Gode råd søges, haster
Fra : goofy

Dato : 10-06-02 07:39

Hej NG.
Et alvorligt problem.
En af vore killinger, Medina, der blev født 01.07.01 er havnet i Nordjylland
( okt.01). Her havde de en hunmis, Røde. Medina fik " lov " til af die. Røde
vaskede Medina så i begyndelsen var alt OK. Røde acc. Medina og omvendt
Det vil hun stadig, die, selvom Røde ikke ønsker det. Derefter bliver Medina
aldeles rasende og skambider Røde. Familien er nu for 2 gang på vej til
dyrlægen med dybe bidsår og ødelagte brystvorter, dette kan Røde
selvfølgelig ikke holde til
De har prøvet at " lukke" Medina ind i eget værelse, men det samme skete når
hum kom ud igen, de har på andre måder forsøgt at " straffe " Medina uden
held.
De har sputgt hos dyrlægen, men han havde aldrig været udsat for dette før
og havde derfor ingen gode forslag, udover at skille sig af med en af
kattene, men det er jo svært når man holder meget af begge to.

Er der nogen der har gode forslag?

Vil en evt. sterisation af Medina hjælpe på agresiviteten? ( hun får
p.piller)

Medina er sød og rar overfor alle andre også huset børn, så i det det
daglige er hun en sød kat undtagen overfor Røde.

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : Niels Peter

Dato : 10-06-02 07:55

"goofy" <vinbaek@oncable.dk> skrev i en meddelelse

(...)
> [...]
> aldeles rasende og skambider Røde.
(...)

> Vil en evt. sterisation af Medina hjælpe på agresiviteten? ( hun får

Det ville være det første, jeg forsøgte - også fordi p-piller er kendt for
at kunne give alvorlige temperamentsproblemer hos hunkatte.
Familien skal så bare være opmærksom på, at der kan gå nogle uger, inden
sterilisationen virker.

Niels Peter