Hjælp min hund fælder!
Fra : G-MC

Dato : 11-06-02 19:50

Hej NG.
Vi har en blandings hund ca. Labrador/Golden retriver/Schæfer/Collie, men
nok mest Labrador.

Vores problem er at han fælder unaturligt meget, dvs hele året rundt!! Vi
har prøvet med vitamin tilskud som vi fik anbefalet af dyrelægen, men helt
uden resultat. Hunden er 4 år gammel og har en flot lang blank pels, dog med
en del tyk(under uld??). Vi er simpelthen ved at gå til i hundehår og
kraftig støvsugning er påkrævet daglig (hulk).
Dyrelægen siger at hvis vitaminerne ikke hjalp kunne man forsøge med andet
kost, men hunden spiser meget varieret og vi har prøvet lidt af hvert. Kan
det være genetisk betinget??

Mvh Anja & Jeppe.(og Bølle)

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 13-06-02 08:39

Hej Anja og Jeppe

Hvorvidt der kan gøres noget ved hundens fældning ved jeg ikke, men min moder
har stor
succes med at støvsuge hunden, faktisk har hun svært ved at støvsuge i fred
fordi hunden
hele tiden kommer og vil støvsuges. Dette supplerer hun desuden med en
hestestrigle (sådan
en dims i blødt gummi) når fældningen er værst.

Min egen hund er lidt bange for støvsugeren og derfor bruger jeg en afnusser (en
rund tapedims som kan købes i tøjbutikker og supermarkeder) til tøj hvilket hun
godt kan lige - men hun kan også lige næsten alting hvor hun er i centrum.

Held og lykke
Kim