Bundkort CT-7 AIV2
Fra : Den Våde Arm

Dato : 11-06-02 22:37

Min søn har lige købt sig et GeForce2 MX-400 som han vil have i sin
computer. Hans bundkort er det som nævnt i subj. på hvilket der er et RIVA
TNT2 M64. Hvordan disabler man dette indbyggede grafikkort? Vi kan ikke se
at det kan lade sig gøre i bios'en ej heller giver manualen nogen
beskrivelse om dette. Når GeForce grafikprintet er monteret kommer
computeren ikke længere end til hvor den har forsøgt at boote fra cd-rom
d.v.s. hvor den skal til at boote fra harddisken, så går den i stå med sort
skærm. Jeg formoder at det er de to grafikkort der konflikter?

Kan nogen hjælpe?

Hilsen en far som er ved at få grå hår i hovedet.

Per.

Fra : DMJ

Dato : 12-06-02 07:49

Jeg kender ikke det pågældende kort, men vil gætte på at du skal disable det
i bios.

Du kan "kigge" dig lidt om og du skal ikke være bange for at gøre noget
forkert, så længe du ikke laver nogen ændringer sker der ikke noget.
Der står nok noget med "Onboard VGA [Enabled]" det skal slvfølgelig ændres
til "Onboard VGA [Disabled]" det gøres ved at trykke på plus tasten når det
er markeret.
Så går du ud og vælger save and exit setup.

Fra : Den Våde Arm

Dato : 12-06-02 12:40

"DMJ" <devilboy@webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er markeret.
> Så går du ud og vælger save and exit setup.

Mange tak for svar.
Der er ikke noget i bios der hedder "Onboard VGA".
Hvis man går ind i "Integrated Peripherals" er der noget der hedder "Init
Display First" som står til Onboard.
Det har vi lavet om således at der nu står "PCI slot". Det hjalp ikke en
pind ---- stadig samme problem.
Er det denne funktion som disabler det påbyggede grafikkort?

Hilsen Per.

Fra : DMJ

Dato : 12-06-02 12:45

Det skulle det meget gerne være.

Er hans nye grafikkort et PCI eller AGP? hvis det er et AGP kort så skal du
selvf. vælge AGP i stedet for PCI.

Fra : Den Våde Arm

Dato : 12-06-02 14:12

Det er PCI. Der er slet ikke AGP slot på bundkortet. Der kan kun vælges
mellem onboard og PCI. Det er sat til PCI.

Fra : DMJ

Dato : 12-06-02 17:11

Det lyder lidt skægt.

Har i prøvet grafikkortet i en anden computer, det kan jo være det er defekt
og derfor ikke kan initialiseres

Fra : Den Våde Arm

Dato : 13-06-02 15:36

Nu har vi fået det til at køre. Vi tog alt ud af computeren således at der
kun sad floppydiske, harddiske og grafikkortet. Minsandten om ikke
computeren startede op med det nye grafikkort. Herefter satte vi tingene til
en efter en cd-rom, cd-brænder og netkort. Han kører med 2 netkort og da vi
satte de sidste i skete det samme igen. D.v.s. at det var slet ikke det
påbyggede grafikkort der voldte problemer men netkortet. Nu har han kun et
netkort i computeren og det kører bare derudaf. Han var godt nok lidt trist
til mode, da det var hans sparepenge han havde brugt til at købe nyt
grafikkort for, så glæden var stor da den virkede.
Endnu engang tak for hjælp.

Hilsen Per & søn (Kim)