Latter og orgasme lighed
Fra : Bo Warming

Dato : 11-06-02 07:14

Latter og orgasme lighed

Ulve hyler og fugle synger, og kommunikerer derved at de føler sig som ejere
af territoriet og har selvtillid og dygtighed.

Latterens a-ha oplevelse er også om erkendelse af, at jeg-er-bedre-end
andre - fx bedre end klovnen der udfører falde-på-halen-komik eller den der
nedgøres pr satire,sarkasme, ironi, parodi

Forælderen, der leger borte-tit-tit med sit spædbarn skræmmer på skrømt den
lille, og lige når et ensomhedsvræl er på vej, så beroliges "jeg er jo her".

Idet barnet skræmmes , blotter det tænder for at kunne forsvare sig - idet
det beroliges, at det var fup, finder man en halvvejs-grimasse der kan
passe, med delvis blottede tænder, og den hedder smilet - mener Desmond
Morris, forfatter til "Den nøgne abe".

Det triumferende ulvehyl er hos mennesket blevet til smil og latterbrøl, og
det er ikke altid så aggressivt som ved dyreverdenens
revir-afpisning-pr-lyd - vi smiler også, når vi har forstået en intelligent
vits i enrum, og glæder os ved skønheden i den løste gådes løsning.

Søren Kierkegaard fletter komiker og ironiker ind i sin æstetiker-slagplan
på vej mod etisk og religiøst overmenneskestadie.

Desmonds bedste discipel efter min mening, er forfatteren til "Descent of
woman" Elaine Morgan , som mener at kvindeorgasmen er lidt dramatiseret.

Se hvordan en kat opfører sig når den skal kaste op.

Den stopper op og harker lydløst en kæmpe brækklat op, og går videre som
om ingenting var hændt.

Mennesker sidder i mange minutter med to fingre i halsen over toiletkummen
og har morderlig ondt af sig selv.

Tilsvarende med kvindeorgasmen, der ikke - så vidt vides - har nogen
praktisk gavn, såden som mandens har - udover som afmærkning af, at man er
MED i legen og altså har et kærlighedsbånd til partneren.

Måske mænd siden stenalderen har onaneret langt mere end de har elsket, og
ofte så meget, at de har været længe om det, pga opbrugte sædreservoirer og
evt nedsat følsomhed pga slid.

Når man så slider løs - "spiller" som det så lyrisk hedder - tænker man
intenst på drømmepigen, der er som man selv er, og er lige så forpustet og
glæder sig lige så meget til klimax.

Ligesom forsøgs-aber kan tænke intenst, at de vil flytte bolden i et
komputerspil, og uden at vide hvordan, kommer de til at påvirke en elektrode
i hjernen så det sker, så vil den bevidstgjorte elskerinde - og de bliver
flere og flere - tænke intenst på at glæde den de elsker, og uden magisk
tankeoverføring kan det være blevet til, at man stønner som om man var ved
at føde.

ABEHJERNER SPILLER PC-SPIL
Med elektroder i hjernen kan aber spille computerspil alene med tankens
kraft. Forskerne håber, at teknikken kan give lammede mennesker
førligheden tilbage.

Det glæder manden og værdsættes og er ikke nogen syg "born to please"
mentalitet. Omend mange filosoffer har bemærket, at kvindens lyst til at
behage, vækkes længe før de får sans for forelskelse og kærlighed.

Ligesom vi ler, når vibrationerne er gode, så lærer kvinders underbevidsthed
at styre mod orgasmehøjdepunkt og signaler, i takt med manden. Altsammen
smukt, rigtigt og ukritisabelt. Men vi er ikke ens, og det har værdi, at vi
ikke ved at opreklamere pornofilmenes adfærd, presser flere ind i en form,
der er dem unaturlig, end højst nødvendig.

EN RELEVANT TILFØJELSE

Pornoens historie og om hemmelighedskræmmeri

Indiske templer har relieffer at storbarmede skønheder, og medicinmænd i
alverdens stammer har ritualer med association til samleje, som skal bidrage
til frugtbarhed (især når pigen er blevet gift).

Måske hele Mellemøsten (før jødedom blev snerpet og skabte særlig rigid
muhamedanisme) havde tempelprostitution, der indgik i denne kult, som alle
værdsatte og troede var med til at skabe formering, ligesom folk idag tror,
at lægetempler forlænger livet.

Det var ofte overklassedøtre, der blev intelligente og erfarne elskerinder ,
som Athens hetærer, ved at tage et par års værnepligt i kærlighedstemplet,
hvor de elskede med ypperpræster og kaptajner, der var byens æresgæst, og de
vidste, at straf for graviditet var streng, så det sikrede deres psyke dem
imod.

Jødedom fandt på enguderi, der er langt mindre tolerant end mangeguderi,
og "moraliseren om ikke at hore" blev stor sag i tidlig kristendom - men så
opdagede italienske renaissance-handelsmænd de græske og romerske skrifter
og vi fik frigjort os fra knugende syndsbevidsthed.

Det var en lang og sej kamp mod kirken, som ikke er helt vundet endnu, og en
interessant del af den skete i 1500-tallets Venedig hvor Tizian var en stor
oliemaler og lærte af miskendte kommercielle underklassemalere at lave porno
, idet han valgte græsk og romersk mytologi som motiver, fx "Leda og Svanen"
, og derved kunne forsvare sig mod de hellige, der havde fordømt hvad
opfordrer til liderlighed. (Læs især kapitel 3 i Carlo Ginzburg "Spor" 1999

De mange små fremskridt bestod i fine nuancer mht. hvor meget de delvis
afklædte skønjomfruer måtte dreje sig og vise skulder og arm - og en vigtig
finte var hemmelighedskræmmeri. Kun særlig inviet overklasse havde adgang
til at eje de anstødelige billeder.

Frimurer- og andre loger dyrkede også hemmelighedskræmmeri , i forlængelse
af Paulus Romerbrev 12,3 om, at der er noget man ikke har godt af at vide.

Vov at vide, turde først Kant sige 1785.

Stadig dæmpes den fri adgang til viden, fx med copyright-forbud -
kristendommen udsprang af en "esoterisk religion" hvor kun særlig udvalgte
måtte blive døbt og konfirmeret og dermed udvalgt til frelse og til at måtte
høre guds ord og indtage nadver.Kunstnere er halvguder og beskyttes af
statsmagt med ophavsret-censur mod hvad kan tolkes som plagiat - selvom vi
alle står på skuldrene af vore medmennesker.

Stadig er overklassen glad for at beholde vigtige hemmeligheder for sig
selv - nu sker det bla.. ved at man udtrykker sig i kodesprog, som ikke alle
forstår. Det er fx mange, der falder for misforståelig videnskab om, at kun
sex med orgasme er OK.

Og da man ikke kan forbyde hor længere, så forbydes rygning osv.

Kun de dumme hopper på propagandaen om, at rygning er meget skadeligt - de
kloge , som ikke har så meget brug for kemiske stimulanser, gennemskuer at
dommedagsfantasier er vås

Det komplicerede spil i hvornår en pige mener nej når hun siger nej, er også
underkastet hemmelighedskræmmeri og kun de særligt indviede kender , forstår
og kan bruge de skjulte koder, som er under konstant forandring - måske
livet ville blive kedeligt uden denne dynamiske maskerade.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : NoTrabajo

Dato : 15-06-02 14:58

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Kun de dumme hopper på propagandaen om, at rygning er meget skadeligt - de
> kloge , som ikke har så meget brug for kemiske stimulanser, gennemskuer at
> dommedagsfantasier er vås

Det siger da sig selv, at det må være skadeligt for det fine lungevæv at få røgpartikler
ned i sig. Jeg behøver ingen medicinske beviser for at rygning er skadelig, det siger da
sig selv at det er det. Rygning er da blot en mildere form for røgforgiftning, og
røgforgiftning er vel næppe sundt.

NoTrabajo

Fra : Bo Warming

Dato : 15-06-02 19:28

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> [...]
skadelig, det siger da
> sig selv at det er det. Rygning er da blot en mildere form for

Ved arbejdsulykker og storrygning, sker røgforgiftning der giver nogle dages
sygeleje - eller død.
Ingen tvivl om det.

Den lille daglige dosis af 20 Cecil er måske hvad de fleste kan opbygge
immunforsvar imod , så ingen skade sker.LEGEMET KAN DET UTROLIGSTE, NÅR
PSYKEN ER I TOPFORM
Der er jo mange rygere der bliver tussegamle. Og måske dem der dør tidligt,
ville være døet tidligt under alle omstændigheder. Vi ved meget lidt
sikkert.

I 300 år "sagde det sig selv" at åreladning og lavement var kur mod næsten
alt - man ku jo se at det onde kom ud af kroppen pga den snilde læges
indgreb. Idag griner lægerne af den tids højtbesungne terapi, og måske man
om hundred år vil le af vor overtro om, at røgens kemi er kræftens onde ånd.
Jeg tror de fleste sygdomme er psykosomatiske, især..

I 3000 år var astrologi den fornemste videnskab osv.

Om nogle årtier vil man nok le af Harvard-professoren der førte sig frem med
at orgasme bidrager til at opnå graviditet - sådan er der så meget.

Men de lærde holder sammen som ærtehalm, så de afslører ikke hinandens fup
før længe efter ophavsmanden til prisbelønnet vås er død - især fortier man
skandalerne:

"A new scientific truth does not triumph by convincing its opponents, but
rather because its opponents die, and a new generation grows up that is
familiar with it. " Max Planck