MS Windows
briani 27239
Problemer ved nedlukning.
Fra : Alice Nielsen

Dato : 12-06-02 08:43

Er der en venlig sjæl der vil fortælle mig hvad jeg skal gøre ?.
Pludselig vil mit windows hverken lukkes eller genstartes
..........Hver gang jeg forsøger dukker der en kedelig blå skærm
frem, der fortæller at der er 'Opstået en alvorlig
undtagelsestilstand ved OD samt en lang talrække. Jeg må så
tvangs-afbryde den, og skal hver gang starte op med en scandisk
.............Hvad kan være galt ?

Jeg kører win 98 SE

/Alice

---
Meld dig til vore kurser i Paint Shop Pro.
Eller meld dig på vores Paint Shop Pro - Tema liste
Køb alle Prosoft's produkter, hos os.
www.pspskole.dk

Fra : Spinner

Dato : 12-06-02 09:50

"Alice Nielsen Wrote"

> [...]
> undtagelsestilstand ved OD samt en lang talrække. Jeg må så
> tvangs-afbryde den, og skal hver gang starte op med en scandisk

Du har jo nok gjort nok windows ikke kan lidt. Det kan være så mange
forskellige ting...du skal forklare lidt mere.

Men jeg kan da anbefale xp - der kommer der ikke blå kedelige skærme

Spinner

Fra : Alice Nielsen

Dato : 12-06-02 11:50

"Spinner" <Spinner@tdcadsl.dk> skrev

Jeg må så

> Du har jo nok gjort nok windows ikke kan lidt. Det kan >være så
mange
> forskellige ting...du skal forklare lidt mere.

Hej Spinner !

Sikkert !! .................. Men jeg ved virkelig ikke hvad. Jeg
har ikke slettet eller installeret noget på det seneste.

Den vil bare ikke lukke ned eller genstarte på naturlig måde. Jeg
ved jeg ikke er virus befængt.

> Men jeg kan da anbefale xp - der kommer der ikke blå >kedelige
skærme

Det vil jeg sørme osse' gerne, men jeg har hørt at xp gør
maskinen sløv og den tager skrækkelig meget HD-plads.

Jeg kører 'kun' 450 mhz og har 13,8 GB til rådighed.

/Alice

Fra : Madsen

Dato : 12-06-02 17:23

Alice Nielsen skrev:

> [...]
> undtagelsestilstand ved OD samt en lang talrække. Jeg må så
> tvangs-afbryde den, og skal hver gang starte op med en scandisk

0D og 0E-fejl er nogle kedelige djævle. Ofte er det hardwarefejl så det
første jeg ville gøre var nok at få tjekket mine ram igennem for fejl.

Prøv evt. at hente memtest86 på følgende adresse:
<http://www.teresaudio.com/memtest86/memt29.zip>

Når den er hentet og du har pakket *.zip-filen ud, kan du prøve at
smide en blank diskette i diskettedrevet og køre install.bat som laver
en bootdiskette du kan starte pc'en på, hvorefter dine ram-blokke
automatisk bliver tjekket for fejl. Når memtest86 er igennem de første
10 test er den færdig, men du skal selv afbryde den. Den skulle så
gerne gå igennem de første 10 tests uden at finde en eneste fejl.

Hvis der ikke er fejl på ram'en kan det være alt fra fejl på bundkort,
indstikskort, processor eller en eller anden driver eller program i
Windows der kokser.
Der må stå mere end det du beskriver. Står der ikke også et filnavn som
f.eks. VxD VMM(01), eller noget i den stil?

Madsen.

Fra : Alice Nielsen

Dato : 12-06-02 18:51

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev

Hej Madsen - Tak for svar

> Prøv evt. at hente memtest86 på følgende adresse:
> <http://www.teresaudio.com/memtest86/memt29.zip>

Det har jeg nu forsøgt, og det viste ingen fejl

> Hvis der ikke er fejl på ram'en kan det være alt fra fejl på
>bundkort, indstikskort, processor eller en eller anden >driver
eller program i Windows der kokser.

Blev ellers lige så glad .
Jeg geninstallerede windows 98, og da den var færdig og
computeren skulle genstarte, skete det helt uden problemer ....
Men ak, glæden blev kort, for jeg ville for et øjeblik siden lige
teste om det virkede, og bad maskinen lukke ned
..................Igen den kedelige blå skærm

> Der må stå mere end det du beskriver. Står der ikke >også et
filnavn som f.eks. VxD VMM(01), eller noget i >den stil?

Det eneste der står er ' OD 24 X 00006974' ........Siger det dig
noget ?? - Jeg skulle måske tilføje at jeg har en cpu køler der
er begyndt at 'larme' lidt, kan der være sammenhæng ?

/ Alice

Fra : Madsen

Dato : 12-06-02 19:29

Alice Nielsen skrev:

> Det eneste der står er ' OD 24 X 00006974' ........Siger det dig
> noget ??

Nej desværre.

> - Jeg skulle måske tilføje at jeg har en cpu køler der er begyndt
> at 'larme' lidt, kan der være sammenhæng ?

Det kan det meget nemt tænkes at have. Køleren er sikkert ikke så
effektiv mere, hvis den er begyndt at larme, og er muligvis skyld i
at cpu'en løber varm.

Madsen.