MS Windows
briani 27239
filer blokeret
Fra : Lars Dam Kähler

Dato : 11-06-02 21:04

Hej gruppe - håber på lidt hjælp

Efter ved et uheld at have formateret min datadisk har jeg fået det meste
genskabt ved at køre en unformat, men...
mange af mine filer, primært MS-office filer fortæller mig, at de er spærret
og bliver brugt af en anden bruger. Der må med andre ord være
en attribut på dem, der melder dem "optaget"

Kender nogen til et program eller en kommando, jeg kan køre for at nulstille
denne attribut??
M.v.h.
Lars Dam Kähler

Fra : Ingolf

Dato : 12-06-02 02:05

"Lars Dam Kähler" <lars-dagmar@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
spærret
> og bliver brugt af en anden bruger. Der må med andre ord være
> en attribut på dem, der melder dem "optaget"

Det lyder slemt.

Hvilken windows version bruger du?
Hvilket program melder filerne spærret? Du kan ikke slette/flytte nogle
filer, hvis windows er startet. Du skal starte op i ren dos. Når der står
"Starting Windows..." på skærmen, skal du trykke på F8-tasten, og du kan
starte i dos.

Umiddelbart vil jeg foreslå du laver en komplet backup af alle dine data, og
geninstallere windows på en ren nyformateret harddisk/datadisk.

Se flere tips her
www.wintips.dk