Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flyshow og m.m....
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-06-02 01:49

Nye billeder uge 23 2002

Det blev godt sent, inden jeg fik lavet min ugenlige opdatering af
www.photo-gallery.dk, men jeg har været til "Flyshow" i Værløse, og der
tog jeg 132 billeder, som også lige skulle gøres klar.

Jeg har lagt billederne fra "Flyshow'et" op under "Trafik", jeg ved godt
at jagerfly ikke har så meget med luftfart at gøre, men jeg synes heller
ikke det er praktisk med alt for mange emner i indexet.

Det er de første 9 preview-ark det handler om, der er 132 billeder, jeg
har ikke gjort noget omkring sorteringen, de kommer stort set i den
rækkefølge de er optaget i, nå men tag selv et kik, nu vil jeg nemlig gå
i seng og sove.

Direkte link til "Flyshow" preview-ark [1] til [9]
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/default.htm#anchor518554

Der er også 4 preview-ark under "Nye billeder" med 64 nye billeder fra
den forgangne uge, der er lidt natur, nogle med menesker, byggebiksen og
det lokale sommer- og kræmmermarked.

Direkte link:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/default.htm#anchor508424

PS: Der må da være andre som også har billeder fra "Flyshow'et", der var
over 100.000 besøgende, og der var en fotograf for hver 5 meter...:)

Fra : Aragorn_DK

Dato : 10-06-02 05:06

Hej Niels.

Jeg var selv derude og fotografere - desværre gik der ged i mit ene
SmartCard til DigiCammet (- andre der har haft probs med det??? - Ricoh
RDC-7), så der røg 58 billeder af opvisningen *hulk!*
Jeg vil gerne høre om jeg må kopiere dine billeder fra Flyvestation Værløse
og bruge dem på min egen hjemmeside? Du bliver selvfølgelig fuldt krediteret
med link til din side.

Med venlig hilsen
Aragorn

http://www.furnituretiger.dk

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 10-06-02 06:42

"Aragorn_DK" <Aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne høre om jeg må kopiere dine billeder fra Flyvestation
Værløse
> og bruge dem på min egen hjemmeside?

Prøv at læse på forside der står at hvad du har brug for at vide.

Mvh
Henrik

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-06-02 08:47

Aragorn_DK wrote:

> Jeg vil gerne høre om jeg må kopiere dine billeder fra Flyvestation
> Værløse og bruge dem på min egen hjemmeside? Du bliver selvfølgelig
> fuldt krediteret med link til din side.

Ville det være mere relevant om du blot linkede til mine billeder, deres
placering er permanent, så der bliver ikke ændret på linket.

Fra : Gjøl

Dato : 10-06-02 06:15

> Nye billeder uge 23 2002

Man bliver jo helt betaget af sådanne billeder, især er der to der
fangede mig.

Der er to af Kamphelikopteren, der er da en rå ting og sikke en masse
isenkram der sidder i fronten af den.
Det andet er af spejlbilledet i Tubaen. Ret skarp genskin der er i
nypudset messing.
Hvordan har hørelsen det efter sådan en dag, så må man da nyde
stilheden.
Knud Gjøl
canislupus@vandring.dk
www.vandring.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-06-02 06:42

On Mon, 10 Jun 2002 02:49:26 +0200, Niels Ebbesen wrote:

>Nye billeder uge 23 2002

Det er dog rent ud sagt en h....vedes masse billeder du tager og jeg
spekulerer af og til på, hvorfor du gør det? Jeg må indrømme, at jeg
synes der er for langt mellem snapsene. Er det virkelig nødvendigt at
offentliggøre dem ALLE sammen? Nuvel, jeg kan selvfølgelig bare lade
være med at kigge, men når du nu er så aktiv med at give gode råd til
andre, kunne man måske forvente et vist niveau af selvkritik?

Det er ikke ment som et surt opstød eller et slet skjult forsøg på
censur, men blot en almindelig kritisk bemærkning.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-06-02 09:06

Kurt Hansen wrote:

> Det er ikke ment som et surt opstød eller et slet skjult forsøg på
> censur, men blot en almindelig kritisk bemærkning.

Din kritik er stort set ubruglig, for enten er du utrolig kritisk, eller
så er du en skide dygtig fotograf, som kun tager super gode billeder,
hver gang du trykker på udløseren, eller så er du typen der tager i
hundrevis af billeder, og udvælger et eller to som er specielt gode.

Du dræber folks lyst til at publicere deres billeder, der er nemlig
rigtig mange, der ikke bryder sig om at få den form for kritik af deres
billeder, og derfor undlader at lægge dem ud til offentlig beskuelse.

Og resultatet er, at der er langt imellem henvisningerne til billeder,
og at gruppen bliver fyldt med indlæg om køb af div. hardware.

Nå men post en henvisning til dine egne billeder, så vi kan se hvad du
går rundt og laver, og bare rolig, det er ikke for at gi' igen med
negativ kritik, det bruger jeg slet ikke min tid på.

Fra : Clark Kent

Dato : 11-06-02 23:35

"eller så er du typen der tager i
hundrevis af billeder, og udvælger et eller to som er specielt gode."
DET GØR SGU DA ALLE PROFESSIONELLE, MAND

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-06-02 07:28

On Mon, 10 Jun 2002 10:05:38 +0200, Niels Ebbesen wrote:

>Din kritik er stort set ubruglig,

Det var jo ærgerligt.

> [...]
>hver gang du trykker på udløseren, eller så er du typen der tager i
>hundrevis af billeder, og udvælger et eller to som er specielt gode.

Jeg indrømmer gerne at jeg er kritisk og at jeg ikke fotograferer
efter samme princip som torsken, der lægger 5 millioner æg i håb om at
3 af dem bliver til noget. Jeg skyder gerne flere optagelser af samme
motiv og varierer f.eks. belysning og dybdeskarphed, for senere at
vurdere hvilket der er det bedste, men jeg udvælger mine motiver med
omhu og er nådesløs, hvis min egen kritiske sans vender tommelfingeren
nedad ved en senere beskuelse af resultatet.

>Du dræber folks lyst til at publicere deres billeder, der er nemlig
>rigtig mange, der ikke bryder sig om at få den form for kritik af deres
>billeder, og derfor undlader at lægge dem ud til offentlig beskuelse.

Når man publicerer sine billeder, er det vel for at få respons/kritik?
Hvis ikke man kan tåle det, bør man undlade at publicere dem.

>Nå men post en henvisning til dine egne billeder, så vi kan se hvad du
>går rundt og laver, og bare rolig, det er ikke for at gi' igen med
>negativ kritik, det bruger jeg slet ikke min tid på.

Jeg overvejer da at smide en håndfuld ud på en hjemmeside og jeg skal
nok give lyd når/hvis jeg gør det.

Dybest set gik min kritik på, at du slet ikke sorterer i dine
billeder. Når dit flashcard (eller hvad det nu hedder i den digitale
verden) er fyldt, tonser du hele dynen ud på din hjemmeside og poster
med hyppige mellemrum den glade nyhed her i gruppen. Det synes jeg
faktisk er trættende.

Derfor spurgte jeg dig hvad dit formål er. Hvis du gerne vil have
respons og kritik her fra gruppen, forlanger du simpelthen for meget.
Ingen orker jo at gennemse og tage stilling til 142 nye billeder. Hvis
du vil sælge billeder, skræmmer du kunder væk ved den høje
procentandel af ligegyldige billeder. Uanset formål og målgruppe, vil
du stå dig bedre ved at udvælge de bedste og smide de andre ud.

I din signatur påstår du, at dit fotoarkiv er skandinaviens største.
Ja det tror jeg gerne! Det er dog en yderst tvivlsom anbefaling, for
volumen er ikke en kvalitet i sig selv. Hvis jeg ejede et digitalt
kamera og hvis jeg gad, kunne jeg sikkert overhale dig både inden- og
udenom på kort tid, for det er jo gratis og helt uforpligtende at
knipse til højre og venstre.

Jeg har ingen intentioner om at dræbe din lyst til at publicere dine
billeder. Mit indlæg var faktisk ment som en kritik der, efter min
mening, ville kunne forhøje dit udbytte af din hjemmeside.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-06-02 09:59

Kurt Hansen wrote:

> Når man publicerer sine billeder, er det vel for at få respons/kritik?
> Hvis ikke man kan tåle det, bør man undlade at publicere dem.

Jeg kan sagtens tåle din kritik, den er jo så uendelig ligegyldig, du
forholder dig til billederne, som om de er bidrag til en udstilling af
fotokunst, og det viser bare at du ikke har fattet en hujende fis, det
er nemlig en billedreportage, der beskriver forløbet af et arrangement.

Hvis formålet havde været at deltage i en konkurrence om det bedste foto
fra flyshow'et, så havde jeg naturligvis udvalgt et eller to billeder,
som jeg ville satse på, og som jeg mente havde en chance for at begå sig
den sammenhæng...!

Og hvis formålet havde været at få solgt billeder til pressen, så havde
jeg også selekteret en to - tre billeder, for en billedredaktør sidder
ikke og kikker 132 fotos igennem, og der mindst 10 andre fotografer, der
tilbyder billeder fra samme begivenhed.

Når jeg lægger alle 132 fotos fra flyshow'et i mit fotoarkiv, så
tilgodeser jeg netop de brugere, der specielt interesserer sig for det
pågældne emne, for dem er det kunstneriske sekundært eller irrellevant,
de ser på billederne ud fra nogle helt andre kriterier.

Jeg mener også, at man godt kan publicere billeder, uden at være
interesseret i kritik, og det er også ok at betragte andres billeder, og
ikke føle sig forpligtet til at gi' respons i form af kritik.

Og hvis jeg vælger at forholde mig til kritikken, således at jeg vægter
den posetive respons op mod den negative, så må jeg blot konstatere, at
der her i gruppen er en 5 - 6 personer, der notorisk er negative, og det
skal så holdes op imod at dagligt modtager e-mails fra posetive brugere.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-06-02 19:25

On Wed, 12 Jun 2002 10:58:32 +0200, Niels Ebbesen wrote:

> [...]
>fotokunst, og det viser bare at du ikke har fattet en hujende fis, det
>er nemlig en billedreportage, der beskriver forløbet af et arrangement.

Selvfølgelig er min kritik da ligegyldig. Alt er jo ligegyldigt, så
hvorfor prøve at forholde sig til den.

> [...]
>fra flyshow'et, så havde jeg naturligvis udvalgt et eller to billeder,
>som jeg ville satse på, og som jeg mente havde en chance for at begå sig

Jeg taler ikke specifikt om den nye serie. Det er værre endnu: Jeg
taler om din billeddatabase i almindelighed.

> [...]
>der her i gruppen er en 5 - 6 personer, der notorisk er negative, og det
>skal så holdes op imod at dagligt modtager e-mails fra posetive brugere.

Alle ytringer der ikke er (skam)ros, opfatter du åbenbart som notorisk
negativt. Jeg har overhovedet ingen interesse i at tryne dig på nogen
måde, men følte mig alligevel kaldet til at give et godt råd. Det er
tilsyneladende spildt mælk på Balle-Lars, så jeg synes vi skal stoppe
her. Det skal jo ikke udvikle sig til en vendetta.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-06-02 22:42

Kurt Hansen wrote:

> [...]
> godt råd. Det er tilsyneladende spildt mælk på Balle-Lars, så
> jeg synes vi skal stoppe her. Det skal jo ikke udvikle sig til

Jeg har sådanset ikke spor imod dine synspunkter, men som sagt, så har
jeg svært ved at bruge en generel kritik til noget, for det er ligesom
for nemt, når du bare siger, at alle mine billeder er noget hø, og så
iøvrigt ikke begrunder det sagligt, og billedkritik er vel ikke noget
man giver on-blok til 10.000 billeder i et hug, med et indlæg på 8 linier.

Og derfor må jeg naturligvis opfatte din kritik som personlig, men det
er vist ikke rigtig formålet med denne gruppe, så mon ikke det er dig
der skal finde en anden gruppe, hvor den type ytringer er on-topic.

Det er da også lidt underligt, at vi ind til vidre kun er to her fra
gruppen (undertegnet og Aragorn) der har publiceret billeder fra
flyshow'et, der må da være nogen af de rigtig dygtige, som har skudt
nogle fantastiske billeder.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-06-02 06:44

On Wed, 12 Jun 2002 23:41:32 +0200, Niels Ebbesen wrote:

>Jeg har sådanset ikke spor imod dine synspunkter, men som sagt, så har
>jeg svært ved at bruge en generel kritik til noget, for det er ligesom
>for nemt, når du bare siger, at alle mine billeder er noget hø

Nej, jeg har IKKE sagt at ALLE dine billeder er noget hø, men at din
billeddatabase med fordel kan reduceres til f.eks. 2.000 udvalgte
stjerneskud.

>Og derfor må jeg naturligvis opfatte din kritik som personlig, men det
>er vist ikke rigtig formålet med denne gruppe, så mon ikke det er dig
>der skal finde en anden gruppe, hvor den type ytringer er on-topic.

Det er et definitionsspørgsmål. Jeg går efter bolden (= billederne).
Om det er Niels Ebbesen eller Brian Jensen der har taget dem, er jeg
strengt taget ligeglad med. Men nu ER det altså dine billeder og
derfor retter jeg kritikken til dig og ikke Brian.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : jesper

Dato : 13-06-02 08:56

Niels Riis Ebbesen wrote:
..
> [...]
> gruppen (undertegnet og Aragorn) der har publiceret billeder fra
> flyshow'et, der må da være nogen af de rigtig dygtige, som har skudt
Hej
Det er ikke så underligt fordi os der er intereseret i fly har vores eget
forum på
http://www.spotters.dk hvor du vil se tonsvis af billeder fra værløse. og
vi er nok ikke så
intereseret i den kunstneriske udformning af billederne og er derfor ikke
intereseret i kritik af billederne. Næh vi er intereseret i hvilke fly der
er på billedet.
se også f.eks. http://hjem.get2net.dk/lomografi/fly Her er mange billeder af
fly, som folk der ikke har interessen vil synes er nogle rigtige dårlige
billeder. men sådan vil vi nu engang have dem.
jesper

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 12-06-02 20:42

SNIP
> [...]
> pågældne emne, for dem er det kunstneriske sekundært eller irrellevant,
> de ser på billederne ud fra nogle helt andre kriterier.

Hej Niels

Som du jo også selv skriver tilgodeser dine billeder de brugere der
interesserer sig for det motiv der er på billedet. For mig at se,
interesserer dine billeder udelukkende folk der interesserer sig specielt
for motivet - og dermed er det totalt uinteressant i en gruppe der omhandler
foto - medmindre du begynder at vise dokumentarbilleder af rigtige billeder.

Dine henvisninger kunne måske have relevans i andre grupper - så giv ikke op
Niels.

> Jeg mener også, at man godt kan publicere billeder, uden at være
> interesseret i kritik, og det er også ok at betragte andres billeder, og
> ikke føle sig forpligtet til at gi' respons i form af kritik.

At du ikke er interesseret i kritik understreger yderligere hvor irrelevant
dine ugentlige indlæg "om 753 nye billeder af en forsvundet nattergal" i
grunden er i en fotogruppe.

> [...]
> der her i gruppen er en 5 - 6 personer, der notorisk er negative, og det
> skal så holdes op imod at dagligt modtager e-mails fra posetive brugere.

Synd vi ikke ser de mange positive respondenter - men det er nok primært fra
professionelle fotografer, som ikke deltager i gruppen, eller som ikke vil
stikke næsen frem i gruppen, fordi de har set hvordan dygtige folk (som dig)
bliver slagtet i gruppen

Jeg tror, der er flere end 5-6 (som efter din opfattelse er negative) der
mener at dine henvisninger i bedste fald er ligegyldige og i værste fald
helt ved siden af. Dette er en gruppe som omhandler foto - ved det forstår
jeg for min del det bevidste fotografi og ikke flere tusinde bedøvede og
ligegyldige skud i tågen.

Mvh Kim

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-06-02 21:19

Kim Jeppesen wrote:

> [...]
> specielt for motivet - og dermed er det totalt uinteressant i en
> gruppe der omhandler foto - medmindre du begynder at vise

Bla..bla...

- hvad er det for en omgang bavl du hælder ud, hvornår og hvem har
udnævnt dig til oversmagsdommer, som afgør hvilke typer og genrer fotos
der er relevant for denne gruppe....?

Fra : John

Dato : 13-06-02 08:03

> - hvad er det for en omgang bavl du hælder ud, hvornår og hvem har
> udnævnt dig til oversmagsdommer, som afgør hvilke typer og genrer fotos
> der er relevant for denne gruppe....?

Det er lige nøjagtig den slags udtalelser, som igen og igen gør dig så
ufrivillig morsom. Men også uendeligt trættende. Kim har sat sig ned og
skrevet et gennemtænkt indlæg, som du har svaret på, og da han tog genmæle
til dit svar (hvor uforskammet), henfalder du som sædvanligt til ovenstående
navlebeskuende bavl.
Gruppen her omhandler i henhold til dets fundats, muligheden for at omtale
og referere til egne billeder. Sådan plejer du ihverfald selv at tolke
fundatsen. Derigennem åbnes muligheden for debat og kritik af billederne. Og
dermed også af deres relevans.
Kim er ikke udnævnt til smagsdommer. Det behøver han heller ikke at blive.
Den ret har nemlig alle her i gruppen. Vi er alle smagsdommere. Og med god
ret.
I netop dette tilfælde har du selv indledende givet Kim skytset, idet du
nævner interessen i motivet fremfor den fotografiske side af sagen. Og
dermed har Kim ret i, at billederne har uendelig lidt interesse for gruppen
her. Men måske i dk.videnskab???
Du har fotograferet i masser af år. Giv os nu noget at kigge på. Du må ha
masser af gode billeder vi godt vil se. Jeg gider blot ikke bladre igennem
et par hundredetusinde for at finde dem.

--
MVH
John K Hansen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-06-02 12:58

John wrote:

> Kim er ikke udnævnt til smagsdommer. Det behøver han heller ikke
> at blive.
> Den ret har nemlig alle her i gruppen. Vi er alle smagsdommere. Og
> med god ret.

Jo - Kim er en selvbestaltet smagsdommer, lige som du har ophøjet dig
selv til en skolemester, der irrettesætter alle dem der ikke lige står
til din selvforståelse.

Du, Kim og og alle andre er vekommen til at ha' lige netop den smag I
har, det har jeg ingen indvendinger imod, og I må også meget gerne ytre
Jer om Jeres smag og synspunkter.

Men filme knækker, når I begynder at forklare mig, at mine henvisninger
til mine billeder er uønsket i gruppen, blot fordi de ikke lige falder i
Jeres smag...!

Fra : John

Dato : 13-06-02 16:05

> Jo - Kim er en selvbestaltet smagsdommer, lige som du har ophøjet dig
> selv til en skolemester, der irrettesætter alle dem der ikke lige står
> til din selvforståelse.

Det er noget forfærdeligt sludder. Hvori ligger irettesættelsen? Det er en
debat. Den er normalt kendetegnet ved divergerende meninger

> Du, Kim og og alle andre er vekommen til at ha' lige netop den smag I
> har, det har jeg ingen indvendinger imod, og I må også meget gerne ytre
> Jer om Jeres smag og synspunkter.

Du får det til at lyde, som om det ved din nåde er os det tilladt.

> Men filme knækker, når I begynder at forklare mig, at mine henvisninger
> til mine billeder er uønsket i gruppen, blot fordi de ikke lige falder i
> Jeres smag...!

Dér er du dybt utroværdig. Du lægger mig ord i munden. Citér venligst hvor i
tråden jeg gør opmærksom på dét!
Jeg satte spørgsmålstegn ved dit angreb på Kim, og debatterede hans ret til
en mening.

Jeg gør opmærksom på, at det igen er dig, der drejer debatten væk fra emnet,
mod et angreb på Kim og jeg personligt. Hvilket jeg finder underlødigt. Men
skam gerne vil være med til. Blot ikke hér.

Derfor FUT til : news:dk.admin.netikette

-
MVH
John K Hansen
dk.fritid.foto@jkhansen.dk
www.jkhansen.dk

Fra : John

Dato : 13-06-02 07:39

"Kim Jeppesen" <blackhole@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg for min del det bevidste fotografi og ikke flere tusinde bedøvede og

Du kan ihvertfald tælle mig med....))
--
MVH
John K Hansen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-06-02 12:48

Kim Jeppesen wrote:

> At du ikke er interesseret i kritik understreger yderligere hvor
> irrelevant dine ugentlige indlæg "om 753 nye billeder af en
> forsvundet nattergal" i grunden er i en fotogruppe.

Du læser og fortolker gruppens fundats, på samme måde som fanden læser
biblen, i fundatser står der:

------- http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto ---------
> Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder på
> ens egen hjemmeside.

Din private udlægning af fundatsen, hvor du ikke mener at man udstille
billeder, hvis man ikke er interesseret i billedkritik, er da din helt
egen fortolkning, og al den stund at gruppen faktisk har et specielt
web-site, hvor man kan sende de billeder til, som man ønsker
billedkritik af, gør at din argumentation virker temmelig alternativ.

Men bort set fra det, så kan du hygge dig, du er nemlig så usaglig at
det råbet til himlen, du er naturligvis velkommen til at vende tilbage,
når du har fået styr på din argumentation.

Fra : John

Dato : 13-06-02 08:13

> Jeg kan sagtens tåle din kritik, den er jo så uendelig ligegyldig,[klip]

En debat hvor den ene debatant konsekvent mener, at alle andre meninger er
uendeligt ligegyldige!! Og tag nu ikke til genmæle med påstanden om, at
relevant kritik tager du pænt imod. Du synes jo aldrig at mene, nogen kritik
af dig eller dine billeder er relevant, vel? Jeg kan ikke mindes det, men
vær velkommen til at rette mig, og giv et eksempel på en tråd, hvor du har
accepteret nogen form for kritik.
Kom nu, og vær lidt mere åben omkring kritikken...

--
MVH
John K Hansen

Fra : Jensn

Dato : 10-06-02 10:26

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er ikke ment som et surt opstød eller et slet skjult forsøg på
> censur, men blot en almindelig kritisk bemærkning.

Hmm, jeg ved ikke rigtigt - jeg kan nu godt li' at have noget at vælge
imellem, så
kan man altid selv vurdere om der er noget man kan bruge - Jeg sendte et
link
til min lillesøster som er ved at uddanne sig til flyveleder i Kastrup og
som også
selv var i Værløse i går - hun blev da ihvertfald ellevild - mange billeder
eller ej

Så jeg takker på min søsters vegne for de fine billeder

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-06-02 10:38

Jensn wrote:

> [...]
> flyveleder i Kastrup og som også selv var i Værløse i går - hun blev
> da ihvertfald ellevild - mange billeder eller ej

Jeg fornemmer også, at mine brugere gerne selv vil vælge, hvilke
billeder der netop interesserer dem, og www.photo-gallery.dk et ikke et
"kunstgalleri", det er et on-line fotoarkiv, med dokumentar fotos.

Og bedømt efter serverens log-fil, så er interessen rimmelig stor, der
er p.t. ca. 3.000 reguest's i timen....:)

Fra : Clark Kent

Dato : 10-06-02 12:08

Du kan godt lide ord som "serverens log-fil"................er det ikke
korrekt..........?

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 10-06-02 19:52

> [...]
>
> PS: Der må da være andre som også har billeder fra "Flyshow'et", der var
> over 100.000 besøgende, og der var en fotograf for hver 5 meter...:)

Hvorfor kan jeg ikke se noget der bare minder om Flyshow under Trafik?
Der er:
Biler, Bilisme diverse, Busser & tog, Cykler og Motorcykler.

Har nogen et direkte link? Mere direkte end det ovenstående....

PS: Jeg har ikke cache/proxy på, så jeg burde få seneste udgave af siden.

Mvh
Mogens Beltoft

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-06-02 21:01

Mogens Beltoft wrote:

> PS: Jeg har ikke cache/proxy på, så jeg burde få seneste udgave
> af siden.

Det er nok IE's cache der spiller dig et pus, prøv at slette din cache
inden du går ind på sitet...:)

Fra : Tigeren

Dato : 12-06-02 19:03

Hvis der er nogen interesseret har jeg lidt billeder fra Flyshowet. Nogle af
billederne er uden alle de mennesker som der var på Flyvestationen den dag.
De er nemlig taget om lørdagen. Jeg kan smide dem i dk.binaer hvis der er
stemning for det. De vil være til fri afbenyttelse.

Tiger

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-06-02 00:02

Tigeren wrote:

> [...]
> Flyvestationen den dag. De er nemlig taget om lørdagen. Jeg kan
> smide dem i dk.binaer hvis der er stemning for det. De vil være

Ja kom endelig med dem, denne gruppe handler om foto, så vi kan ikke få
nok billeder, og du skal ikke lade dig skræmme af smagsdommerne, de har
det som hobby at komme med sure opstød over andres billeder, det komiske
er at de aldrig selv udstiller billeder.

Men kunne du ikke lægge dem op på et web-site, bare løst i nogle
directories, vi er en del som ikke orker at grave os igennem alle
pornobillederne i de binære grupper.

Fra : Tigeren

Dato : 13-06-02 06:02

Jeg har ikke lige haft tid til at finde nogen hjemmeside til billederne, men
jeg har lagt dem på min ftp.
Der er ikke så mange billeder, da jeg som så mange andre havde et smartmedia
kort som slog en
koldbøtte.

Adresse: tigeren.adsl.dk
Login: foto
Password: airshow

eller ftp://foto:airshow@tigeren.adsl.dk

Tiger

Fra : Bjarne_H

Dato : 13-06-02 10:49

"Tigeren" skrev d. 13-06-02 06:02 dette indlæg :
> Jeg har ikke lige haft tid til at finde nogen hjemmeside til
billederne, men
> jeg har lagt dem på min ftp.

Hvis du lige mangler et nemt sted uden begrænsninger til dine fots så
prøv:
http://www.megapixel.dk/

> Der er ikke så mange billeder, da jeg som så mange andre havde et
smartmedia
> kort som slog en
> koldbøtte.

De billeder du har valgt at vise er flotte og af en god kvalitet. Det
tog bare lidt for lang tid at se dem.
Hvad med at næste gang, at bruge en mindre størrelse. Jeg bruger selv
ikke at ligge billeder ud, der er større end min skæmopløsning og mange
gange bruger jeg en meget mindre størrelse. Jeg sørger selvfølgelig for
at gemme originalen.

Mvh
Bjarne H

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-06-02 11:48

Tigeren wrote:

> Jeg har ikke lige haft tid til at finde nogen hjemmeside til
> billederne, men jeg har lagt dem på min ftp.

Det fungererde fint, jeg har en god båndbredde, så jeg hev dem
allesammen ned og tog et kik men GraphicConverter, det kan lave et
lysbilledeshow i fuld skærmstørrelse uden rammer og vinduer, og på en
21" skærm ser dine billeder rigtig godt ud.

Jeg går ud fra du var der ude til presse-arrangementet, det virker som
om I fik lov komme noget tættere på, eller så blev der fjøjet lidt
tættere på for pressens skyld.

Jeg har bemærket at du har valgt nogle meget hurtige lukketider, det
giver ganske vist skarpere billeder af flyene i bevægelse, men jeg synes
det er lidt ærgeligt, at det også fryser propellerne, jeg foretrækker et
kompromi, hvor man fornemmer at propellerne roterer.

Men ellers mange tak for kikket...:)

Fra : Tigeren

Dato : 13-06-02 17:16

Jeg var der nu ikke som presse. Jeg er ansat på flyvestationen. Dagen før
åben hus er der altid
GFA flyvning. (Generally Fucking Around). Så jeg var lige oppe for et lille
kig. Det er jo ikke
hver dag at der er pakket med isenkram.

Det var også meningen at jeg ville lave billederne lidt mindre, men jeg løb
tør for tid.

Billederne er taget med et Fuji Finepix S1 pro. Lækkert legetøj, jeg har
bare ikke helt fundet
ud af det endnu, men jeg arbejder på sagen. Jeg ville også gerne have haft
nogle billeder hvor
propellerne så lidt mere levende ud, men jeg er jo nybegynder. De
flyvere flyver hurtigere
end jeg kan stille på kameraet... men det kommer nok....

Tiger

Fra : Henny Stewart

Dato : 13-06-02 12:51

"Tigeren" <reiki@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> eller ftp://foto:airshow@tigeren.adsl.dk

Det var nogle herlige skud. Værd at vente på. Tak for det!
--
Henny

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 13-06-02 20:45

"Tigeren" <reiki@heaven.dk> wrote in message
> [...]
men
> jeg har lagt dem på min ftp.
> Der er ikke så mange billeder, da jeg som så mange andre havde et

Der er da en hel række rigtig fede billeder iblandt - og selvom de er store
kan det bestemt anbefales andre at tage et kig.

Mvh Kim

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 13-06-02 21:02

> [...]
> det som hobby at komme med sure opstød over andres billeder, det komiske
> er at de aldrig selv udstiller billeder.

Nu hører jeg jo åbenbart til en af dem, som du referere til, når du med din
uendelige altid tilstedeværende nedladenhed, omtaler "smagsdommere". Men
hvis du med smagsdommere mener personer der har en mening om de billeder de
ser - så har du fuldstændig ret - ja, jeg bli´r sgu´ ligefrem lidt stolt

Bortset fra det har jeg den for mig at se uheldige egenskab at jeg oftest
giver kritik til billeder jeg kan li´ - billeder der siger mig noget - så
jeg kan ikke genkende din karakteristik. Faktisk er det vist første gang jeg
"langer ud" efter dine fotografiske registreringer.

Derudover kan du da se mine og flere andre af dine såkaldte "smagsdommeres"
billeder på www.fotokritik.dk. Det er da nemt at finde.

Mvh Kim