MS Windows
briani 27239
Win Me
Fra : PKJ

Dato : 12-06-02 08:42

Hvad er der til forskel fra Win 98se og Win ME mht. com porten?

Jeg spørger, fordi jeg efter at have fået en ny bærbar med Win ME sidste
sommer, ikke længere kan kommunikerer med forskelligt udstyr
(telefoncentraler og PLC'er).
Der er nu snart brugt en formue på opgradering af forskellig software, men
der er nogle programmer der ikke længere understøttes / ikke kan opgraderes.

Jeg har tænkt på at nedgraderer fra Win ME til den gamle Win 98se.
Er der nogen der har en let løsning til at få sparket hele Win ME ad h.....
til og lagt en Win 98 ind igen, uden reformatering mm.?

PKJ

Fra : Gevaldi

Dato : 12-06-02 08:51

PKJ skrev:

> [...]
>
> Jeg spørger, fordi jeg efter at have fået en ny bærbar med Win ME
> sidste sommer, ikke længere kan kommunikerer med forskelligt udstyr

Der er ingen forskel.

Har du tænkt på om det kunne være et
problem med din nye bærbare, det kunne
jo være com porten der enten ikke er sat
aktiv i bios eller er defekt.

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Fra : PKJ

Dato : 12-06-02 09:54

PKJ
"Gevaldi" <georg_valdiREMOVE@hotmail.SPAMBLOK.com> skrev i en meddelelse

> Der er ingen forskel.

Der må være en forskel.
For når jeg bruger en pc med Win 98 funker det fint, men når jeg bruger en
pc med Win ME går det galt med visse ældre typer software.
Samme software på begge!

> Har du tænkt på om det kunne være et
> problem med din nye bærbare, det kunne
> jo være com porten der enten ikke er sat
> aktiv i bios eller er defekt.

Jeg har i Bios sat onboard seriel til Com1 fra autodetect, uden at det har
hjulpet.

Det er som om Win ME ikke kan holde "fingrene" væk fra com portene, den skal
lige "snuse" til portene, og det får den software der egentlig skulle have
kontrolrådighed over porten til at afbryde kommunikationen og meddele at der
ikke er forbindelse til den eksterne enhed. Det er specielt dos programmer,
som visse ældre telefoncentraler og PLC'er stadig opsættes og programmeres
med.
Nyere/andre typer software, der understøtter Win ME (eller hvem der nu
understøtter hvem), kører ok.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-06-02 00:34

PKJ wrote:

> Jeg har tænkt på at nedgraderer fra Win ME til den gamle Win 98se.
> Er der nogen der har en let løsning til at få sparket hele Win ME ad
> h..... til og lagt en Win 98 ind igen, uden reformatering mm.?

Kender de problemer med PLCprogrammer og Windows fra jobbet.
Vi har på nogle af maskinerne lavet en dosparation til de mest stædige
old programmer, især for en nyindkøbt maskine helst vil have WinXp.

Angående din nedgradereing, som også kan være en løsning. Boot op i
DOS og brug kommandoen DELTREE WINDOWS. Så sletter du windows
mappen med indhold. Lige en ting gør ikke som jeg har gjort og bruge
den deltree der ligger i windowsmappen. Det går i smadder når filen vil
slette sig selv og den mappe filen ligger i. Det kan ske at du skal have
slettet de system filer der ligger i roden på din harddisk før at du kan
installer win98.

Så hut jeg visker ligger deltree også på winmecdrommen.

mvh
Henning