Telia Bredbånd @home - IP-adresse
Fra : Annette

Dato : 09-06-02 23:36

Hej..
jeg har set lidt på Telia Bredbånd @home adsl løsning og kigget lidt på
svarene i nyhedsgruppen. Men jeg har stadig et par mere præcise spørgsmål:

Er det muligt at køre server med dynamisk IP-adresse?

Der står at man har op til 2048/512 men er der nogen der har erfaring med de
reelle hastigheder?

Stabilitet?

På forhånd tak

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-06-02 23:47

"Annette" <annette@elvis.dk> writes:

> Er det muligt at køre server med dynamisk IP-adresse?

Ja, men det er ikke specielt fedt. Det kan klart anbefales at bestille
med fast IP, hvis du vil køre en server du forventer at folk altid kan
finde. Man kan ved brug af diverse dyndns-services på tilknyttet et
hostnavn, som vil resolve korrekt det meste af tiden, men en fast
IP-adresse er bestemt at foretrække, hvis du spørger mig.

> Der står at man har op til 2048/512 men er der nogen der har erfaring med de
> reelle hastigheder?

Du kan godt forvente at have den hastighed der bliver reklameret
med. Det er dog ikke ensbetydende med at alle servere ude på
internettet vil kunne levere data med fx 2 Mbps.

Mange blier overraskede over de ca. 10% overhead der er ved at der
bruges ATM.

> Stabilitet?

Den er sikkert god nok til at du kan køre hobby-hosting, men lad være
med at sælge webhotelplads på din hjemmeserver for en masse penge

Jeg kører selv en server på min ADSL-forbindelse, og så længe man er
klar over hvad det er man har købt er det også fint nok.

--
Jacob - www.bunk.cc
Confession is good for the soul, but bad for the career.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-06-02 09:07

In article <spamdrop+m3ofekkr2b.fsf@paven.bunk.cc>, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Du kan godt forvente at have den hastighed der bliver reklameret
> med. Det er dog ikke ensbetydende med at alle servere ude på
> internettet vil kunne levere data med fx 2 Mbps.

Det er heller ikke sikkert at kobberet kan bære en 2Mbps linie i alle
tilfælde.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Don't worry. Life's too long.

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 10-06-02 09:41

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> internettet vil kunne levere data med fx 2 Mbps.
>
> Mange blier overraskede over de ca. 10% overhead der er ved at der

kunne du ikke tænke dig at forklare det overhead nærmere?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-02 09:43

"Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> skrev i en meddelelse
> kunne du ikke tænke dig at forklare det overhead nærmere?

Der står lidt om det på:
http://www.makr.dk/go.php3?kbps

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-06-02 11:14

Dennis Jakobsen <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> writes:

> kunne du ikke tænke dig at forklare det overhead nærmere?

Ud over det link Martin allerede har givet, så har jeg også tidligere
skrevet lidt om det på
<http://net.bunk.cc/cc-adsl-faq/#SECTION00050000000000000000>.

--
Jacob - www.bunk.cc
Friction is a drag.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-06-02 11:16

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> writes:

> Det er heller ikke sikkert at kobberet kan bære en 2Mbps linie i alle
> tilfælde.

Jeg troede faktisk ikke at der var nogle udbydere der solgte fx 2 Mbps
linjer, hvis kobberet kun kan klare fx 512 kbps. Men det er
selvfølgelig også en begrænsning der skal regnes med.

--
Jacob - www.bunk.cc
I saw what you did and I know who you are.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-06-02 11:32

In article <spamdrop+m3r8jfo2wp.fsf@paven.bunk.cc>, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Jeg troede faktisk ikke at der var nogle udbydere der solgte fx 2 Mbps
> linjer, hvis kobberet kun kan klare fx 512 kbps. Men det er
> selvfølgelig også en begrænsning der skal regnes med.

Telias produkt er ikke som de andre udbyderes, man betaler for forbrug,
ikke for leveret hastighed.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Loose bits sink chips.