MS Windows
briani 27239
Dos i fuld skærm - win2000
Fra : Borup

Dato : 10-06-02 13:47

Hej jeg har et dos program, som ikke vil køre så det fylder hele skærmen?
Det fylder kun den øverste halvdel -den nederste halvdel er helt sort!

Er der en der kan hjælpe?

mvh
René

Fra : Gevaldi

Dato : 10-06-02 13:53

Borup skrev:

> Hej jeg har et dos program, som ikke vil køre så det fylder hele
> skærmen? Det fylder kun den øverste halvdel -den nederste halvdel er
> helt sort!
>
> Er der en der kan hjælpe?

Nu ved jeg ikke hvordan win 2000 har
det med dos prg., men i andre win
versioner får man fuld skærm ved:
ALT+ENTER

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Fra : Borup

Dato : 10-06-02 13:57

Det virker desvære ikke i WIN2000 - Og jeg har sat flueben i fuld skærm
under egenskaber!

René

Fra : Jan V.

Dato : 10-06-02 14:03

"Borup" <r_borup@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg har et dos program, som ikke vil køre så det fylder hele skærmen?
> Det fylder kun den øverste halvdel -den nederste halvdel er helt sort!

> [...]
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre.

Jeg er ved at opgradere alle vores PC'ere til Win 2000 - undtagen de 2, der
kører en gammel DOS Navision - de skal bibeholde deres Win 98 netop fordi
Win 2000 ikke kan køre fuldskærm på en DOS session (ifølge vores Navision
konsulent).

Jan

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 10-06-02 14:19

"Jan V." <jv@miljodata.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> Win 2000 ikke kan køre fuldskærm på en DOS session (ifølge vores Navision

Er det ikke noget pjat!? Jeg sidder da her med en Concorde C4 i fuldskærm på
en W2K Pro!?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Borup

Dato : 10-06-02 14:36

Det er noget pjat, jeg har prøvet med et andet dos-program og det kan godt
køre i fuld skærm!

Det er bare dette Sydfyns Data Bogføringssystem, som ikke kan???

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 10-06-02 15:20

> Det er noget pjat, jeg har prøvet med et andet dos-program og det kan godt
> køre i fuld skærm!
>
> Det er bare dette Sydfyns Data Bogføringssystem, som ikke kan???

- Læs lige om hvordan du citerer på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html -

Det lyder bare ikke logisk... har du prøvet at finde den nyeste version af
din grafikdriver for at se om det er det?

Fra : Borup

Dato : 10-06-02 15:41

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder bare ikke logisk... har du prøvet at finde den nyeste version af
> din grafikdriver for at se om det er det?

Det er ikke driveren, da jeg har prøvet på to forskellige maskiner - den ene
er helt ny!

René

Fra : Rasmus Rene Thomsen

Dato : 10-06-02 16:25

Hej Jan

Jeg vil ikke håbe har jeres navision konsulent er særlig dyr, NAVISION
version 3.56 kan køre i fuld dos skærm ved at gøre følgende

1. Start programmet i et vindue !
2. Højre klik i øverste bjælke (der hvor der står f.eks.
C:\navi356\navi.exe)
3. vælg properties.
4. vælg layout
5. sæt "screen buffer size" til det samme som "windows size" og tryk ok.
(mener det er w80 x h25) tryk ok
6. vælg "Save properties for future windows with same title"
7. Tryk alt + enter og NAVI kører i FULD Skærm

ved ikke om det gælder alle DOS programmer, men det virker i NAVISION !

Vh
Rasmus

Fra : Jan V.

Dato : 11-06-02 08:03

"Rasmus Rene Thomsen" <rasmus.rene.thomsen@(REMOVE)min-postkasse.dk> skrev i
en meddelelse news:3d04c479$0$80385$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> 7. Tryk alt + enter og NAVI kører i FULD Skærm
>
> ved ikke om det gælder alle DOS programmer, men det virker i NAVISION !

Nej, han er ikke særlig dyr, så jeg takker for tippet.

Jan