Ericsson T18s uden strøm
Fra : Morten

Dato : 11-06-02 14:56

Hej

Jeg har lige lånt en T18s, som jeg ikke kan få strøm på. Selvom jeg sætter
laderen til, vil den ikke tænde.

Kan det have noget at gøre med, at laderen giver et max-output på 550 mA,
mens der på batteriet står påtrykt 750 mA?????

Morten

Fra : JMo.

Dato : 11-06-02 17:13

On Tue, 11 Jun 2002 15:56:08 +0200, "Morten" <mvl@privat.dk> wrote:
>Kan det have noget at gøre med, at laderen giver et max-output på 550 mA,
>mens der på batteriet står påtrykt 750 mA?????

Nej, for på batteriet står der mAh og ikke mA.

mA er styrken (antal milli-ampere) - altså hvor meget strøm der kommer
ud af opladeren.
mAh er kapaciteten (milli-ampere pr. time) - altså hvor meget strøm
dit batteri kan (hvis det virker!) afgive på en time.

Så det er nok enten lader eller batteri der er stået af...

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 11-06-02 17:42

> Kan det have noget at gøre med, at laderen giver et max-output på 550 mA,
> mens der på batteriet står påtrykt 750 mA?????

Nej, men sikkert et udtryk for at batteriet har fået vand....

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Morten

Dato : 11-06-02 22:44

Hej

Tak for hjælpen. Det viste sig ved nærmere eftersyn netop at være batteriet,
der er afgået ved en stille død.

Morten