Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
AF problemer med Canon A40?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-06-02 12:55

Hej

Ja, efter et lille hint af Jacob Olsen, fik jeg ellers læst en masse om
autofokus problemet med Canon A40. Men jeg kan ikke rigtig gennemskue, om
der bare har være nogle dårlige kameraer ude. Nogle folk siger at de har
fået byttet deres til et nyt uden AF problemer. Det kunne også være at det
bare er 5-10 mennesker, der forventer for meget af kameraet (eller der ikke
kan finde ud af at bruge det, jeg har selv fået nogle dårlige billeder med
mit A20 pga. Canons lidt underlige AiAF sammen med makro).

Derfor vil jeg gerne høre de folk, som har et A40, om de har problemmer med
fokus. Der skulle efter sigende være 2 problemer:

1. Dårlig/ingen fokus under lidt mørke forhold. Den orange lampe, som skulle
hjælpe ved AF, skulle slukke alt for hurtigt, så kameraet ikke kan nå at får
fokus.

2. Dårlig fokus ved næsten hel zoom. Vis man trykker let på zoom, skulle
kameraet have 7 optiske zoom indstillinger (1=wide, 2, 3, 4, 5, 6,
7=3xZoom). billeder taget ved zoom=6 (og lidt ved 5) af objekter længere væk
end 20-30 m. skulle have dårlig fokus. Resten skulle være ok.

Lidt lang post, undskyld, med jeg er ret spændt på at høre fra jer, da jeg
har bestilt et A40, efter jeg fik solgt mit A20, som jeg faktisk var ret
glad for.

mvh Frank

Fra : Jacob Olsen

Dato : 10-06-02 13:51

Det er nemlig rigtigt....

Jeg har også meget kig på A40, men så det lige i dag i virkeligheden, det er
desværre lidt stort.!! Savner et meget lille kamera, i størrelsen A50 (det
gamle)

Tror A40 tager ok billeder, flot design. Jeg synes at have læst at de ville
rette nogle ting i en ny firmware til A40 fordi de har kendt til
problemet.!!

/Jacob

Fra : Anders Bystrup

Dato : 10-06-02 14:28

Er der nogen der har hørt om der er kommet en ny firmware til A40 ?
Jeg så en til A20 men kan ingen finde til A40....

Anders

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 10-06-02 16:09

> [...]

er
> desværre lidt stort.!! Savner et meget lille kamera, i størrelsen A50 (det

Har du prøvet at kigge på IXUS 330? Det er mindre end A40, men med de samme
(hvis ikke lidt bedre) specifikationer. Hvis det også er for stort, er der
jo den lille søde IXUS v2, den har dog kun 2x zoom.

Af andre små kameraer som minder om A40 er der:

- Nikon Coolpix 775
- Minolta dimage X
- Sony DCS-P51
- Olympus C220 Zoom

Og sikkert også en masse andre.

Husk www.dpreview.com er din ven.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen