Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Russisk tilstand , køb af film mtr.
Fra : chris jensen

Dato : 10-06-02 14:32

Var lige i Bingo , skullle have en 120 film .... 70kr!!!!
var der igen idag , skullle have filmen fremkalt og copy... 1 uge!!!!

Er det mig, eller hersker der russiske tilstande , er det ikke normalt man
kan få en 5pak for 70 kr ?

Er der nogle som kan anbefale en forhandler af fotografiske artikler til
mellem og storformat , her på sjælland? et sted hvor man ikke skal betale
50kr for en FP4 ;)

Tak
Chris

Fra : 2rb1

Dato : 10-06-02 14:55

Tjaa.... indkøbsprisen er 12,95 + moms for en FP4 120 film. Der er sq nogle
der tjener penge på det.

1 uge er vist meget normal for fremkaldning af 120 film. Det er de færeste
fotohandlere som selv kan fremkalde dem.

Mvh.
2rb1

Fra : Renholt Foto - Konto~

Dato : 10-06-02 16:12

Voldsomt morsomt indlæg - hvor køber du dine film - i en mørk smøge på
Christiania?
Jeg kan fortælle dig at de store indkøbsforeningers pris (JYFO, TeamDS
m.fl.) er næsten den dobbelte af den du nævner, så jeg vil meget gerne have
adressen på hvor du handler, så vi og vores kunder kan få glæde af disse
billige filmpriser.

MVH
Lars Møller
Renholt Foto.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-06-02 17:06

Renholt Foto - Kontoret wrote:

> [...]
> m.fl.) er næsten den dobbelte af den du nævner, så jeg vil meget gerne
> have adressen på hvor du handler, så vi og vores kunder kan få glæde

Dengang jeg fotograferede analogt, der købte jeg mine S/H film og
fotopapir direkte hos ILFORD, og der skal ha' været en explosiv
prisudviklig på flere hundre procent, hvis dagsprisen er steget til 70
kr. for en S/H 120 film.

Fra : 2rb1

Dato : 10-06-02 22:55

Ja så er der sq nogle der tager røven på dem - jeg får mine fra Gidana i
Horsens, og jeg sælger dem til 35,-

Mvh.

stamfoto
V/Torben Stampe

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-06-02 00:09

2rb1 wrote:

> Ja så er der sq nogle der tager røven på dem - jeg får mine fra
> Gidana i Horsens, og jeg sælger dem til 35,-

Det lyder stadig meget dyrt for en S/H 120 film, men ok jeg købte dem
ikke enkeltvis, s.v.j.h. så var der 24 æsker a 5 stk. i et karton.

Fra : Niels H. S. Nielsen

Dato : 10-06-02 15:14

> Er det mig, eller hersker der russiske tilstande , er det ikke normalt man
> kan få en 5pak for 70 kr ?

Måske kan man få det i Rusland Jeg er gammel, men ikke gammel nok til at
huske at man kunne få en 5pak for 70,- .

Alt der har med mellemformat at gøre er dyrere og mere besværligt, og jeg
forstår derfor ikke helt hvorfor du bruger penge og ulejlighed på
mellemformat, og efterfølgende får dem fremkaldt via Bingo?
Mellemformat har nogle fantastiske muligheder men kræver at man bibeholder
kvaliteten gennem hele processen for at få resultater som svarer til
anstrængelserne.
Men det lyder som om du har prøvet Bingo før; hvad kan de tilbyde?
Mvh
Niels
Niels H. S. Nielsen
http://www.forloren.dk

Fra : Mikael

Dato : 10-06-02 18:27

"chris jensen" <lamda@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Var lige i Bingo , skullle have en 120 film .... 70kr!!!!
> var der igen idag , skullle have filmen fremkalt og copy... 1 uge!!!!

Da jeg brugte analog film 35 mm og 120 købte jeg dem hos FOTO/C i
Holbergsgade. I de gode gamle dage kunne man som "pro" fotograf få et
rabatkort, som gav ca. 40% rabat i forhold til normale udsalgspriser. Jeg
ved ikke om dette rabatkort eksisterer mere.

Mikael

Fra : anders

Dato : 12-06-02 12:29

"chris jensen" <lamda@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Tak
> Chris
>
> Sidst jeg købte FP4, (i december eller januar), der købte jeg 10 stk. i
Foto/C, for ca. 22 kr. stk... Immervæk et stykke vej op til 70 kr.