läckande andningsvadare
Fra : Henric Blomqvist

Dato : 10-02-01 17:44

Hej.
Jag har nyligen köpt ett par Snowbee andningsvadare med socka och
vadarkängor. Det första paret jag fick läckte i grenen så jag fick ett nytt.
Idag testade jag mitt nya par vid Barsebäck (en säl skrämde bort all öring
så det blev inget) och även dessa läckte. Denna gången vid vaderna och nere
vid sockan. Måste man acceptera visst läckage när det gäller andningsvadare
eller har jag bara otur? Snowee är kanske ett ruttet märke?
(på förekommen anledning vill jag uppmana eventuella x-postare att endast
posta i den grupp medelandet lästs)
Mvh Henric

Fra : N/A

Dato : 14-02-01 00:11

Fra : Henric Blomqvist

Dato : 14-02-01 00:11

Tack för ditt svar.
Ja, jag har förhört mig lite och det skall ju inte accepteras något läckage
i ett par nya vadare. Det blir ännu en reklamation. Vi får väl se hur tätt
nästa par håller. Jag börjar tvivla på Snowbee...
Det var föresten en hel del Danskar i Vik på skånska kusten idag och fiskade
öring. Varken jag eller någon annan fick en enda fisk, trots att veteranerna
påstod att blåsten var bra. Kanske lite väl lugnt i havet. Fick dock tips om
fiske med kastdobb pch fluga som jag testade. Skoj sätt att fiska med flugor
om man avsiktligt eller oavsiktligt lämnat flugpinnen hemma.
Mvh Henric