Få frame til at gå helt ud til kanten af s~
Fra : Kenneth Finnerup

Dato : 11-06-02 11:42

Jeg er så absolut nybegynder i HTML på aller-laveste stadie. Dette er mit
første forsøg udi HTML'ens ædle kunst. Jeg har lavet en "test-hjemmeside"
til at lege med, som kan findes her:

http://www.friserverplads.dk/kef/index.html

Mit problem ses ude til højre. Der er en sort klamme som opstår fordi
titel-rammen og main-rammen ikke forstår, at de skal gå helt ud til kanten.
Er det en eller anden simpel parameter jeg mangler at fylde ind i en tag et
sted?

På forhånd tak!

Kenneth Finnerup

PS: Jeg ved der er mange andre visuelle og tekniske fejl - de bliver rettet
som jeg løbende finder ud af at gøre det.

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 11-06-02 11:59

"Kenneth Finnerup" skrev i en meddelelse ...

> Er det en eller anden simpel parameter jeg mangler at fylde ind
> i en tag et sted?

SCROLLING="no" i stedet for "auto" i både titel- og main-framen.

Du skal også rette de 20% i menu-framen til en fast bredde, ellers
kan man kun se en del af de 170 pixels brede knapper, hvis 20%
af brugerens vinduesbredde er mindre end 170 pixels.

Michael Kjærgård

Fra : Kenneth Finnerup

Dato : 11-06-02 12:27

Cool! Nu fatter den, at den skal klistre sig op til højre væg...

Men kan du så forklare mig hvorfor mine knapper i menuen til venstre nægter
at centrere sig? Knapperne er, som du også siger, 170px brede - men selvom
jeg sætter menu-rammens bredde til fast at være 176px (som skulle give 3
pixels fri i hver side af knapperne, da jeg har centreret dem med et par
<center>-tags), så går menu-rammen alligevel langt ind bag main-rammen,
fordi knapperne har en større afstand til venstre side af menu-rammen end de
3 pixels jeg egentlig havde regnet med.

(Ok... Skriftlige formuleringer af problemer i det her HTML-halløj kan
hurtigt blive tågede!)

Kenneth Finnerup

PS: Jeg ser at din mail-adresse hedder
michael.kjaergaard@imageSLET.DETTEdk - har du tilføjet "SLET.DETTE" for at
sikre, at mail-robotter ikke spammer dig med skidt og ragelse?

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 11-06-02 12:58

"Kenneth Finnerup" skrev ...

> Men kan du så forklare mig hvorfor mine knapper i menuen
> til venstre nægter at centrere sig?

De centrerer sig skam udmærket - men i forhold til menu-framens
table, hvor du har sat WIDTH="202". Ret det til "176", så...

> PS: Jeg ser at din mail-adresse hedder
> michael.kjaergaard@imageSLET.DETTEdk - har du tilføjet
> "SLET.DETTE" for at sikre, at mail-robotter ikke spammer dig
> med skidt og ragelse?

"Sikre" er nok så meget sagt - men det er et forsøg på at gøre det
lidt sværere, ja.

Michael Kjærgård

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 11-06-02 16:48

"Kenneth Finnerup" <kef@axcess.dk> wrote in message

du har også 3 tal for meget. Hvis du ser i din kodefor
http://www.friserverplads.dk/kef/titel.html står der

</BODY>
</HTML>752

Slet 752, eller flyt deminden for </BODY> hvis de skal bruges til noget??
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Må man forvente at tage på i vægt, hvis man løber baglæns?

Fra : Kenneth Finnerup

Dato : 12-06-02 09:01

Hmmmm... Jeg har aldrig skrevet det tal. Det er vist noget
www.friserverplads.dk selv skriver når man anvender deres direkte online
editor. Ringe.. Men tak for oplysningen.