Fluer
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 10-06-02 13:29

Hej alle,

hva' sker der egentlig hvis en kat gnasker en flue ? Kan den få nogle
sygdomme, orm, eller noget af det ?

Tænkte jeg lige på nu, for Scottie har gang i den store flue-jagt i
vinduet

Det var så den flues sidste fejltagelse her i livet *hehe*

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Pernille Scharff

Dato : 10-06-02 13:44

Hej Jacob,

og forsinket tillykke med din nye ejer jeg nåede ikke lige at blande
mig tidligere..

Øh-bøh, jeg har da aldrig tænkt over om kattene ku' få det skidt af at
spise fluer....men fluerne får det skidt af at komme ind til kattene *G*
Teoretisk set så kan en flue vel medbringe en grim baktusse, men jeg
tror ikke chancen er ret stor! Og indekatte har da så stor fornøjelse af
fluejagten så jeg ikke vil forbyde dem at fange fluer, jeg ved i øvrigt
heller ikke hvordan jeg skulle bære mig ad!!

/Pernille

Fra : Pia

Dato : 10-06-02 15:13

Hvilket bringer en af mine egne funderinger frem i lyset igen: hvad sker
der, hvis en kat spiser en rotte som er død af rottegift?

:Pia

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 10-06-02 15:21

In article <ae2c37$sf6$1@sunsite.dk>, ngspam@ofir.dk says...
> Hvilket bringer en af mine egne funderinger frem i lyset igen: hvad sker
> der, hvis en kat spiser en rotte som er død af rottegift?

Så får den rigtigt ondt i maven... eller det der er værre ?

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Pia

Dato : 10-06-02 15:23

"Jacob Saaby Nielsen" <jay@dontspamme.kode-fu.net> wrote in message > Så får
den rigtigt ondt i maven... eller det der er værre ?

Ved du det eller tror du det?

:Pia

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 10-06-02 15:35

In article <ae2cm9$13m$1@sunsite.dk>, ngspam@ofir.dk says...

> Ved du det eller tror du det?

Jeg kender ikke noget til emnet, men ud fra den logik at rotter er nogle
rimeligt modstandsdygtige små sataner, og nogle af dem af en anseelig
størrelse, ville jeg tro at en dødelig dosis for den, også evt. kan være
dødelig for katten.

Eller i hvert fald gi' den en utroligt ubehagelig mavepine i et stykke
tid.

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Jette

Dato : 10-06-02 22:35

"Jacob Saaby Nielsen" skrev:
> [...]
være
> dødelig for katten.
>
> Eller i hvert fald gi' den en utroligt ubehagelig mavepine i et stykke

Nu snakker I kun om fluer... vores katte spiser alle slags insekter,
fluer, natsværmere, edderkopper ... if you can name it, they can eat it!

Men risikoen er vel ikke større for andre insekter end fluer? eller
hur!?

Mvh. Jette

Fra : Mette Jensen

Dato : 10-06-02 16:28

"Pia" <ngspam@ofir.dk> wrote

> Hvilket bringer en af mine egne funderinger frem i lyset igen: hvad sker
> der, hvis en kat spiser en rotte som er død af rottegift?
>
> :Pia

Det var da et udmærkede spørgsmål!

Har ikke kunne finde noget med katte, men her er hvad der sker med hunde! Så
mon ikke det lige så slemt med katte, hvis ikke værre?

http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_rotteforgiftn
ing.html

Mange hilsner Mette
--
http://kashmir.yaboo.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : Pia

Dato : 10-06-02 16:33

"Mette Jensen" <chili200@hotmail.com> wrote in message
> Har ikke kunne finde noget med katte, men her er hvad der sker med hunde!

> mon ikke det lige så slemt med katte, hvis ikke værre?

> [...]

Føj for pokker!

:Pia (og tak for sidst)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-06-02 19:12

Det eneste skadelige jeg har hørt fluer kan bringe med til vore katter er
bændelorm, men det sker heldigvis meget sjældent.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 10-06-02 20:22

In article <OS5N8.29403$N46.1076117@news010.worldonline.dk>,
cats@feca.dk says...
> Det eneste skadelige jeg har hørt fluer kan bringe med til vore katter er
> bændelorm, men det sker heldigvis meget sjældent.

Godt så... Så får han lov til at fyre den af når han ser flere Har
ellers overvejet at kalde ham Neo istedet (I ved, hovedpersonen fra
filmen The Matrix). Han laver altså de vildeste kung-fu spring hen ad
siden på møbler og vægge når han jager og leger tiger.

Good old-fashioned fun ! ))

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-06-02 21:09

Er han begyndt at flytte møbler??? Ellers må han lære det hihi

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 10-06-02 21:07

> [...]
> filmen The Matrix). Han laver altså de vildeste kung-fu spring hen ad
> siden på møbler og vægge når han jager og leger tiger.

Hej Jacob

Min hankat hedder Neo - og ja opkaldt efter hovedpersonen fra The Matrix

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk