MS Windows
briani 27239
Installation af winXP fejler på min THinkp~
Fra : Søren Friis

Dato : 10-06-02 12:58

Hej!

Jeg har en Thinkpad 600 og en Thinkpad 600e

På min TP600 går installationen af windows XP (og 2000) ganske smertefrit,
men på min TP600e (som er hurtigere og nyere) går den i stå lige så snart
den viser "Setup is starting Windows XP" (eller 2000!), og sådan bliver den
stående. Man kan ikke engang trykke Caps lock, og heller ikke
CTRL+ALT+DELETE.

Hvad er der galt??! Jeg har prøvet at disable en masse forskelligt sager i
BIOS, og prøvet med en anden harddisk, men uden held.

Med venlig hilsen
Søren Friis

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-06-02 15:17

"Søren Friis" <soren@friis.mail.dk> skrev:
> [...]
> den viser "Setup is starting Windows XP" (eller 2000!),
< og sådan bliver den stående. Man kan ikke engang

Har du prøvet at disable "Virus Warning", hvis den findes?

Mvh.
Mikael

Fra : Søren Friis

Dato : 10-06-02 15:46

> Har du prøvet at disable "Virus Warning", hvis den findes?

Den findes ikke

Men jeg har prøvet at installere RedHat 7.2 på den, og under installationen
får jeg en timeout fejl på harddisken (også med en anden harddisk i)
hda:hda: timeout waiting for DMA

/sf

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-06-02 10:34

> Den findes ikke

Heller ikke en anden der hedder noget med Virus?

> Men jeg har prøvet at installere RedHat 7.2 på den, og
> under installationen får jeg en timeout fejl på harddisken
> (også med en anden harddisk i)
> hda:hda: timeout waiting for DMA.

Jeg kan ikke lige se hvad det egentlig betyder, men der
findes masser af forslag på www.google.com:
<http://www.uwsg.iu.edu/hypermail/linux/kernel/0103.0/0972.html>
<http://www.apachelabs.org/lkml/200110.mbox/%3C20011001100343.A625@cthulhu.mems-exchange.org%3E>

Ellers prøv at finde et program på producentens
hjemmeside, der kan teste harddisken og lave en low
level formattering.

Jeg ved fx, at både IBM, Maxtor og Seagate har disse
programmer liggende online.

Mvh.
Mikael