Måtte jeg dog aldrig få større problemer :~
Fra : Grit Wessel

Dato : 10-06-02 11:59

Hej ng

Altså, min nye lille tøs hedder Galadriel på stamtavlen, og det er lidt
besværligt at kalde hende, så jeg har brug for et kælenavn. Men hvordan i
alverden forkorter man Galadriel?

En af mine venner har forslået Elle (de sidste to bogstaver + le), og min
forlovede kalder hende Galle for at drille mig, men jeg mangler det HELT
RIGTIGE navn til hende

Hjælp mig

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Karin Hansen

Dato : 10-06-02 12:02

Grit Wessel wrote:

> Altså, min nye lille tøs hedder Galadriel på stamtavlen, og det er
> lidt besværligt at kalde hende, så jeg har brug for et kælenavn. Men
> hvordan i alverden forkorter man Galadriel?
>
> Hjælp mig

Addy (addi)
Gala

mvh. Karin

Fra : Pernille Scharff

Dato : 10-06-02 12:12

Tillykke med tøsen, Grit! Glæder mig til at se hende i Aars...

Altså jeg plejer jo ikke at lade mig styre af stamtavlenavnet når jeg
skal vælge kælenavn, men Galadriel kunne blive til:
Gala
Drille (det ku' jo være at det kom til at passe)
Elle
Gille
Lada (nå ikke)
Lille
Gaby
Rielle/Rille

Så må jeg vist hellere stoppe, ellers bliver det for sjovt....

/Pernille

Fra : Maj-Britt

Dato : 10-06-02 12:16

Hej Grit,

.... og tillykke med den nye misling Hmmm... nu er jeg næppe den rette
til at komme med forslag, da mine egne har nogen højst besynderlige
kælenavne ( smus, ninsen og truttispruttis ), men jeg kan da godt se, at den
stakkels mis ikke kan trives med Galle ;-o så måske Drille - altså ikke
udtalt som drille men med tryk på "i'et" ???!!! *suk* Det er skisme ikke
nemt at skrive lydsprog Men håber du forstår meningen.

Håber du har held med at finde det _helt_ rigtige kælenavn til Galadriel, så
ikke liiige pludselig Galle hænger ved

Mvh Maj-Britt

Fra : Lille mig

Dato : 10-06-02 12:14

> [...]
> forlovede kalder hende Galle for at drille mig, men jeg mangler det HELT

-------->
Hejsa.

Jeg synes at Elle er et virkelig sødt og godt navn.

Knus Helle

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 10-06-02 12:50

In article <3d04866f$0$209$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, ng@dk-
ginkgo.dk says...

> Hjælp mig

Hva' med Lady ? Det er lidt som midten af Galadriel ... ladri uden r ?

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 10-06-02 13:10

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse
> Hjælp mig

Hej tillykke med den lille nye .. det kan da kun blive enten Adriel
eller Driele kan det ikke??

Hej fra Ami

Fra : Lene

Dato : 10-06-02 13:18

Grit Wessel wrote:

> Hej ng

Hej Grit :- )

Tillykke med hende :- ))

> Hjælp mig

Jeg vil gerne prøve, men du ved jo, hvad mine katte hedder :- ) Så du er jo
advaret, fnis :- )

Her nogle forslag med nogle af bogstaverne fra Galadriel :
:
-Drila ( med langt i )
-Drilla
-Adri
-Gala
-Dila ( med langt i )
-Galia :- )
-Lida
-Reila
-Leila
-Rila/Rilla

Det var vist lige, hvad jeg kunne finde på, hvis det ikke skal komme alt for
langt ud :- )

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Lille mig

Dato : 10-06-02 13:21

> [...]
> forlovede kalder hende Galle for at drille mig, men jeg mangler det HELT

Hvad med at kalde den for Ladriel? Det er da nemt at sige og lyder smukt.
Sådan lidt fransk *g*

Knus Helle

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 10-06-02 13:26

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> wrote in message

> [...]
> forlovede kalder hende Galle for at drille mig, men jeg mangler det HELT

Hej Grit.

Først...hvad er der galt med Galle? Det var nok tænkeligt at hun var
endt med at hedde det hvis det var mig der havde fået hende, det eller
Gala eller Galli.

En anden ting er: jeg tror det kommer helt af sig selv. Kælenavne kan
man ikke "opfinde" de kommer til én. Banse er et godt eksempel på det:

Oprindeligt (på stamtavlen) hed han Steve. Det er han nu aldrig blevet
kaldt af os, men han første navn var Max. Det blev så til bakse-Max
fordi han altid baksede rundt med tøjdyr. På en eller anden måde blev
Bakse så til Banse. Mange tror det er baMse men det er det ikke og har
aldrig været den vej forbi heller.

Bøv hedder Bøv og har altid heddet Bøv, men han hedder også: Bøvse-Møv,
Møvse, Møffi, Møfmi og Mismi.

Jack skulle have hedd3et Bagheera, men da vi hele tiden havde talt om
ham som Jack, tjaeh... Det er nu ved at udvikle sig til Jackii eller
Jackson.

Phumba bliver også kalde Mimba, der er et eller andet med i i
kattenavne, også noget med at det skulle være en lyd de specielt godt
kunne høre/reagere på. Derfor ender mit slutbud på:

G A L L I !

Hilsen
Lisbeth

Fra : Elisa Buchardt

Dato : 10-06-02 13:52

Hej Grit,
Min Russian Blue bliver kaldt Gala (Vi har en han som hedder Dali, og
Dali's kone hed Gala).
Vi synes det er et godt navn, og det lader til at prinsessen også er
tilfreds med det. Det ligner dog ikke noget fra hendes stamtavlenavn, og
det behøver det vel heller ikke at gøre? Så du kunne vel også bare finde

et eller andet navn du godt kan lide...
E.B

Fra : Helle Andersen

Dato : 10-06-02 13:57

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> wrote in message

> Hjælp mig

Okay
Her er en side om nicknames, så måske du kan finde noget dér
http://www.tngenweb.org/franklin/frannick.htm

Helle
DK Tick-Tag
http://kattenet.dk
http://dekatten.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-06-02 19:12

Hvad med Galla eller Drille

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 12-06-02 07:35

Gaddy
Gadde

Hilsen birgitte

Fra : Aragorn_DK

Dato : 28-06-02 10:47

> [...]
> forlovede kalder hende Galle for at drille mig, men jeg mangler det HELT

Hejsa.

Jeg kunne ikke nære mig men måtte lige skrive en lille hilsen:

Navnet Galadriel stammer - så vidt jeg ved - fra J.R.R. Tolkiens bog
"Ringenes Herre".
Tolkien opfandt selv flere sprog til bogen, deriblandt sproget Sindarin som
elverfolket taler.
Galadriel er dronning af elverfolket i Lothlorien - elvernes land.
-------------------
Galadriel f Elf
"Maiden crowned with a radiant garland" from (Q. Altáriel) galad "radiant" +
riel "garlanded maiden"
-------------------

Citat fra "A Tolkien Bestiary" af David Day:

"Galadriel was bearer of the second of the three elf rings - Nenya, the Ring
of Adamant and the Ring of Water - and her power held off the ravages of
Time and made her aware of the dark lord Sauron's moves and caused her
people to be invisible to Sauron's Eye. She commanded the Mirror of
Galadriel, a silver basin that she could fill with fountain waters and by
the power of her Ring could cast the image of future events on it's dark,
still surface."
---------------------------

Venlig hilsen

Aragorn_DK
----------------------------
http://www.furnituretiger.dk

Fra : Eva

Dato : 28-06-02 17:04

Ups.
Hej igen
Kom vidst til at svare dig privat før, hvilket naturligvis ikke var meningen
Er åbenbart ikke helt inde i det endnu.
Men øvelse gør mester håber jeg.
Skriver lige svaret her en gang til.

Hej Grit
Jeg tror ikke jeg kan komme med det helt rigtige *S*, men har da et forslag.
(Idéer kan man vel aldrig få for mange af.)
Hvad med Gala! Det syntes jeg er meget sødt.
Håber der kommer noget du kan bruge.

Hilsen Eva

Aragorn_DK <Aragorn@welles.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d1c3040$0$181$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Søren Houlberg

Dato : 28-06-02 17:14

Hej!

Her nogle forslag:
Rie
Riel
Galla
Gari
Ariel
Dari

Prøv selv med flere hvor du leger med bogstaverne hav gerne katten siddende
ved dig og sig navnene højt mens du kigger på hende - så vælger hun det
såmænd selv.

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Grit Wessel

Dato : 28-06-02 18:15

> Navnet Galadriel stammer - så vidt jeg ved - fra J.R.R. Tolkiens bog
> "Ringenes Herre".

Hej Aragorn_DK

Ja, hendes navn er ganske rigtigt fra Ringenes Herre. Hendes opdrætter har
ikke "bogstav-kuld" (A-kuld, B-kuld, C-kuld osv.), men "tema-kuld".
Galadriel er fra "Ringenes Herre-kuldet, og hendes tre søskende hedder
Arwen, Aragorn og Faramir.

Og så kan jeg nævne, at hun er endt med at hedde Galle eller Galle-missen.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/