Små spil?
Fra : SonofonoS

Dato : 10-06-02 22:45

Hej NG.

Er det muligt at lave små spil i java?
Jeg havde tænkt mig at prøve at lave pc-udgaver af gamle c64 spil så som
River Raid, Henry's House, H.E.R.O. og lignende. Bare sådan nogle små
actionspil.
Er det til at lave og hvilket program er det nemmest at lave dem i? Bruger
selv Kawa 5.0.
Jeg er lige blevet færdig med 2. semester på datamatiker uddannelsen og skal
næste semester lærer c++. Vil det være en bedre ide og vente, og så lave
spillene i c++?

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : Himbergeist

Dato : 10-06-02 23:14

Både og...
Java er nemmere at arbejde med end C++, men kan ikke mønstre den samme
performance.
Hvis det kun er kloner af C64 programmer tror jeg ikke at det er et problem.
Så... lav det i java, og bagefter kan du forsøge at porte java koden til
C++.
Det vil give et par grå hår og noget erfaring som du kan mide i dit C.V.

mvh. Claus Petersen

Fra : Christian Dalager

Dato : 11-06-02 08:00

Hej Henrik
Java er efterhånden en fornuftig udviklingsplatform til (især) mindre spil.
Et glimrende eksempel er http://www.eyeone.com, der har nogle gode (og
gratis) java-spil. Der er små spil, og der er et par ret
processorkrævende med openGL i full-screen. Men dem kan min stakkels
gamling af en maskine ikke rigtigt slæbe :-/

Og et dansk : http://vredungmand.dk

Personligt har jeg ikke spil-erfaring, men det står på min
sommerferieliste

/christian

Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 11-06-02 20:15

Hej Henrik

Du skal nok ud og kigge lidt på Suns udvidelsespakker (API'er) til Java, for
at kunne lave spil.

http://java.sun.com/products/ her kan du se hvilke der er til rådighed.

Nederst på siden står der noget med
Java Media Framework
Java Advanced Imaging
Java 3D

Jeg er ikke helt sikker om du kan/skal bruge nogle af dem, men kig lidt
nærmere på dem.

Mvh Daniel

Fra : Henrik Oddershede

Dato : 12-06-02 11:42