MS Windows
briani 27239
Win dør efter lidt tid..
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 10-06-02 19:24

Hej,

Jeg sidder ved en computer som driller lidt.

Den har specifikationerne:

--------------
P4 1800@1800 Northwood
ASUS P4S333 onboard sound
512 MB PC2700 RAM
GForce3 TI200
NVIDIA 6.13.10.2720
--------------

En hel ny installation WinXP UK.

Jeg kan uden problemer starte windows op. Men efter et stykke tid
begynder alt at hakke uhæmmet voldsomt. Jeg opdager det konstant hvis
jeg vil spille spil. Efter godt og vel 10-20 minutter begynder alt at
hakke voldsomt. Det samme er sket hvor jeg bare sad og arbejdede med
maskinen ude i Windows.

Jeg har installeret PC Probe og kan se at CPU temperaturen er omkring
40 grader hele tiden. Efter belastning med spil er CPU'en 42-43
grader. Altså overhovedet ikke kriminelt.

Da alt begyndte at hakke ude i Windows kiggede jeg i taskmanager og
lod mærke til at SYSTEM (Se link) var oppe og æde 100% CPU.

Dette skærmskud er ikke fra det pågældende tilfælde men er bare for
at illustrere hvad det var for en service der var 100%.

Jeg har prøvet at disable onboard sound, men uden held.

Er der nogle der har et bud på hvad det kan være der er problemet?

--
Palle

Fra : Madsen

Dato : 10-06-02 20:28

Palle Hans Jensen skrev:

> Da alt begyndte at hakke ude i Windows kiggede jeg i taskmanager og
> lod mærke til at SYSTEM (Se link) var oppe og æde 100% CPU.

Er det bare mig der er blind som en muldvarp eller har du glemt at
sende det link?

Madsen.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 10-06-02 20:33

Madsen, for lige at citere noget af det du skrev i dk.edb.system.ms-
windows:

> Er det bare mig der er blind som en muldvarp eller har du glemt at
> sende det link?

Muhaha.. Sorry. Klassiker!

http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/system.jpg

Men som sagt. Det er bare for at illustrere hvad det er for en
service der går amok.

Fra : Glen Madsen

Dato : 15-06-02 19:24

"Palle Hans Jensen" <palle@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har prøvet at disable onboard sound, men uden held.
>
> Er der nogle der har et bud på hvad det kan være der er problemet?

Hej
Jeg har nogenlunde samme problem på min maskine, når jeg skal spille mit
ynglingsspil Unreal Tournament, begynder den også at hakke efter 10 minuters
tid, jeg kan heller ikke finde ud af hvad fejlen er.
maskinspecs.
AMD XP1700+
ECS K7S5A Motherboard onboard sound+lan
256Mb. DDR kingston valueram
Palit Daytona G-Force3 TI 200
Nvidia 21.83

Kan simpelthen ikke regne ud hvad der er galt.
Ps. jeg har også et eller andet der siger den bruger 99% af min cpu i
taskmanageren.

M.v.h
Glen