eicon diva
Fra : Amdi J.

Dato : 10-02-01 15:40

Hvordan er det nu man laver to profiler, så men ikke skal hele den lange tur
igennem, hver gang man vil vælge om man vil bruge en, eller to linier?

Mvh
Amdi

Fra : Dann Pedersen

Dato : 11-02-01 00:22

"Amdi J." <amdi_j@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det nu man laver to profiler, så men ikke skal hele den lange
tur
> igennem, hver gang man vil vælge om man vil bruge en, eller to linier?

Du skal ind i konfigurationsprogrammet og ordne det. Der er som standard 3
profiler. Når du så har oprettet henholdsvis profil 1 og 2 kan du vælge dem
med en initstreng. Mener at det er &Z1 (for profil 1).

Dann Pedersen

Fra : Jan Meyhoff

Dato : 11-02-01 16:32

Hej

Det kan jeg ikke få til at fungere, er det forkert med &Z1, eller skriver
jeg initstrengen det forkerte sted (netværk via modem-min
forbindelse-Scripting og filnavn)
Jan Meyhoff

Fra : Erik G Christensen

Dato : 11-02-01 21:58

Jan Meyhoff wrote:

> Det kan jeg ikke få til at fungere, er det forkert med &Z1, eller skriver
> jeg initstrengen det forkerte sted (netværk via modem-min
> forbindelse-Scripting og filnavn)

ATZ0 og ATZ1 (ATZ2) for de tre profilmuligheder.
Opret to modems med samme driver.
I modem -> avanceret -> skrives ATZx, afhængig af profilanvendelse.
Opret to forbindelser i netværk via modem med hver sit modem.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Dann Pedersen

Dato : 11-02-01 21:57

"Jan Meyhoff" <meyhoff@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det kan jeg ikke få til at fungere, er det forkert med &Z1, eller skriver
> jeg initstrengen det forkerte sted (netværk via modem-min

Lad mig lige understrege at jeg ikke er sikker på initstrengen, men den kan
jo prøves.

Initstrenge skrives i selve modemindstillingerne. Der er to veje derind:

1) Højreklik på forbindelsen ==> Egenskaber ==> Konfigurer ==> Forbindelse
(eller tilslutnig i win95) ==> Avanceret ==> Yerliger indstillinger. I dette
felt skrives initstrengen

2) Gå ind i modem (eller Telefon og modemindstillinger i 2000). Under
generelt vælges egenskaber for modemet ==> Forbindelse (eller tilslutning i
win95) ==> Avanceret ==> Yderliger indstillinger. I dette felt skrives
initstrengen.

Dann Pedersen

Fra : Dann Pedersen

Dato : 11-02-01 21:57

Fra : SEJ

Dato : 12-02-01 00:34

> [...]
lange tur
> igennem, hver gang man vil vælge om man vil bruge en, eller to linier?

Efter du har lavet dine profiler i konfigurationsprogrammet (fx. profil
0 og profil 1), laver du 2 BAT-filer og placerer fx. genveje til dem på
skrivebordet.
For en Diva på com2 indeholder den ene BAT-fil blot kommandoen
echo ATZ0>COM2 og den anden echo ATZ1>COM2.
Husk blot at en evt. telefonforbindelse afbrydes, når du skifter profil.
Jeg kører på den måde med 3 profiler: Almindelig, V120 til mit
bankprogram og en profil til fax med et gammelt analog modem på den ene
analoge port.

mvh
Sven-Erik

--