-Re: Fransk Klassiker på TV2
Fra : Anders Nielsen

Dato : 10-06-02 21:07

>From: Michael Westi <michael.westi@get2net.dk>
> Midt i al denne Star Wars tid, vil jeg lige gøre opmærksom på, at lørdag
> d.25/5 kl. 00.30 sender TV2 Jean-Pierre Melville´s "Le Samourai" AKA
> "Ekspert i drab" fra 1967, med Alain Delon. En klassiker på sit felt

Efter at have set denne film 2 gange back to back iaftes, må jeg sige
at det nok er en af de bedste film jeg har set i lang tid. I mængden
af alt det dårligt, over-hypede amerikanske komøg som florerer i
øjeblikket (og de sidste mange år?!), er det sandelig rart at se en
film som virkelig er interessant og utrolig underholdende på samme
tid.

Alene den første scene sætter stemningen, uden at røbe for meget :)
Starten minder mig faktisk lidt om Once Upon a Time in the West. Det
er en film af billeder...ultra-cool billeder :) Jeg tror Jef Costello
er definitionen på cool hvis en sådan findes. Nåmen nu er det vist
snart tid til at se den en gang til. Desto flere gange jeg ser den,
desto hurtigere kan jeg fortrænge den væmmelige oplevelse det var at
se den nye Starwars film.

PS nogen der ved om Le Samourai findes på DVD ?

vh Anders