Dumme tøser...(lang)
Fra : Silk

Dato : 10-06-02 14:53

Hej allesammen,

jeg bliver altså lige nødt til at brokke mig, det her er for strengt!!

For 2 uger siden kom der nogen mennesker gående ind i _min_ lejlighed
med en TØS i en transportkasse! Som om Ce'Nedra ikke var nok...og lur
mig om det så ikke var endnu en af de hersens totalt uciviliserede
skovkatte....SUK, hvad vi fornuftige mandfolk dog må finde os i!
Heldigvis var hende her ret lille, så hun kunne vel ikke være så
slem....troede jeg da...

Nå, men tøsen kom UD af transportkassen og begyndte at gå rundt i _min_
lejlighed. Hun var faktisk lige ved at træde på min hale, men så
knurrede jeg også ad hende. Og så knurrede hun igen! Eftersom jeg lige
var midt i min formiddagslur så kunne jeg ikke rigtig tage mig af det,
og de der mennesker havde vel også tænkt sig at tage hende med igen. Hun
klatrede ellers op og lagde sig på min yndlingshylde og alt muligt! Og
så gik de der mennesker igen og efterlod tøsen...æv æv æv. Hun havde
vist haft noget mad med, for vi fik ihvertfald noget af det der gode
bløde noget i stedet for det sædvanlige knas. Nå, jeg regnede da med at
menneskerne ville opdage at de havde glemt hende, men det havde de
åbenbart ikke - for om aftenen gik hun bare ned og lagde sig i sengen
hos Jesper og Pernille! Og de sagde ikke engang noget til hende. Så
Ce'Nedra og jeg lagde os i køkkenet og sov, vi ville i hvert fald ikke
dele seng med sådan en!

Nå, men jeg kunne jo godt se at hun ikke havde tænkt sig at gå hjem til
sig selv igen, så jeg tænkte at jeg hellere måtte gå i gang med at
opdrage hende og lære hende at respektere os store katte. Hun virkede
altså lidt dum, for hun knurrede bare igen når jeg knurrede ad hende, og
slås kunne hun også. Og Ce'Nedra havde bare besluttet sig for at være
sur og skældte også ud på mig, så jeg var åbenbart den eneste der kunne
tage et ansvar. Så jeg havde meget travlt i et par dage med at holde øje
med at hende den lille (som Jesper og Pernille kalder Polgara - tåbeligt
navn siger jeg bare) ikke kom til at gøre noget forkert. Heldigvis
skulle hun også sove indimellem, for det var altså ret anstrengende!

For at det ikke skal være løgn så skulle hun åbenbart også lege med
vores legetøj. Og altså, sådan en lille killing ved jo ingenting om
jagt, så jeg måtte hjælpe hende. Og civiliseret det var hun altså ikke,
hun løb lige hen over min mave for at fange musen! Helt ærligt...hvad
man dog ikke skal finde sig i. Heldigvis var Ce'Nedra holdt op med at
være så sur så det ikke hele tiden var mig der skulle tage slæbet.

Og nu er hun så begyndt at lægge sig og sove hos mig! I går lagde jeg
mig derude hvor Jesper og Pernille står i regnvejr hver morgen for at få
fred og ro...og så vågnede jeg af at Polgara lå lige op ad mig!
Hrmf...Så flyttede jeg mig ud på dørmåtten, og så fulgte hun efter mig
og lagde sig og slikkede mig på maven, bvadr siger jeg bare! Så vaskede
jeg til gengæld hendes ører, killinger kan jo slet ikke finde ud af den
slags selv. Så ville hun selvfølgelig slås, sådan er hun jo, altså de
der skovkatte...Og jeg kan ikke engang komme til at drikke vand fra
hanen mere uden at hun kommer møvende og skal være med!!

Jeg siger det bare, hvis jeres mennesker prøver at købe en ny killing
(eller flere!) så prøv lige at forklare dem at I er rigeligt nuttede og
søde og pjattede! Det er bare VILDT anstrengende med sådan nogle små
størrelser...især når det ikke engang er ordentlige Maine Coons men bare
sådan en fjollet norsk efterligning!

Potedask fra Silk (de kalder mig onkel Vølen, altså hvor nedværdigende!)

Fra : Jack The Ripper

Dato : 10-06-02 21:37

"Silk" <pernille@btob.dk> wrote in message

> [...]
> sådan en fjollet norsk efterligning!
>
> Potedask fra Silk (de kalder mig onkel Vølen, altså hvor nedværdigende!)

Kære Silk.

Hvor er det synd for sig. Ja. Mennesker er ikke til at hitte rede på.
I går hørte jeg at den ene af mine mennesker ringede til nogen som jeg fandt
ud af var der jeg er født, for at høre om de havde flere ligesom mig - bare
i killingestørrelse!!! Altså hvad GI'R du mig? Jeg er da næsten killing
endnu - jeg er kun lidt over 1 år, og hvis jeg trækker maven ind kan jeg
osse (indrømmet - med besvær) se lille ud. Så hvad i alverden vil de med
flere katte? I forvejen har jeg en hård kamp om at holde hende tøsen Phumba
nede fra MIT kradsetræ så hvad nu hvis de kommer slæbende med en killing? Så
er det jo garanteret DEN hele verden drejer sig om, og det er da dybt
uretfærdigt, når det nu er så tydeligt at det er MIG MIG MIG der er verdens
centrum!

Næh siger jeg bare... Den killing har ikke store chancer her...tror jeg da
ikke... Og hende det ene af menneskene (heldigvis ikke ham der er mit
yndlingsmenneske) hun farer rundt hele tiden og snakker om at nu er der ikke
så længe til "vi" skal ned og se killingerne. "VI"! HAH! Jeg får garanteret
ikke lov at komme med hjem og sige hej til min moar.

Så Silk: Du er ikke alene! Skal vi danne en klub?

Hilsen
Jack
(det der med The Ripper er noget der står på min stamtavle, sådan er jeg
slet ikke altså)

Fra : Silk

Dato : 11-06-02 11:48

Hej Jack,

godt du ikke planlægger at "rippe" mig..

Jeg synes også vi skal danne en klub for katte der bliver plaget af
mennesker der køber killinger i vildskab!

Først roser de mig for at være stor og flot, og så kommer de med sådan
en lille pjat-kat. Ak ja, vi har det hårdt!

Potedask fra Silk

Fra : Ann K

Dato : 10-06-02 21:39

Hej Silk.
Arjjj - har du også fået en ny veninde?
Jeg fik én i lørdags... og jeg synes bare at hun er såååee søøød og
dejlig... synd hun ikke mener det samme om mig - endnu
Jeg har bare lige et par kommentarer...

>...og lur mig om det så ikke var endnu en af de hersens totalt
uciviliserede
skovkatte....
<> Hmmm - og præcis HVAD er der så galt med skovkatte?????????
Personligt kan jeg mægtig godt lide dem

>SUK, hvad vi fornuftige mandfolk dog må finde os i!
<> Mandfolk... hvilket mandfolk? En rigtig mand ser ikke ned på andre
for ting, de ikke har mulighed for at ændre!
Men ellers har du helt ret... piger_er_ ret anstrengende at leve sammen
med!

>...... men så knurrede jeg også ad hende.
<> Hmm - knurrer du af dine gæster.... hvor uopdragent! *fnys*

>Og så knurrede hun igen!
<> Nå ja... hvem startede? Hvad havde du dog forventet?

> Hun klatrede ellers op og lagde sig på min yndlingshylde og alt
muligt!
<> Hi... min nye veninde har indtaget min pap-bror Tjalfes yndlingsplads
under spisebordet... Han _aner_ ikke, hvad han skal stille op

>.... (som Jesper og Pernille kalder Polgara - tåbeligt
navn siger jeg bare)
<> Jeg synes da at det er et fint navn! Kan du sige hvad der er galt med
det... hva' - Silk?

>For at det ikke skal være løgn så skulle hun åbenbart også lege med
vores legetøj.
<>Hi... min nye veninde havde en masse herligt legetøj med til os...
Lige nu har hun bare så travlt med at holde øje med mine to hundevenner
at hun ikke bruger det... så det gør jeg imens

>Og altså, sådan en lille killing ved jo ingenting om
jagt, så jeg måtte hjælpe hende. Og civiliseret det var hun altså ikke,
hun løb lige hen over min mave for at fange musen!
<> Hmmm - det er da vist sig som intet ved om jagt! Når man jager
ordentligt, så holder man altså øjnene på byttet - og _har_ taget bestik
af evt forhindringer der ligger i vejen!
Sådan en sofamis.... Hmrrrrrrrffff!

>Helt ærligt...hvad man dog ikke skal finde sig i.
<> Har du overvejet at lade være med at ligge i vejen??? ;)

>Og nu er hun så begyndt at lægge sig og sove hos mig!
<> Uhhh - bare min nye veninde snart vil gøre det hos mig!!! Jeg synger
de smukkeste serenader for hende - og det ser da ud til at hjælpe
lidt... hun hverken knurrer eller hvæser af mig længere

>Så flyttede jeg mig ud på dørmåtten, og så fulgte hun efter mig
og lagde sig og slikkede mig på maven, bvadr siger jeg bare!
<> Nå ja... lige netop dét dér, kan jeg også godt undvære! Min ene
hundeveninde mener at blot fordi jeg vasker hende skal hun også vaske
mig... det tager laaaang tid at få pelsen i orden efter sådan en omgang!

>Så vaskede jeg til gengæld hendes ører, killinger kan jo slet ikke
finde ud af den
slags selv.
<> Jeps.. hygiejne er vigtigt ;)

>Så ville hun selvfølgelig slås, sådan er hun jo, altså de
der skovkatte...
<> Se, der var den igen.... en fejl bliver altså ikke bedre af at blive
begået to gange!
Og mon ikke det er dig som misforstår noget? Leg er ikke automatisk
ensbetydende med slåskamp... Igen må jeg undre mig over din opdragelse!

>Og jeg kan ikke engang komme til at drikke vand fra
hanen mere uden at hun kommer møvende og skal være med!!
<>Sikke da noget at lære den lille! Man bliver jo VÅD af vand!

> Det er bare VILDT anstrengende med sådan nogle små
størrelser...især når det ikke engang er ordentlige Maine Coons men bare
sådan en fjollet norsk efterligning!
<> Nej nu.... Hvem kalder du en efterligning? *HVÆS*

Hilsen Aske... skovkat af blodet!

Fra : Silk

Dato : 11-06-02 12:00

Hej Aske,

det lyder som om din nye veninde er bedre end min! Skal vi bytte!!
(Pernille: nejnej Silk, ikke noget med at bytte vores nye avlskat væk!)
Øv, jeg må heller aldrig noget....

> <> Hmmm - og præcis HVAD er der så galt med skovkatte?????????
> Personligt kan jeg mægtig godt lide dem

Det kan da godt være der findes fornuftige skovkatte, men altså ikke
hjemme hos mig. Ce'Nedra var bare helt vildt sur da hun kom, og hvis hun
vil lege og jeg vil sove så HOPPER hun på min mave! Jeg synes ikke det
er særlig sjovt.... Men du lyder da som om du er lidt mere fornuftig,
heldigvis!

> [...]
> ordentligt, så holder man altså øjnene på byttet - og _har_ taget
bestik
> af evt forhindringer der ligger i vejen!

Nu bliver jeg altså lige nødt til at forsvare mig. Det er jo ikke ret
nemt at holde øje med byttet når der sidder et af ens mennesker og
holder i en snor for enden af den der mus - og trækker den lige hen over
min mave for at lokke killingen med vel? Og jeg ville jo ikke være for
vild og gøre den lillle tøs bange, fordi det gør man jo ikke med katte
der er mindre end en selv.

> hanen mere uden at hun kommer møvende og skal være med!!
> <>Sikke da noget at lære den lille! Man bliver jo VÅD af vand!

Nejnej, vand er helt vildt sjovt! Det smager smaddergodt når det kommer
ud af den der vandhane, meget bedre end hvis det er i skålen. Det plejer
bare kun at være mig der kan finde ud af det, men Polgara synes også det
smager godt på den måde. Hun pjatter altså bare sådan med det og prøver
at fange vandet, og så bliver jeg helt våd. Det gør hun også selv, og så
går hun ned i bakken og så sidder der kattegrus fast i hendes poter...og
så BROKKER hun sig når menneskerne fjerner alt gruset. Puh ha, jeg ville
da hellere ha' menneskerne til at fjerne gruset end jeg ville fjerne det
selv, især når der er SÅ meget!

Nu kan jeg jo høre at der også findes fornuftige skovkatte ligesom dig
Aske, jeg forstår altså bare ikke hvorfor mine mennesker skal anskaffe
sådan nogle ufornuftige nogen? Måske er det fordi de er piger...

Potedask fra Silk (der trods alt synes det er meget hyggeligt at have
nogen at lege og putte med...)