problemer med AGP
Fra : Eske

Dato : 11-06-02 11:42

Jeg har et geforce 2 og et 8kta7-2 VIA bundkort. Der har været en del
problemer med grafikkortet (3d-spil crasher med fejlmelding "error in
display driver Nvidia") og KUN i 3d-spil. Jeg slog herefter AGP*4 fra, og
det hjalp LIDT.

Nu overvejer jeg at flashe min BIOS, men så kom jeg til at tænke på at jeg
har 2*64 pc100 ram OG 256 pc133 ram siddende i på samme tid. Kan det have
noget at sige mht stabilitet? Vil jeg opleve et plus eller et minus på
performance hvis jeg piller 128 pc100 ram ud?

tak på forhånd!

Fra : henrik

Dato : 11-06-02 16:58

Der er kun en måde finde ud af det med sikkerhed. Nemelig ved at tage dem
ud!
Min erfaring siger mig at man bør sætte ens RAM moduler, for at være på den
sikre side. Det kan selvfølgelig være svært når man opgradere løbende.

Men udfra den fejl beskrivelse du gir ville jeg nok kigge lidt på driveren
og BIOS indstillinger for grafikkort!

Iøvrigt ved jeg ikke hvilket grafikkort du har, om du har opdateret dinne
driver m.m.

mvh
henrik

Fra : Razer

Dato : 11-06-02 17:10

"Eske" <eske@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget at sige mht stabilitet? Vil jeg opleve et plus eller et minus på
> performance hvis jeg piller 128 pc100 ram ud?

Der er utroligt mange problemer med geforce og via chipsettene, og der er
ligeså mange løsninger som der er problemer.
jeg har haft nogenlunde det samme og pludselig virkede det i nogle måneder
og så gik det i kage igen.
pt med nyt mobo og nyt grafikkort ( geforce 3 ti 200 ) er der ingen
problemer overhoved.

Jeg vil anbefale at du deaktiverer sideband adressign i bios.
opdater til de nyeste VIA drivers.
opdater dine grafikkortdrivere.
jeg har hørt om nogen der har opdaget at flere ramklodser nogle gange kan
skabe problemer, så prøv ent at fjerne en klods og se hvad der så sker.
hent NV max og brug den til at slukke og tænde specielle funktioner på dit
grafikkort.

dette problem er mest udbredt i XP og en smule i win 2000. ein 98 skulle
virke næsten fejlfrit.
som en udvej kan du jo prøve at installere win 98 med et dualboot system og
bruge win 98 til at spille.

Thomas
PS: søg lidt rund på google og du kan finde en masse mulige løsninger.

Fra : Óðin

Dato : 12-06-02 06:35

"Razer" <plasmafusion@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> hent NV max og brug den til at slukke og tænde specielle funktioner på dit

Jeg kunne ikke få mit WinXP system til at køre i mere end 15 minutter af
gangen og så crashede den. Jeg prøvede alle forskellige drivere til både
Grafikkort/Lydkort/VIA chipsets og bla. bla.. Til sidst fandt jeg ud af,
at hvis jeg underclockede mine Winbond PC2100 266 MHz DDR til 105 MHz (210
MHz effektivt), ja så gik lortet slet ikke ned mere, og nu kunne jeg endda
overclocke CPU-en, da det selvfølgelig også var rammene's skyld, at jeg ikke
kunne overclocke før. Derfor har jeg konstateret, at WinXP vil MEGET gerne
have kvalitets RAM. Tror jeg skal ud og købe mig noget Kingston RAM.

> [...]
> virke næsten fejlfrit.
> som en udvej kan du jo prøve at installere win 98 med et dualboot system

I mit tilfælde var det ikke kun i spil at lortet gik ned, men bar konsekvent
efter et stykke tid, selvom der ikke skete noget rigtigt.

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 18-06-02 13:54

Óðin wrote:

> [...]
> kunne overclocke før. Derfor har jeg konstateret, at WinXP vil MEGET gerne
> have kvalitets RAM. Tror jeg skal ud og købe mig noget Kingston RAM.

Hvorfor ikke noget Samsung?

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/04/16/9184255