plug-in i Opera 6.0
Fra : Svend Emil

Dato : 11-06-02 09:51

Jeg kan ikke aktivere plug-ins med Opera!
Den vil for eksempel ikke vise Quicktime (www.tomsnak.dk) ??

Jeg har prøvet at indstallere dette plug-in, men uden held :-/

Er der en lille ting som jeg ikke ved, der kan få det hele til at virke
igen???
--

--- Svend Emil (o: ---

Fra : Torben Nielsen

Dato : 11-06-02 18:39

> Er der en lille ting som jeg ikke ved, der kan få det hele til at virke
> igen???

I det jeg antager at du har fået installeret
QuickTime-afspilleren og kun har problemer med plug-in funktionen:

Har du søgt efter plug-ins? (tryk alt-p, vælg multimedia i
oversigten til venstre og tryk på knappen "Find plug-ins").

Desuden skal du huske at QuickTime skal være sat til at håndtere
mpeg/mpg filer i browsere. Dette gøres i QuickTime således:
Menuen rediger -> indstillinger -> indstilling af QuickTime ->
vælg browser plug-in -> MIME-indstillinger -> sæt kryds ud for MPEG.

Sådan fik jeg Opera (6.0 DK på WinXP home DK) til at vise film på
www.tomsnak.dk.

Mvh.

Torben Nielsen

Fra : Svend Emil

Dato : 11-06-02 19:13

> Sådan fik jeg Opera (6.0 DK på WinXP home DK) til at vise film på
> www.tomsnak.dk.

MANGE tak, men så kan det være du kan hjælpe mig lidt mere
Når jeg går ind på denne side kan jeg ikke rulle ned i menuerne der kommer
frem??? http://www.icothegame.com/da/index.htm
Håber du kan hjælpe igen, fordi jeg synes Opera er en rigtig god browser,
men nogle opgaver kan jeg ikke få den til, eller nogen gange at vise en
hjemmeside ordentligt
(http://www.kemishow.dk/KemiShowNetVersion_files/frame.htm)
--

--- Svend Emil (o: ---

Fra : Torben Nielsen

Dato : 11-06-02 22:54

> MANGE tak, men så kan det være du kan hjælpe mig lidt mere
> Når jeg går ind på denne side kan jeg ikke rulle ned i menuerne der kommer
> frem??? http://www.icothegame.com/da/index.htm

Det var så lidt, jeg fik jo også Opera til at vise film hos mig
(hjælp til selvhjælp?)
Jeg kan heller ikke rulle i menuerne, men det kan jeg heller ikke
i Mozilla 1.0. Så jeg kiggede lidt i kildeteksten, og ud fra hvad
jeg kan læse dér, er den eneste browser som siden koncentrerer
sig om IE (yderst veldokumenteret kildetekst, tak for det, så
mangler vi bare understøttelse af andre browsere end IE). Jeg går
ud fra at det har noget at gøre med Javascript.

> (http://www.kemishow.dk/KemiShowNetVersion_files/frame.htm)

Den virker heller ikke hos mig, hverken i Opera eller Mozilla.
Det lader til at lige præcis den side er lavet i Powerpoint og
det er højst sandsynligt samme problemstilling som før: Siden er
kun beregnet på at blive set i IE (hvis bare MS ville samarbejde,
ville ens internet-oplevelse være browser og platformsuafhængig,
*suk!*)

> Håber du kan hjælpe igen, fordi jeg synes Opera er en rigtig god browser,
> men nogle opgaver kan jeg ikke få den til, eller nogen gange at vise en
> hjemmeside ordentligt

Jeg er helt enig med dig, den er min foretrukne browser. Den
eneste anden browser jeg bruger er Mozilla. I Opera vises nogle
sider bedst hvis du indstiller Opera til at identificere sig som
IE, andre vises bedst hvis Opera er indstillet til at
identificere sig som Opera (det er sjovt nok (men godt) tilfældet
www.microsoft.com). Husk at det er nemt og hurtigt at
"skifte identitet": Tryk på F12 og vælg hvad Opera skal
identificere sig som.

Mvh.

Torben Nielsen