65 grader ????
Fra : Eske

Dato : 11-06-02 14:14

UPS, fandt lige u af at min CPU temp er på 65 C! Er det ikke lidt meget?

Hvad kan jeg gøre for at sætte den ned? Min køler skulle være god nok (op
til 1,3 ghz, jeg har en Athlon 1ghz). Kan man gøre køleren mere effektiv?

Kan det her være en af årsagerne til at min computer tit crasher når jeg
kører 3d-spil?

Fra : Razer

Dato : 11-06-02 14:40

"Eske" <eske@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det her være en af årsagerne til at min computer tit crasher når jeg

hmmmmm..

det kommer jo en hel del an på hvornår du har målt den temperatur.
Er det Idle vil jeg sige at den er på grænsen til at være for høj, og jeg
ville selv gå efter at få den sænket.
er det max ville jeg personligt også prøve at få den længere ned, men så er
den heller ikke længere. den kan sagtens arbejde med en maxtemp på 65 uden
probs. Doe temp er 90 på en Athlon.

At din køler er godkendt til en 1300 er ikke nødvendigvis et tegn på at den
er "god", men selvfølgelig burden kunne holde den rimelig kold.
Hvilken profil og blæser har du på?
HAr du brugt kølepasta, hvilken, og hvor meget?
Er der god ventilation i dit kabinet? du kan have lige så meget blæs på din
profil, det er bare nyttesløst hvis den luft der cirkulerer i kabinettet er
meget var pga. dårlig ventilation.
Prøv evt at tage siden af dit kabinet og se hvorledes temepraturen ændrer
sig.
har du kabinetfans?

Jeg har en XP 1900@2000 som har en IDLE temp på 34 og en max på 40-42
grader, og min køler er en Noise control Silverado på 10V med Artic silver 2
som kølepasta.

Svar på mine spørgsmål og så kan du få lidt mere hjælp da vi har lidt mere
info og gå ud fra.

MVH. Thomas

PS: kik evt i dk.edb.hardware.overclocking da der her er postet nærmest
identiske spørgsmål.

Fra : Leony

Dato : 12-06-02 07:22

"Eske" <eske@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man gøre køleren mere effektiv?

Prøv at kigge efter om der er meget støv i blæseren. Hvis der er, så giv den
en gang rens, det hjælper i hvert fald.

> Kan det her være en af årsagerne til at min computer tit crasher når jeg
> kører 3d-spil?

Varme, dårlige drivere eller en svag strømforsyning er på top 5 over
hyppigste crashårsager.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : J. V. Rasmussen

Dato : 12-06-02 22:59

Damn! Det er bare et badass kabinet du har lavet der

Nu sidder jeg og tænker på at det kunne være sjovt at prøve noget
tilsvarende.

Leony <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gMBN8.31638$N46.1255233@news010.worldonline.dk...

Fra : Leony

Dato : 13-06-02 08:03

"J. V. Rasmussen" <voersaa@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Damn! Det er bare et badass kabinet du har lavet der

Tak for det.

> Nu sidder jeg og tænker på at det kunne være sjovt at prøve noget
> tilsvarende.

Det er rigtigt sjovt. Kan kun anbefale det.
Her er et par sider hvis du mangler lidt inspiration:
http://www.fast-mhz.com/casemods/index.shtml
http://www.coolcasegallery.net/ccg/
http://www.coolcasegallery.net/old_ccg/index.shtml
Her kan du finde guides til at lave vinduer, blæserhuller osv:
http://www.virtual-hideout.net/
http://www.7volts.com/
http://www.gideontech.com/

God fornøjelse.