MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Pause
Fra : Gert Vest

Dato : 10-06-02 21:56

Hej alle !

Jeg er lige gået over til XP.
Det er dejligt den starter hurtigt op, men det er ligesom om den holder en
lille pause, når systemet er startet op. Jeg kan f.eks. aktivere Outlook
Express, men det starter først efter den pause (ca. 20 sekunder).
Er den pause normal ? Jeg kan ikke se nogen harddisk aktivitet. Er det bare
Win XP der sveder efter en hård fødsel

Gert Vest

Fra : Ingolf

Dato : 11-06-02 01:37

"Gert Vest" <gertvest@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Express, men det starter først efter den pause (ca. 20 sekunder).
> Er den pause normal ? Jeg kan ikke se nogen harddisk aktivitet. Er det

Det sker også her... lynhurtig boot up, ca 20 sek. Og jeg logger ind. Alt er
klar til brug efter 1 sek, fra login. Men netværk, tager omkring 15-20 sek.
før det er klar til brug. Jeg benytter Tiny Personal Firewall.. ikke
xp's... men jeg tvivler på det er det der gør det... eller hur?

Evt. kan du benytte MS's egen boot optimizer værktøj.
http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/default.asp

Værktøjet hedder "BootVis"

Fra : Gert Vest

Dato : 11-06-02 13:07

Jeg har prøvet programmet, det ser ud til at det hele bliver "loaded"
hurtigt. Der er bare store pauser ind imellem.
Min boot tager ca. 34 sekunder.

GV

Fra : Ole C

Dato : 11-06-02 10:04

"Gert Vest" <gertvest@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er lige gået over til XP.
> Det er dejligt den starter hurtigt op, men det er ligesom om den
holder en
> lille pause, når systemet er startet op.

Meget typisk for XP: styresystemet er lynhurtigt "oppe at køre", men så
tager det lidt tid at få gang i antivirus-programmer, firewall etc.

vh
Ole C

Fra : Gert Vest

Dato : 11-06-02 13:08

Ret beset er det ikke meget hurtigere end Win 98 SE.

GV

Fra : Ole C

Dato : 11-06-02 15:13

"Gert Vest" <gertvest@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ret beset er det ikke meget hurtigere end Win 98 SE.

Åh, jo - selve styresystemet er langt hurtigere oppe.
Men det kommer naturligvis an på hvor mange "baggrundsprogrammer" du vil
have loadet - og hvilke.
Norton Antivirus er f.eks ikke særlig hurtig.

>Jeg kan f.eks. aktivere Outlook Express, men det starter først efter
den pause (ca. 20 sekunder).

Har du fjernet "Log automatisk på Windows Messenger" under
"Indstillinger"? - for det sinker OE's start betragteligt.

vh
Ole C

Fra : Gert Vest

Dato : 12-06-02 06:21

> [...]
> have loadet - og hvilke.
> Norton Antivirus er f.eks ikke særlig hurtig.

Jeg har nu fjernet Norton Antivirus, det hjalp ikke.
Hvordan kører XP's firewall ? Jeg har nemlig også Norton firewall.

GV

Fra : Madsen

Dato : 11-06-02 15:42

Ole C skrev:

> Norton Antivirus er f.eks ikke særlig hurtig.

Det samme gør sig gældende med Norton Personal Firewall. Efter jeg
fik den installeret steg opstartstiden med 20-30 sec. vil jeg tro.
Det samme gør sig gældende for "lukketiden".

Mit Antivirusprogram (AVP/KAV) er også ret længe om at starte, men
det gør nu ikke mig det helt store. Det er sjældent den er slukket og
hvis den er, så ryger den ofte i dvale i stedet. Så starter den noget
hurtigere.

Madsen.

Fra : Gert Vest

Dato : 12-06-02 06:35

Jeg har nu afinstalleret begge Norton programmer, det har ikke hjulpet.
Mon ikke det skal være sådan ?
Er der nogen som booter væsentligt hurtigere end 30 sek. ?

GV