forsikring
Fra : Pia

Dato : 10-06-02 15:49

Min nye hvalp bliver naturligvis forsikret, og da vi flytter 1/8 er der
kommet hunde med på den nye indboforsikring. Men så er det lige jeg ikke kan
huske - SKAL hun ansvarsforsikres med det samme? Hunderegister er jo fra 4
måneder, og det kommer lige til at passe med forsikringen også.

Forsikringsselskabet ringede netop og spurgte, og jeg synes måske det er
lidt overdrevet for 1½ måneds skyld at lave en forsikring mere. Hun bliver
registreret og chippet ved sin 12-ugers vaccination.

:Pia

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 10-06-02 16:28

"Pia" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
.. Men så er det lige jeg ikke kan
> huske - SKAL hun ansvarsforsikres med det samme? Hunderegister er jo
fra 4
> måneder, og det kommer lige til at passe med forsikringen også.

Til lykke med din lille nye hvalp .. jeg kan berolige dig med at også
forsikringspligten gælder fra hunden er 4 mdr.. dvs hunden skal senest
når den er 4 mdr være registreret og forsikret .. så du slipper for at
lave en ekstra forsikring ..

Smil fra Ami

Fra : Webbitch

Dato : 10-06-02 20:56

Hej.
Tillykke med den lille ny:)
Lige et godt råd, nu du er igang med at forsikre, så overvej at få en
sygeforsikring med i købet.
Jeg har selv en 18mdr blandings tæve, og min sygeforsikring har tjent
sig selv ind flere gange.
Hilsner
Søs

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia

Dato : 10-06-02 23:12

Hej Søs,

der er udvidet ansvar og sygeforsikring på 2 hunde med i indboforsikringen.
Jeg har dog aldrig haft brug for den til den store, som nu er 18 mdr, vi har
kun haft småting som knap nok er nået over selvrisikoen...

:Pia

Fra : LLC

Dato : 11-06-02 11:25

"Pia" <ngspam@ofir.dk> wrote in message news:<ae384j$935$1@sunsite.dk>...
> [...]
> Jeg har dog aldrig haft brug for den til den store, som nu er 18 mdr, vi har
> kun haft småting som knap nok er nået over selvrisikoen...

Hej Pia

Hvad er det for et selskab der kan inkludere ansvars- og
sygeforsikring for hund i en indboforsikring? Det har jeg ikke hørt om
før, men det lyder interessant. Det er jo dyrt at være forsikret på
alle leder og kanter, og hvis det blev billigere af at kombinere det
på den måde (og stadig var lige så godt), ville det da være værd at
overveje.

mvh Lene L.C.
(cekllc@hum.au.dk)

Fra : Pia

Dato : 11-06-02 11:40

> Hej Pia
>
> Hvad er det for et selskab der kan inkludere ansvars- og
> sygeforsikring for hund i en indboforsikring?

Jeg har PT det største forsikring til Max i Alm. Brand, den koster 1350
årligt for udvidet ansvar, sygdom og vistnok også dødsfald.

Eftersom vi overtager sælgers husforsikring hos Codan, kan vi få en
klækkelig samlerabat ved at flytte vores andre forsikringer, jeg får en
tilsvarende indboforsikring, altså med samme forsikringssum, som i dag
koster 1650 hos Danske Forsikring, nu med 2 hunde for 2900. Og jeg sparer
1300 på bilen (inden de nye satser træder i kraft, men det gør de jo
alligevel) samt 500 på brandforsikringen. Så det kan godt betale sig at
shoppe.

At jeg så aldrig har haft brug for nogen af forsikringerne gør at jeg ikke
aner, hvem der er svære at bokse med den dag man vil have penge tilbage, det
er naturligvis også en faktor.

Men ring og hør dit nuværende selskab om du kan spare noget ved at flytte
din hundeforsikring! Jeg tror også andre gør det, man hører bare ikke så
meget om det.

:Pia

Fra : LLC

Dato : 12-06-02 09:03

"Pia" <ngspam@ofir.dk> wrote in message news:<ae4jv1$pok$1@sunsite.dk>...

> [...]
> din hundeforsikring! Jeg tror også andre gør det, man hører bare ikke så

Hej Pia

Tak for dit svar - det er da vist værd at forsøge lidt shoppe lidt.

mvh Lene L.C.