kun haft det 2 dage, og har haft meget travlt), men jeg synes
> [...]

Jeg kan godt forestille mig at de tager god brug af AA sammen med
opløsningen på 640x480 til at give et bedre indtryk af spillet. Det er helt
sikkert en oplevelse på et stort fjernsyn.

> [...]
> besværlig, men det vender man sig hurtigt til. Til gengæld kan jeg ligge i

Hehe, hvis jeg havde kunnet ligge ned og spillet pc-versionen, så var jeg
faldet i søvn flere gange :)

Fra : DWM

Dato : 13-06-02 07:14

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>Til gengæld kan jeg ligge i min sofa og spille det

Det kan jeg da også (PC)

/Kenneth Iversen

Fra : DWM

Dato : 13-06-02 07:12

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jer som spiller Morrowind, hvilken konfiguration kører I spillet på ?
>
> Jeg får min nye Athlon XP 1700+, i næste uge, som har et Asus GeForce 4
> MX440 ; Kan jeg forvente en fornuftig ydelse af Morrowind, tror I ?

Jo det skulle jeg da mene. Jeg køre selv i 1024x768 på en
P-III 800E, Asus Geforce 2 GTS, 512mb ram og Windows XP.
Der er til tider nogle slowdowns men ellers er det en ok fps der
kommer ud af min konfiguration men det skulle snart blive bedre.

Nu må studiedata.dk altså også gerne snart sende mig min strømforsyning.
Jeg kan ikke lide at have en spritny P4 processor liggende og ikke
kunne bruge den :)

/Kenneth Iversen

Fra : arc@na

Dato : 15-06-02 20:29

> Jer som spiller Morrowind, hvilken konfiguration kører I spillet
> på ?

Duron 700 på Gigabyte 7ZX mobo med Via chipset,
512 MB PC133 RAM
Chaintech Geforce3Ti200 128MB
Barracuda 40G HD
Windows2000Pro SP2