Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Farvel og tak
Fra : Clark Kent

Dato : 11-06-02 00:24

Farvel og tak...........dk.fritid.foto strøget af min lille liste.
Kan ikke bære flere henvisninger til www.photogallery.dk.....hahahahahhhh

Men hav det godt og pas på at holde maven i orden

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-06-02 00:40

"Clark Kent" <hgath@deepspace.dk> writes:

> Farvel og tak...........dk.fritid.foto strøget af min lille liste.

Tak.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 11-06-02 04:27

"Clark Kent" <hgath@deepspace.dk> skrev i en meddelelse
> Farvel og tak...........dk.fritid.foto strøget af min lille liste.
> Kan ikke bære flere henvisninger til www.photogallery.dk.....hahahahahhhh

Jeg deltager i 16 nyhedsgrupper, og i alle på nær 2 grupper er det ikke
velset at reklamere for sin egen webside. Den ene er af de 2 grupper er
selvfølgelig dk.opslag.internet og den anden er dk.fritid.foto.

Da jeg for ca. 1 år siden startede på at læse gruppen her (mest læse) så jeg
selvfølgelig straks at der var enkelte personer som åbenbart har en status
som gør at de ikke skal bruge dk.opslag.internet som alle andre. Jeg læste
selvfølgelig tilbage i gruppen og så at det var almindeligt accepteret og
jeg stak derfor fingeren i jorden og tav.

Mange af de meddelelser man har til gruppen kan nemt skrives i ens signatur
og hvis man deltager aktivt i gruppen og ikke kun er der for at reklamere
for ens website så komme ens budskab også ud, også selvom det "kun" står i
ens signatur.

Mvh
Henrik

Fra : Lotte M

Dato : 11-06-02 12:13

"Henrik Bruun-Petersen" <nytliv@hotmail.com> skrev :

> Jeg deltager i 16 nyhedsgrupper, og i alle på nær 2 grupper er det ikke
> velset at reklamere for sin egen webside. Den ene er af de 2 grupper er
> selvfølgelig dk.opslag.internet og den anden er dk.fritid.foto.

Denne gruppe har en fundats, som tillader henvisninger til hjemmesider
med fotografens egne billeder.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

Fundatserne formuleres på baggrund af forslagsstillers oplæg (otd) i
dk.admin, hvad angår ændringer er fremgangsmåden den samme som
ved nyoprettelser.

http://www.usenet.dk/otd/

Hvis du mener reglerne for henvisninger til hjemmesider her i
dk.fritid.foto bør ændres, så formuler et otd og lad os tage debatten,
ikke her, men i dk.admin.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 11-06-02 15:40

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik Bruun-Petersen" <nytliv@hotmail.com> skrev :
> Denne gruppe har en fundats, som tillader henvisninger til hjemmesider
> med fotografens egne billeder.

Og selvfølgelig har jeg læst, men jeg læser det bare anderledes ... En
henvisning til en website med et billede som man har et problem med ja, men
det er ikke det der er tale om her vel ?

Endda har gruppen her fået en website som man kan bruge hvis man vil have
kritik af et billede, men det er der jo ikke tale om her vel ?

Hvis nu det var sådan at alle havde deres billeder liggende på deres website
og hver gang man havde taget et par billeder smed en reklame i gruppen at nu
var der 20 nye billeder af moster Ellys 50 år fødselsdag, så tror jeg
hurtigt næst efter hardware ? det vil dominere gruppen.

Nu er problemet ikke så stort for mig da jeg bruger mit kill filter og det
vil jeg bruge her. Jeg er glad for at læse i gruppen da jeg er meget grøn i
foto.

Mvh
Henrik

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-06-02 16:38

Henrik Bruun-Petersen wrote:

> Endda har gruppen her fået en website som man kan bruge hvis man
> vil have kritik af et billede, men det er der jo ikke tale om
> her vel ?

Der kan jo godt være behov for at udveksle og udstille billeder, uden at
man nødvendigvis ønsker billedkritik, det må da også være helt ok at se
på andres billeder, uden at man skal føle sig forpligtet til at gi'
billedkritik, og ret beset, så er den form for billedkritik der bedrives
i denne gruppe ofte under lavmålet.

Jeg synes du er brokhoved, der slet ikke forstår at billeder ikke kan
formidles med bogstaver i en newsgroup, og din opotunisme mod mine
indlæg, hvor jeg oplyser om nye billeder på www.photo-gallery.dk - er
ikke seriøst begrundet.

Dine holdninger er ren og skær "jantelov", alle skal holde sig på det
jævne niveau, der er ikke nogen der må stikke snuden frem, for så får du
nemlig mindreværskomplekser.

Det sker faktisk temmelig ofte, at jeg fotografisk forholder til nogle
af de emner der har været diskuteret her i gruppen, et godt eksempel er
da jeg her for nylig lavede to billedserier med optisk og digital zoom.

Tag dig dog sammen og brug dit krudt på at lave nogle billeder, som du
kan vise til os andre, for det er det fotografi handler om, alle dine
selvretfærdige meninger er temmelig uinteressante - vi vil se billeder.

Fra : TS

Dato : 13-06-02 22:01

> Jeg synes du er brokhoved, der slet ikke forstår at billeder ikke kan
> formidles med bogstaver i en newsgroup, og din opotunisme mod mine
> [...]

Hej Niles.
Jeg læser tit dine indlæg og synes langt størstedelen er rigtig gode og
positive.
Jeg synes ikke han er et brokhoved.
Det er da rigtig nok, at som der bliver skrevet ovenfor, at skrive adressen
til ens side i signatur kan være rigelig reklame. DEt er den måde jeg selv
finder mange spændende hjemmesider.
Pointen med det han siger, er at du bruger gruppen til at henvise til din
egen side, hvilket der ikke er noget galt i. Det sker vel tit at folk
henviser til deres side, og gerne et dybt link, for at man skal forholde sig
til en bestemt gruppe af billeder.

"Problemet" med din side er at den reklamerer for et firma - på forsiden
står der jo hvad et billede koster. Det ser man ikke i andre grupper, og gør
man får man et hug over fingerene (dk.edb.internet.udbyder og
dk.marked.privat.edb), da det er meget ugleset at reklamere i Usenetgrupper
eller bringe reklame for sit eget firma.
Jeg ser det dog ikke som noget stort problem. Folk kan bare ignorere de
indlæg, hvor du 'reklamerer' for en ny stak billeder. Dem der har en
konstruktiv kritik kan så sige noget. Dem der synes det ikke siger dem
noget, kan ignorere det.
Men i og med du har bygget din hjemmeside op som ethvert andet firma, så
synes jeg at du bør undgå at bringe link til den. Har du nogle 'private'
billeder med et indhold som du vil have kritik på, så læg dem på en privat
side - det gør alle andre. Og gør det så klart havd det er du vil have
kritik på.

Billeder til salg bliver jo vurderet på hvor mange der kigger på dem/betaler
for dem.

> Dine holdninger er ren og skær "jantelov", alle skal holde sig på det
> jævne niveau, der er ikke nogen der må stikke snuden frem, for så får du
> nemlig mindreværskomplekser.

Det var vidst ikke det han skrev.

> Det sker faktisk temmelig ofte, at jeg fotografisk forholder til nogle
> af de emner der har været diskuteret her i gruppen, et godt eksempel er
> da jeg her for nylig lavede to billedserier med optisk og digital zoom.

Det synes jeg også selv er gode indlæg.

> Tag dig dog sammen og brug dit krudt på at lave nogle billeder, som du
> kan vise til os andre, for det er det fotografi handler om, alle dine
> selvretfærdige meninger er temmelig uinteressante - vi vil se billeder.

Jeg synes faktisk hans krtik er ganske konstruktiv.
Det er rigtigt at vi vil se billeder. Man poster man nogle billeder af
"moster Annas fødselsdag" så er det vel fordi man vil have kritik på
lyssætningen, beskæringen, dybden i eller andet på billederne. Man kommer
selv med et udspil, som man så gerne vil have svar på. Det er i sagens natur
svært at give konstruktivt kritik af en 30 billeder på en gang omkring det
samme motiv.

/TS

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-06-02 00:09

TS wrote:

> [...]
> forsiden står der jo hvad et billede koster. Det ser man ikke
> i andre grupper, og gør man får man et hug over fingerene

Prøv lige at læse hvad der står på min forside, sådan rigtigt ikke bare
overskrifterne, så vil du nemlig opdage at mit fotoarkiv faktisk er
freeware for alm. private som dig, det er kun i de tilfælde hvor nogen
vil tjene penge ved hjælp af mine billeder, at der skal betales for brugen.

Og jeg kan oplyse dig, at det ikke er det forretningsmæssige aspekt der
er årsagen til at jeg driver sitet, og hvis mit grafiske firma ikke
løbende kunne sponsorere fotoarkivets udgifter, så ville det slet ikke
kunne eksistere.

Grunden til at jeg ikke bruger "free" og "gratis" som de første store
overskrifter, det er at så læser folk kun til den overskrift, og så får
jeg en masse bøvl med at skulle forklare kommercielle brugere, at det
altså ikke er gratis for dem.

Jeg har p.t. ca. 1,2 mill. sidevisninger på et år, og hvis jeg puttede
et reklamebanner på hver side, så kunne jeg faktisk tjene 36.000 kr. om
året, hvis jeg fik 3 øre pr. bannervisning, men så kommerciel ønsker jeg
ikke sitet skal være.

Prøv at gå ind på et rigitigt kommercielt billedbureau's web-site, du
kan f.eks. prøve POLFOTO, så skal du hvordan et firma-site fungerer, der
kan du ikke bare lige gå ind og finde et billede af et danebrogsflag til
søns fødselsdagsinvitationer.

Det eneste sted hvor jeg måske kan få en lille fordel, er ved at
domainet med årene vil blive lidt penge værd, da der er oparbejdet et
bredt kendskab til sitet, og det er godt placeret i søgemaskinerne, men
det er altså pebbernødder, de tider hvor der blev betalt store summer
for gode kendte domaine-navne er for længst forbi.

Fra : Per Madsen, Aalborg

Dato : 11-06-02 14:55

"Clark Kent" <hgath@deepspace.dk> wrote in message
> Farvel og tak...........dk.fritid.foto strøget af min lille liste.
[..]
Hvor trist - jeg samler nemlig på punktummer
mvh
-Per

Fra : U. Pedersen

Dato : 11-06-02 15:02

"Per Madsen, Aalborg" <per_madsen@(slet-parantesen)digital-camera.dk>
skrev:

>"Clark Kent" <hgath@deepspace.dk> wrote in message
>[..]
>Hvor trist - jeg samler nemlig på punktummer
>mvh
>-Per

Samler du også på kørneprikker ?
Jeg har en hel spand du må få