kørt fast i et sikkert simpelt problem med~
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-06-02 16:08

Så er jeg for alvor kørt fast i et garanteret banalt problem, som jeg
ikke troede skulle være så vanskeligt at løse, men her må jeg strække
våbene:

FrontPage kan generere dropdownboksen, så man f.eks. kan vælge mellem
forskellige links til diverse sider. Kombinerer man dem med et script,
kan man få boksen til at føre en over til den relevante side - og hvis
man kombinerer link-henvisningen med en "havelåge" (#) og så et
bogmærke, kan
man så sandelig få den til at føre en over til præcis det sted i
dokumentet, man ønsker at komme til. Tilføjer man så yderligere <form>
og </form>, vil man også kunne lade dropdown-boksen ses i Netskrap.
Så vidt så godt. Meeeeen - hvis jeg laver en rammeside hvor jeg i
venstre ramme vil lave en dropdownboks, der skal kunne følgende: hente
den pågældende side ind i højre side (topsiden er fast- ingen bundside)
altså til hovedsiden og så oven i købet være så snedig indrettet at man
kan lade den føre en over til det sted på siden, hvor man har sat et
bogmærke, kan det tilsyneladende ikke lade sig gøre.

Jeg vil altså med andre ord gerne lave en side, der IKKE er
index.html-siden, men en side inde i dokumentet, lade den side være
tredelt som rammeside, anbringe dropdown-menuen i venstre ramme og sikre
at den fører en over i højre side (hovedsiden) til den pågældende side,
hvor den også peger på det bogmærke man har sat på den pågældende side.

Jeg ved at man skal bruge et script for at løse det, men det er
target-situationen og book-mark-situationen med en dropdownmenu i en
ramme, jeg ikke umiddelbart kan løse.

For et par år siden løste jeg det, men jeg kan ikke huske hvordan!

Nogle der kan hjælpe mig videre - Karlsen evt?

Arne H. Wilstrup

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-06-02 16:51

Mon, 10 Jun 2002 17:08:15 +0200, skrev "Arne H. Wilstrup"
<ahw@_nospamahw.dk>:

> [...]
>tredelt som rammeside, anbringe dropdown-menuen i venstre ramme og sikre
>at den fører en over i højre side (hovedsiden) til den pågældende side,

Brug denne meget simple. som skulle være til at finde ud af (og
som fungerer):

<form>
<select style="width: 150px"
onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'framenavn')">
<option selected>vælg et link</option>
<option value="link1.htm#bogmaerke">Link1</option>
<option value="link2.htm">Link2</option>
<option value="link3.htm">Link3</option>
</select>
</form>

framenavn skal selvfølgelig være navnet på den frame, som siden
skal åbne i.

Brug indsæt html eller htmlvisning og placer den på siden, hvor
den skal være.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-06-02 17:01

> [...]
>
> <form>
> <select style="width: 150px"

onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'framenavn'
)">
> [...]
> skal åbne i.
>
> Brug indsæt html eller htmlvisning og placer den på siden, hvor

jeg takker for hjælpen og vil snarest afprøve det.
--
ahw