MS Windows
briani 27239
problemer med dvale
Fra : Frank Nørvig

Dato : 12-06-02 07:15

Hej

En stor del af vores Compaq bærbare computere, som har fået Windows 2000,
har store problemer mht. "dvale-tilstand"... Windows lukker automatisk hele
computeren ned efter ca. ½ time og går i standby/dvale. Normalt kan man så
starte PC'en igen ved at trykke på power-on knappen, men mange af disse
compaq bærbare vil ikke starte igen.

Dette vil vi så forsøge at løse ved at slå dvale-tilstand fra, men da
brugerne ikke normalt har rettigheder til at ændre den slags, ville jeg gøre
det vha. en policy. Er der nogen der ved hvilken nøgle jeg skal kigge efter
i registreringsdatabasen, for at ændre den slags? Også evt. mht. skærm og
lign.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Frank Nørvig

Fra : Snip

Dato : 12-06-02 08:16

>Windows lukker automatisk hele
> computeren ned efter ca. ½ time og går i standby/dvale.

Jeg har egentlig ikke forstand på Compaq, men tilfældigvis har jeg set at de
på deres hjemmeside www.compaq.dk har en opdatering der skulle afhjælpe
problemet. Kig der forbi.

Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Frank Nørvig

Dato : 12-06-02 11:57

Hej Snip

Lyder som en løsning, men dvale-tilstanden er stadig et irritationsmoment,
da vores medarbejdere skal bruge tid på at starte PC'en op igen, efter
f.eks. frokostpause. Så hvis nogen kender nøglen til registreringsdatabasen,
er den meget velkommen :)

Mvh Frank