Låsesmede i film (hmm...)
Fra : / / dentro / /

Dato : 10-06-02 23:55

Jeg er snart træt af at se forbrydere slippe løs af sine håndjern,
eller åbne fængselsdøre vha. en hårnål eller en tandstik eller lign.,
for jeg ville ikke mene det kan lade sig gøre i virkeligheden.

Eller kan det?

/ / dentro / /

Fra : Peden

Dato : 11-06-02 11:36

> Jeg er snart træt af at se forbrydere slippe løs af sine håndjern,
> eller åbne fængselsdøre vha. en hårnål eller en tandstik eller lign.,
> for jeg ville ikke mene det kan lade sig gøre i virkeligheden.
www.howstuffworks.com Har en artikel om at dirke låse op, og det ser faktisk
ret nemt ud ;)

mvh
Peter

Fra : / / dentro / /

Dato : 11-06-02 12:52

"Peden" <peden@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> www.howstuffworks.com Har en artikel om at dirke låse op, og det ser
faktisk
> ret nemt ud ;)

JA det gør, men AAAAARGH!!! Jeg kan fucking ikke finde ud af det! Det
er pisse svært i virkeligheden!

/ / dentro / /

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 11-06-02 15:08

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Peden" <peden@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> faktisk
>
> JA det gør, men AAAAARGH!!! Jeg kan fucking ikke finde ud af det! Det
> er pisse svært i virkeligheden!

Ja, men du griber det nok forkert an. Det kræver blot et velassorteret
udvalg af (amerikanske) kreditkort - jf. Frank Drebin i Høj Pistolføring

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by mail)

Fra : Allan Olesen

Dato : 11-06-02 16:46

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote:

>Ja, men du griber det nok forkert an. Det kræver blot et velassorteret
>udvalg af (amerikanske) kreditkort - jf. Frank Drebin i Høj Pistolføring

Er der nogen af jer, der nogensinde har set en lås, der kunne
åbnes med et kreditkort?

(Bortset fra deciderede kortlåse, naturligvis.)

En smæklås skal jo have den skrå del af låsepalen (som jeg ikke
lige husker navnet på) indad i dørens lukkeretning. Her hviler
døren på en kant hele vejen rundt i karmen, så den ikke bare
fortsætter gennem karmen, når man lukker den. Denne kant spærrer
for, at kortet kan stikkes ind fra den rigtige side - medmindre
man giver sig til at skære et hak i kortet, så det kan bruges fra
den forkerte side, men sådant et hak ser man aldrig i filmene.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 11-06-02 20:49

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> Er der nogen af jer, der nogensinde har set en lås, der kunne
> åbnes med et kreditkort?
>
> (Bortset fra deciderede kortlåse, naturligvis.)

Ja døren til vores trappeopgang, den kan faktisk åbnes med et kreditkort,
når den er låst. Lidt ubehageligt

Fra : T. Liljeberg

Dato : 12-06-02 06:53

On Tue, 11 Jun 2002 21:48:50 +0200, "Rikke & Brian"
<brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS> wrote:

>Ja døren til vores trappeopgang, den kan faktisk åbnes med et kreditkort,
>når den er låst. Lidt ubehageligt

Så har vi trods alt en bedre lås - den kan kun åbnes med Guld og
Platin kreditkort....

Tom

---
Puritanism: The haunting fear that someone,
somewhere, may be happy. - H.L. Mencken

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 12-06-02 09:29

"Rikke & Brian" skrev i en meddelelse

> Ja døren til vores trappeopgang, den kan faktisk åbnes med et kreditkort,
> når den er låst. Lidt ubehageligt

Hvor bor I ?.............

Kåre

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-06-02 22:56

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS> wrote:

>Ja døren til vores trappeopgang, den kan faktisk åbnes med et kreditkort,
>når den er låst.

Det fatter jeg ikke. Mangler der noget af karmen?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 13-06-02 08:06

> "Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS> wrote:
>
> Det fatter jeg ikke. Mangler der noget af karmen?

Nope døren er i hel stand, ved ikke hvad der er gået galt, men åbnes det kan
den.