MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan (gen)installerer man bootloaderen?
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-06-02 09:05

Ja, så tog jeg mig sammen til at prøve Linux (RedHat 7.3). Jeg vil
selvfølgelig stadig have Windows liggende på c: hvor jeg føler mig en del
mere hjemme.

Problemet er bare at RedHats bootloader (Grub) overskrev muligheden for at
boote til Windows, så nu har jeg kun Linux :)

Jeg lavede et "ghost" af c: i håb om at kunne geninstallere den, hvis noget
lignende skulle ske. Desværre ta'r ghost'et ikke bootloaderen med :(

Hvordan geninstallerer jeg WinXP's bootloader, så jeg kan boote vælge OS?
Jeg prøvede med kommandoen "fixboot" efter at have bootet op på WinXP CD'en
og valgt "rescue". Det hjalp ikke :-/

Nogle gode idéer?

--
Lars

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 11-06-02 09:11

On Tue, 11 Jun 2002 10:05:02 +0200, Lars Jørgensen
<lagojo@hotmail.DOT.com> wrote:

>Jeg prøvede med kommandoen "fixboot" efter at have bootet op på WinXP CD'en
>og valgt "rescue". Det hjalp ikke

Prøv fixmbr i stedet.
--
Per K. Nielsen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-06-02 09:32

Per K. Nielsen wrote:

> Prøv fixmbr i stedet.

Det var da ikke nogen dårlig idé. Hvorfor havde jeg dog overset den? :-/
Nu starter Windows igen. Så skal jeg vel bare ha' smidt linuxpartitionen ind
i bootloaderen.

Mange tak for hjælpen

--
Lars