Født på Rigshospitalet 1912
Fra : Lissi Carlsen

Dato : 11-06-02 19:36

Kan nogle i gruppen hjælpe mig , jeg har en fødsel på Rigshospitalet i 1912
barnet blev sat i pleje men der står kun, ugift nr og så et nummer.
jeg har fået oplyst på Landsarkivet at Rigsarkivet har en
fortegnelse der heder den hemlige Provstprotekol
fra Rigshospitalet nu er mit spørgamål kan jeg se den
eller kan jeg hvis jeg har en fulmagt fra en datter af den
pågældende, eller skal hun selv møde op. det er jo 90 år gammelt

m.v.h.
Lissi

Fra : dannebrog

Dato : 11-06-02 21:02

Af udsætterprotokollen kan direkte efterkommere af barnet (den uægte
udsatte) få oplysninger. Dog skal fødselen være foregået for mindst 100 år
siden.

Så den 90'årige dame må vente, til hun bliver 100. - Til den tid kan dog
(hvis hun ikke selv lever da) hendes direkte efterkommere bede om
oplysningerne.

Man får et skema på Rigsarkivet; er oplysningerne fra før 1860, sender man
til Rigsarkivet. Hvis oplysningerne dækker 1861-1901, så sender man til
Rigshospitalets Kordegnekontor, Blegdamsvej 9, 2100 Ø.

Har I skrevet efter fuldstændig udskrift af indførslen i kirkebogen (også
RHs kordegnekontor)?

Med venlig hilsen

Ulrich

Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@post.tele.dk
dannebrog@post.tele.dk

Fra : Lissi Carlsen

Dato : 13-06-02 07:54

Tak for hjælpen,
det spare mig for en tur til København.
m.v.h. Lissi

Fra : Lars Svane

Dato : 12-06-02 16:10

Skriv en forespørgelse om indsigt og udskrift af protokollen i den gamle
dames navn og få hende til at underskrive denne.

Husk at lægge en frankeret svarkuvert med.
Der kan godt gå lang tid inden du hører noget.

mvh
Lars Svane