Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
udstyr - kommentarer ?
Fra : Kenneth Bon

Dato : 11-06-02 13:55

Jeg er snart nået frem til det kamera jeg vil købe...hertil skal jeg så også
have et smartmedia kort.

Der er forskel på pris - og så vidt jeg kan læse i indlæg også på kvalitet.
Men hvor er forholdet ok - dvs hvilket mærke skal jeg købe 128mb i for at få
bedste ydelse pris/kvalitet?

Ved at SanDisk leverer et godt produkt - hvad med typer som Ridata og
Performance?

Og er en Feiya USB-kortlæser til 218,- værd at investere i - istedet for at
skulle overføre billeder via usb-stik ?

Overvejer desuden at købe 8 ekstra Ni-Mh 1800 opladelige batterier og en
lader hertil - har set thansen.dk - men han gider ikke engang svare på mine
henvendelser så ved ikke, om det er noget værd at købe hos ham.

Nogen kommentarer til SmartMedia-mærke, USB-reader og batterier/oplader til
en novice som mig, der gerne vil have noget, der virker ?

Hygge,

Kenneth

Fra : [4690] Claus Smith

Dato : 11-06-02 15:19

Jeg har købt en del Memorex kort som er ganske udemærkede til mit Olympus
kamera.

Claus Smith

Fra : Kenneth Bon

Dato : 11-06-02 15:26

"[4690] Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har købt en del Memorex kort som er ganske udemærkede til mit Olympus
> kamera.

Ok - men såvidt jeg kan se laver de ikke SmartMedia-kort, som et Olympus
C3020 kræver :)

/Kenneth

Fra : [4690] Claus Smith

Dato : 11-06-02 15:33

Jo da..jeg har 3 stk. 64 mb kort liggende, som jeg bruger flittigt og de
findes også i 128 mb.

Claus

Fra : [4690] Claus Smith

Dato : 11-06-02 15:38

Du kan købe dem hos www.computercity.dk , 128 mb. til kr. 899,- eller 64 mb.
til 369,-

Claus Smith

Fra : Kenneth Bon

Dato : 11-06-02 16:37

> Du kan købe dem hos www.computercity.dk , 128 mb. til kr. 899,- eller 64
mb.
> til 369,-

Jep - men de er nu noget billigere at købe over nettet, hvis jeg vælger
disse kort.

Håber på lidt flere svar i gruppen.

/Kenneth

Fra : Tom Wagner

Dato : 11-06-02 21:38

On Tue, 11 Jun 2002 17:36:58 +0200, "Kenneth Bon"

>mb.
>Håber på lidt flere svar i gruppen.

Der er vist ingen forskel på kortenes kvalitet. Så jeg ville ikke give
899,- kr, hvis jeg kunne finde det billigere.

Jeg er ikke ajour med priserne, men så lige, at du her kan du købe 128
mb PQI for 564,- kr.
http://www.prcdata.dk/

Og her kan du købe 128 mb for 52 Euro, det er vel knap 400,- kr. (+
forsendelse)
http://www.diekamera.com

Tom

Fra : [4690] Claus Smith

Dato : 11-06-02 15:21

Som lader til batterier har jeg valgt model MW4798 fra www.elkuglen.dk, har
indtil videre to stykker som både kan bruges til 220volt og 12volt.

Batterierne jeg bruger er de billige fra Harald Nyborg, som indtil videre,
et halvt årstid, har fungeret upåklageligt.

Claus Smith

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 11-06-02 21:01

Hej Kenneth
Køb blot det SmartMedia kort du synes.
Vænt med en kortlæser til du har prøvet om du er tilfreds med usb- stik
løsningen
Genopladelige batterier kan købes til rimelige priser over alt.
Det bedste råd er at komme igang med at få taget nogle billeder, så kan du
altid tilpasse dine ønsker efter dit behov.
Hilsen
Flemming Aagaard