MS Windows
briani 27239
Zonealarm - win XP (process 716, process 6~
Fra : Niels Volhøj

Dato : 10-06-02 17:18

Hejsa

Jeg har lige installeret zonealarm på min pc. Der har jeg lagt mærke til at
der kører 2 ting som jeg ikke umidelbart kan stoppe. Ved at holde musen over
iconerne i zonealarm kan jeg se at de hedder: process 716 og process 692.
Er det et af Bill Gate$ spyware....
Kan jeg stoppe dem....og hvordan.
På forhånd tak

MVH
Niels Volhøj

Fra : J

Dato : 10-06-02 17:52

> Er det et af Bill Gate$ spyware....

Det tvivler jeg på. Zone Alarm har efter mine erfaringer været et separat og
pålideligt program, som stiller spørgsmål ved selv de mest basale windows
funktioner (der prøver at få adgang til nettet). Hvis du vil være sikker, så
kan du jo bruge Ad-aware... Den sletter spyware også windows egen.

Jeg kender ikke de to processer - men det lader til at de er vitale for
zonealarm... Jeg ville ikke prøve at lukke dem. Jeg havde en gang et *lorte*
program som satte en hel masse pis igang og jeg prøvede derfor at slette alt
hvad der havde en eller anden forbindelse med skidtet. Desværre fik jeg
støvsuget liiige lidt for meget, da jeg (igennem et reg-cleaner program) fik
slettet helt basale config.sys filer fra windows system mappe... Jeg lærte
min lektie. Windows er lavet på en sådan måde, at det er nemere at slette
hele lortet og geninstallere, end at prøve at reparere... jeg blev vist
lige revet lidt med, hehe..

-j

Fra : Henrik Jepsen

Dato : 10-06-02 20:43

J" wrote in message news:ae2lf8$1udi$1@news.cybercity.dk...

> Windows er lavet på en sådan måde, at det er nemere at slette
> hele lortet og geninstallere, end at prøve at reparere... jeg blev
vist
> lige revet lidt med, hehe..

hehe, jeg må grine lidt med dig... og for at fortsætte hvor du slap så....

....er det lige før at der er ved at opstå ligaer rundt omkring i verden,
hvor det gælder om at installere og opsætte sin Windows XP maskine efter
forudbestemte konfigurationer...

Nogle af deciplinerne kunne være:

Disable så mange unødvendige services som muligt (ja ja på tid
selvfølgelig)

Eller et slag scandisk, det er nu altid sjovt. Hvem finder flest fejl
(sjovest på win95 maskiner)

Hvad med hvem før føst installeret alle fix'ene

- - man skulle da være et skarn hvis man ikke lige fik lyst til at
geninstallere XP --

// Henrik J