alene hjemme hjælp!
Fra : Louise

Dato : 11-06-02 16:17

Hej NG

Vi levede i den tro at vores nu 5 måneder gamle shiba hvalp sagtens kunne
være alene, idet vi havde lyttet, snakket med naboen mm, og der var ingen
problemer. Hun ligger sammen med vores anden, voksne hund, og vi har alene
hjemme trænet hende ved at gå/komme igen et utal af gange med mere og mere
tid imellem.

Nu har vi så desværre fået et rasende brev fra naboen til den anden side,
der klager over at hunden hyler når vi ikke er hjemme. Han truer med
alverdens ulykker, og skriver at det har generet ham de sidste par måneder.
Udover at han lissom godt ku ha sagt noget liiidt før, vil vi selvfølgelig
gerne undgå at hunden hyler når vi ikke er her. Der er ingen før ham der har
sagt et pip om at hun hylede, selvom vi bor i lejlighed, så vi har været ret
chanceløse for at opdage det
Uheldigvis arbejder vi begge fuldtids og kan ikke få ferie før om 6 uger,
men vi har snakket med adskillige venner og bekendte om pasning ind imellem,
og prøver i weekender og om aftenen at starte forfra med alene træning.
Nogen gode råd eller ideer om hvor lang tid det kan tage?

mange hilsner
Louise

Fra : Brian C

Dato : 11-06-02 16:29

Prøv at forhøre jer ved de andre naboer, om det har noget på sig, inden i
sætter det helt store beredskab iværk, har selv prøvet at have en meget
nærtagende nabo
som klagede uden grund

mvh. Brian

Fra : Helle

Dato : 11-06-02 16:33

> [...]
> og prøver i weekender og om aftenen at starte forfra med alene træning.
> Nogen gode råd eller ideer om hvor lang tid det kan tage?

Hej Louise
Har I andre udestående med den nabo? Det lyder lidt underligt at nabo 1 ikke
har hørt noget, og at nabo 2 er så oprørt. Kan det være at han bruger hunden
som undskyldning? Og måske er det slet ikke jeres hund men en anden. Folk er
nogen gange meget underlige!!!!!
Vores nabo klagede også over vores hunds gøen. Årsagen til at hunden gøede
viste sig at være at hans egne møgunger rendte og ringede på døren hele
tiden, og skyndte sig at løbe væk.
Prøv i det mindste at sætte et videokamera eller en båndoptager op inden i
går hjemmefra for at se hvor slemt det er, og om det overhovedet er sandt -
inden I sætter himmel og jord i bevægelse.
mvh
Helle

Fra : Brian C

Dato : 11-06-02 16:57

Jeg kan kun give dig ret, men det noget forbandet noget, med sådan nogle
naboer

mvh. Brian

Fra : Pia

Dato : 11-06-02 18:05

Ja, prøv eventuelt at sende hunden på ferie en uge uden at fortælle ham det,
og så spørge ham, om det er blevet bedre...

:Pia

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 12-06-02 06:38

Hej

Jeg har kun det råd at I skal gå tilbage i træningen med at gå/komme
igen, og så en anden ting; tænd radioen så der er noget musik, ikke
højt, men bare lidt baggrundsstøj, så den hører stemmer og snak, det
kan måske hjælpe, det har jeg selv altid gjort med mine, og bliver
ofte stoppet af mine naboer der ? hvor jeg gør af mine hunde når jeg
ikke er hjemme, for de hører dem aldrig...

Jeg kan så tilføje at det er trist at jeres nabo reagere så voldsomt,
men samtidig kan jeg så også sige at det ER ret irriterende hvis man
har skæve arbejdstider og må høre på en gøende/hylende hund en hel
dag, jeg har selv en overbo med en stor pyrenæer hund der gør når de
ikke er hjemme...hele tiden, og trods jeg har nævnt den gør når de
ikke er hjemme, virker de ret ligeglade(den kommer heller ikke så
meget ud og gå, så jeg forstår den er ked af det)
Fatter ikke hvad mennesker skal med dyr de ikke passer, nå sidespor,
sorry

Håber at mit radioråd kan gøre noget!

Mange hilsener og smil fra

Jeannette Svensson/asko

Fra : Louise

Dato : 12-06-02 17:38

Hej igen

Det går bedre. Vi går en endnu længere tur med dem om morgenen, og lægger
dem nu i stuen istedet, hvor hvalpen kan kigge ud af vinduet mm. Det kan
også bedre lade sig gøre nu hvor hun er renlig.
Dyrelægen anbefalede at vi i starten giver hende lidt beroligende de dage vi
er længe væk - diazepam - og vi har gemt en masse godbider rundt omkring.
om aftenen og i weekenden fortsætter vi så med alene hjemme træning.
Naboen meldte tilbage at hyleriet var betydeligt nedsat - og undskyldte sit
første meget vrede brev, så det var jo dejligt!!! Han sagde at han nok også
var lidt mere oppe og køre for tiden end sædvanligt fordi han læser til
afsluttende eksamen. Rart med en mere konstruktiv stemning Selvfølgelig
er det træls at høre på hylende hunde - men det er altså heller ikke fedt at
det første man hører til problemet er et ordentligt møgfald!
Tak for jeres råd og tilbagemeldinger! Kan nu heldigvis ånde lidt lettet op

mange hilsner
Louise

Fra : Mari

Dato : 12-06-02 18:23

"Louise" <louise@trolle.dk> skrev i en meddelelse news:3d077873$0$78775$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> dem nu i stuen istedet, hvor hvalpen kan kigge ud af vinduet mm. Det kan
> også bedre lade sig gøre nu hvor hun er renlig.

Prøv at låne dig frem til noget videoudstyr, som kan "observere"
hvad der foregår, når du ikke er hjemme. Det kan være en god
hjælp til din problemløsning.

--

Venlig hilsen
M a r i a n n e H a n s e n