xhtml.1.0
Fra : jopa

Dato : 10-06-02 09:30

Hejsa
En der lige gider at se på nedenstående, som jeg efterhånden har stirret mig
blind på uden at finde fejlen.
Hjælper måske med friske øjne.
Problemet er som følger :

Siden skal være midterstillet, men venstrestilles i Netscape med "/"
fjerner jeg end tagget altså skråstregen validerer skidtet ikke men er
centreret i Netscape.

Har også prøvet forskellige løsninger med style sheet, men kan ikke få det
til at funke.

Hele koden kan ses på www.web-templates.dk og bemærk det er kun en
testside, så den er ikke på nogen måde færdig, da ovenstående problem først
skal løses.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 10-06-02 09:44

"jopa" <j@jp-web.dk> wrote in news:3d04638c$0$58756
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Siden skal v‘re midterstillet, men venstrestilles i Netscape med "/"
> fjerner jeg end tagget alts† skr†stregen validerer skidtet ikke men er
> centreret i Netscape.

Øhh... det kan da ikke være rigtigt?

Et div-tag skal vel have noget indhold (det du vil have centreret), men
dit div-tag er ganske tomt...

Dvs.

Hej med dig - det her skal centreres

Skråstregen bruges til tags som ikke har noget indhold mellem start- og
sluttagget - dvs. tags hvor al informationen ligger i attributterne,
f.eks. <br />, <meta http-equiv="refresh" />

Mvh.
/Thomas

Fra : jopa

Dato : 10-06-02 14:12

"Thomas Lindgaard" skrev bla..
> Et div-tag skal vel have noget indhold (det du vil have centreret), men
> dit div-tag er ganske tomt...
Ja men indholdet ligger i CSS.
Har stirret mig tosset på koden, og glemt at den div der afslutter frame
skulle jo smides nederst i dokumentet , så nu virker det.

Koden ser således ud, inden jeg smider links med videre på.
</head>
<h1>Retur</h1>
<pre>links</pre>
<h1>Velkommen til web-templates</h1>
<pre>
</pre>

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 10-06-02 15:24

"jopa" <j@jp-web.dk> wrote in news:3d04a592$0$57969
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Ja men indholdet ligger i CSS.

Jeg ville nu påstå at indholdet er stort set alt mellem <body> og </body> -
CSS definerer ikke noget indhold men kun udseende :)

Mvh.
/Thomas

Fra : jopa

Dato : 10-06-02 16:20

"Thomas Lindgaard" skrev ..
> Jeg ville nu påstå at indholdet er stort set alt mellem <body> og
> CSS definerer ikke noget indhold men kun udseende :)

Rigtigt, men det var så som jeg tidligere skrev en <div id="frame"> der ikke
var korrekt afsluttet.
Størrelse med mere er indeholdt i mit CSS. Er det korrekt forklaret denne
gang ?

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-06-02 09:44

"jopa" <j@jp-web.dk> writes:

> Siden skal være midterstillet, men venstrestilles i Netscape med "/"
> fjerner jeg end tagget altså skråstregen validerer skidtet ikke men er
> centreret i Netscape.

En <div> kan svjv ikke lukkes med en /, men skal lukkes paa ganske
almindelig hvis med en </div> efter dens indhold.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : jopa

Dato : 10-06-02 10:52

"Jonas Voss" skrev bla
> En <div> kan svjv ikke lukkes med en /, men skal lukkes paa ganske
> almindelig hvis med en </div> efter dens indhold.

Korrekt men <div id="frame" /> validerer i xhtml ? lukker jeg med </div> vil
det ikke validere
Har forsøgt med 100 løsninger

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Rune Glerup

Dato : 11-06-02 20:28

jopa skrev:

> "Jonas Voss" skrev bla
>
> Korrekt men <div id="frame" /> validerer i xhtml ? lukker jeg med </div> vil
> det ikke validere

det som <div id="frame">.

browsere, der understøtter XHTML.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

"Again, we remind you that frames are on their way out anyway."