Gabys nye legekammerater (lang)
Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 11-06-02 22:39

Det er vist sæson for killingeindflytninger. Således også her, hvor
skov-pigerne Aurora og Emily flyttede ind for snart 1½ uge siden. Vi har jo
i forvejen en gammel burmeserhun, Gaby, der altid har været meget
territoriehævdende, så vi var meget spændt på forløbet af sammenføringen.
Men det er bare gået over al forventning! Killingerne fik lige et par dage
for sig selv i den ene halvdel af huset, og så blev de ellers ført sammen.
De var totalt respektløse over for den gamle, selv om hun hvæsede af dem.
Hun var til gengæld helt forsvarsløs over for de små terrorister. Tænk, de
vadede bare lige hen og tømte hendes madskål for snuden af hende! Hun anede
ikke hvad hun skulle stille op; gik bare sin vej og så skuffet ud. Men efter
et par dage holdt hun op med at hvæse af dem, derefter begyndte de så småt
at snuse til hinanden, og pludselig kunne vi se Gaby opfordre de små til en
gang killingefræs. Et kosteligt syn at se den gamle, stivbenede dame hoppe
sidelæns med viftende hale på bedste killingemaner. Nu er de så trygge ved
hinanden, at de kan slås for sjov og de vasker alle 3 hinanden. Gabys
livsledsager Theobald døde i oktober, og hun har virkelig savnet selskab; vi
kan tydeligt se hvor hun nyder igen at have andre katte i huset.

På trods af mange år som katteejer er det mine første killinger, og hvor er
det bare sjovt. Aurora og Emily laver naturligvis al den ballade man kan
forvente af killinger: river potteplanter ned, forsøger at hoppe igennem et
spejl, hopper i wc'et i det korte øjeblik fra man har rejst sig fra sædet og
inden man når at trække (!), forsøger at spadsere på en smal gardinstang
osv.osv. Godt at man har fået digitalkamera

Jeg kan se her i gruppen, at der er mange, der har problemer med at få
kattene til at spise deres egen mad frem for de andres. Sådan er det også
her. Killingerne synes stadig, at Gabys dåsemad og senior-tørkost er bedre
end deres egen Babycat - til gengæld tager Gaby så hævn ved at æde deres. På
få dage er hun blevet tykkere end hun nogensinde tidligere har været, så nu
har jeg sat killingemaden op på en smal hylde hvor hun ikke kan komme.

Miav fra alle 3 og hilsner fra Else.

Fra : AEK

Dato : 12-06-02 07:16

Hej Else !

Og tillykke med de 2 små rødder.
Hvor er det skøøøøønt at høre, der er kommet liv i huset igen.

Må vi ikke få billeder at se...........*S*

/ Anya.

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 12-06-02 09:00

"AEK" <5678@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Må vi ikke få billeder at se...........*S*

Jo, bestemt. Lige så snart, nogen kan fortælle mig, hvordan man uploader til
webshots. Jeg kan simpelthen ikke finde funktionen. (og hvis der er nogen
retningslinier om billedstørrelser o.l. må I også gerne fortælle mig det -
jeg _er_ jo stadig nybegynder med digicam *s*)

Mvh. Else.

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 12-06-02 08:18

Hej Else!

Er bare lige nysgerrig: Er det von Fribergs, du har fået?

Hilsen Birgitte

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 12-06-02 08:55

Jeps.

Fra : marianne hellemose

Dato : 12-06-02 08:22

Hej Else
Hvor er det skønt at høre, ja killinger har en evne
til at få ældre adstadige damer til at glemme deres alder,
(hmm både to og firbenede)

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Kate

Dato : 12-06-02 21:39

Hejsa Else

Herlig læsning her lige inden sengetid. Det lyder virkeligt som om der
er kommet liv i huset
Tillykke med de små og en vellykket sammenføring.

Kate