Trimguide - Folkebåd
Fra : Peter

Dato : 10-06-02 23:25

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 11-06-02 08:52

On Tue, 11 Jun 2002 00:24:35 +0200, "Peter" <peter@ishoejby.dk> wrote:

Fra : Peter

Dato : 11-06-02 10:42

> On Tue, 11 Jun 2002 00:24:35 +0200, "Peter" <peter@ishoejby.dk> wrote:
>
> >Findes der en trimguide til Folkebåden?
> >Og - hvis ja, hvor finder jeg den?
> >
> >På forhånd tak for hjælpen, Peter
> >

> Se evt. www.folkebaad.dk og se under værktøjskasse - månedens tips
> 2001.
>

> Hilsen Bjarne

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 11-06-02 12:57

Altså der er jo vigtigere ting end fodbold - forresten vandt DANMARK
2-0 SÅ på lørdag klokken 13:30 skal jeg MÅSKE se fodbold.

Fra : Peter

Dato : 11-06-02 13:42

> Altså der er jo vigtigere ting end fodbold

Hvilke?

- forresten vandt DANMARK
> 2-0 SÅ på lørdag klokken 13:30 skal jeg MÅSKE se fodbold.

Hvad skulle du ellers?

Mange hilsener Peter

Fra : Aksel

Dato : 11-06-02 14:48

"Peter" <peter@ishoejby.dk> wrote in message news:ae4r74$jcc$1@sunsite.dk...
> Hvilke?
Pille nullermænd ud af navlen f.eks.

Fra : a

Dato : 12-06-02 12:29

Jeg kender ikke til nogen trimguide. Men jeg ved at du skal hive storskødet
hårdt.
Mvh. Michael

Fra : Klaus Petersen

Dato : 28-06-02 22:36

Hej Peter,

Den enkleste måde at få en trimvejledning på er at ringe til sejlloftet, som
har leveret sejlene. Måske har de den endda liggende på nettet. Ellers kan
du ringe til North Sails. De har en god og brugervenlig trimvejledning.

Folkebådsklubben, som andre har henvist til, er helt i orden men ikke nok.
På Folkebådsklubbens hjemmeside er der links til den svenske klub. Her kan
du læse Mestrenes staldfiduser. Her har f.eks. Poul Elvstrøm of Erik
Andresen skrevet hver sin version.

Endelig vil jeg anbefale bogen "Illustreret sejl- og rigtrim" af Ivar
Dedekam (N).
Den handler ikke specielt om Folkebåden, men den er fantastisk god til netop
det du søger. Læs den flere gange. Den virker nøjagtigt ligeså godt på
Folkebåden som på alle andre både.

Jeg er selv folkebådssejler (mest kapsejlads) og var for tre år siden totalt
blank mht. trim. Nu er jeg ved at komme efter det.

Held og lykke
Klaus P