Forslag til introsang
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 09-06-02 22:40

Jeg leder med lys og lygte efter egnede sange, der kan benyttes som intro
til en ishockeykamp lige op til, hvor spillerne løber på is. 'AC/DC -
Thunderstruck' er fed men benyttet andetsteds i DK, så den går ikke, men er
der nogle, som ligger inde med gode forslag (nye som gamle numre) til en fed
intro, så ville det være herligt.

/Thomas

PS: I øvrigt blev 'Metallica - Welcome to the Jungle' benyttet i den
forgangne sæson, og selvom det også var fed, så skader fornyelse aldrig.

Fra : EnjoyNews

Dato : 09-06-02 22:52

Hva' med den der "Ice Ice Baby.. " af Vanilla Ice... den egner sig da rent
tekstmæssig..

Michael

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 09-06-02 23:00

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hva' med den der "Ice Ice Baby.. " af Vanilla Ice... den egner sig da rent
> tekstmæssig..

Hehe, det kan der selvfølgelig være noget om, men mine tanker går nok mere i
retning af et lidt rocket nummer, som stille og roligt 'bygger en stemning
op', for så at 'eksplodere' lige på det tidspunkt, hvor spillerne så
begynder at entre isen.

Teksten er som udgangspunkt egentlig ligegyldig, men 'Welcome to the Jungle'
egner sig klart nok lidt bedre end Creamys 'Krabbesangen'

/Thomas

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-06-02 12:03

Thomas Nielsen wrote:

> [...]
> retning af et lidt rocket nummer, som stille og roligt 'bygger en stemning
> op', for så at 'eksplodere' lige på det tidspunkt, hvor spillerne så

Pantera - Cowboys From Hell (fra albummet af samme navn)
Intet mindre! Intet andet!

Eller hvis spillerne entrer isen lidt hurtigere kunne Megadeth - Angry Again
måske bruges (fra Soundtracket til "Last Action Hero" eller MDs eget album
"Hidden Treasures")

> Teksten er som udgangspunkt egentlig ligegyldig, men 'Welcome to the Jungle'
> egner sig klart nok lidt bedre end Creamys 'Krabbesangen'

http://public.csusm.edu/public/guests/pantera/cbfh.htm#Cowboys

Skulle vel gå an :)

/Robert

Fra : Troels

Dato : 10-06-02 19:36

> [...]
> retning af et lidt rocket nummer, som stille og roligt 'bygger en stemning
> op', for så at 'eksplodere' lige på det tidspunkt, hvor spillerne så

Jeg mener Korn har indspillet Ice ice baby, men det er ikke udgivet på nogle
officielle udgivelser, så du må nok gå andre veje for at finde det. Jeg ved
ikke hvordan det ser ud med hensyn til at bruge den offentligt når ikke den
er udgivet for så ska der sikkert betales et eller andet...

/Troels

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-06-02 21:09

Troels wrote:

> [...]
> ikke hvordan det ser ud med hensyn til at bruge den offentligt når ikke den
> er udgivet for så ska der sikkert betales et eller andet...

Jeg går ud fra du mener den version der på bl.a. WinMX verserer(/ede)
under et navn i stil med "KoRn - Ice Ice Baby Hardcore Remix'98.mp3"

Det er en løst rygte at KoRn står bag den version af Ice Ice Baby.
Det er rent faktisk Mr. Van Winkle himself der har udgivet den.
Den renoverede version hedder Too Cold og er IMHO ikke helt ringe hvis
man hører
den med et midt-90'er ironisk øre

Too Cold er med på albummet Hard To Swallow (øøh?) som vist var et
forsøg
på at slippe af med "kær hvid dreng der rapper"-imaget han fik på nakken
efter To The Extreme.

Tjek evt. www.vanillaice.com (ok, der var en sætning jeg aldrig havde
troet jeg skulle skrive)

/Robert

Fra : Lars B.

Dato : 11-06-02 19:28

In article <ae0j4p$krv$1@sunsite.dk>, thomas@bulldogs.dk says...

> [...]
> retning af et lidt rocket nummer, som stille og roligt 'bygger en stemning
> op', for så at 'eksplodere' lige på det tidspunkt, hvor spillerne så

Hvad med Let me entertain you med Robbie Williams ? Det er godt rocket,
og hvis du ikke er tilfreds med forløbet, kan du jo altid editere lidt i
nummeret !
--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Esther Selig

Dato : 12-06-02 08:35

In article <MPG.17705f9f7a85f83b98986f@news.inet.tele.dk>, Lars B.
<lbe@mailme.dk> wrote:

> mine tanker går nok mere i

Der er faktisk et nummer på den nye Kid Rocks (exkæreste til Pamela you
know) cd som kunne opfylde lige netop disse ønsker. det hedder "trucker
anthem" og lyder som om det er tænkt som intro til koncerter.
det starter helt roligt (trommer og den slags), så kommer der et guitar
riff på, så kommer vokal "who is in the house", så høj guitar/trommer,
bygger op og eksploderer så med Kid Rock vokal: here we come, here we
kiddycome come, you got 15 seconds to get to your seat (herefter
fortsætter sangen med en hel masse pral om hvor mange biler, huse og
guldkæder Kid Rock har og også lidt om hvor lækker han er).
jeg ka sende det som mp3 fil, hvis du sender mig en mail.
du fjerner bare "fjerndette" fra min mailadresse. hlzn esther

Fra : Mads Breddam

Dato : 09-06-02 23:01

>'AC/DC - Thunderstruck' [...] 'Metallica - Welcome to the Jungle'

Hvis det generelt er den lidt tungere rock ende der bliver brugt, kunne det
måske være lidt sjovt at gå i den anden retning, - af rocken. Pink Floyd -
Bike. Sær sang.....

Mads Breddam
breddam@jyde.dk
http://www.breddam.subnet.dk
http://www.kontiki.subnet.dk KonTiki Logen på Internet.

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : -V-

Dato : 09-06-02 22:59

> [...]
er
> der nogle, som ligger inde med gode forslag (nye som gamle numre) til en

Foreigner - Cold as Ice

Tom Leach - Ice Below You

Van Halen - Ice Cream Man

-V-

Fra : Michael Petersen

Dato : 09-06-02 23:38

Thomas Nielsen wrote:
> [...]
>
> PS: I øvrigt blev 'Metallica - Welcome to the Jungle' benyttet i den
> forgangne sæson, og selvom det også var fed, så skader fornyelse

øhhh Metallica - Welcome to the jungle. Er der noget jeg har misset?????
Welcome to the jungle er da et Guns'n'Roses nummer. eller hur.

forslag til "on ice" nummer kunne være

Limp Bizkit - Keep Rolling (der er sgu smæk for skillingen)
Europe - The final Countdown (lidt kitchet)
Dire Straits - Money For nothing (fantastisk intro)

Michael

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 09-06-02 23:50

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> øhhh Metallica - Welcome to the jungle. Er der noget jeg har misset?????
> Welcome to the jungle er da et Guns'n'Roses nummer. eller hur.

Kan kun forklare mig med, at det er ved at blive sent.... Du har
selvfølgelig ret.

> Limp Bizkit - Keep Rolling (der er sgu smæk for skillingen)
> Europe - The final Countdown (lidt kitchet)
> Dire Straits - Money For nothing (fantastisk intro)

Gode forslag, som er taget med i overvejelserne. Tak! Også til jer andre,
der foreløbig har hjulpet til!

/Thomas

Fra : [3320] Jacob

Dato : 10-06-02 00:25

> Jeg leder med lys og lygte efter egnede sange, der kan benyttes som intro
> til en ishockeykamp lige op til, hvor spillerne løber på is.

En generel idé: Tænk filmmusik. Der er mange gode emner imellem, f.eks.
musikken fra "Rocky" (jaja, en boksefilm, men ishockey og boksning er vel
ikke så forskellige sportsgrene...

Eller hent inspiration i fodboldens verden. Som f.eks. Van Halen: "Jump"
eller Blur: "Song2". Har selvfølgelig ikke meget med is at gøre, men det er
heller ikke så afgørende, kunne jeg forstå?

Mit eget bedste bud er et bestemt nummer med guitaristen Steve Stevens, som
hedder "Action". Jeg har selv brugt netop dette nummer til noget lignende
engang, og kan varmt anbefale det. Det fungerer fedt med lysshow og hele
baduljen og er meget heftigt! Det findes på albummet "Atomic Playboys" fra
1989.

Held og lykke med sæsonen!

Jacob Ekstrøm

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 10-06-02 00:43

"[3320] Jacob" <jacob-xFJERN@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
> En generel idé: Tænk filmmusik. Der er mange gode emner imellem, f.eks.
> musikken fra "Rocky" (jaja, en boksefilm, men ishockey og boksning er vel
> ikke så forskellige sportsgrene...

Nogle gange er det i hvert fald svært at spotte forskellen...

> [...]
er
> heller ikke så afgørende, kunne jeg forstå?

Det er bestemt ikke afgørende, nej, så længe nummeret bare er fedt. 'Jump'
er jo en klassiker, men bruges også af en anden klub.

> [...]
> baduljen og er meget heftigt! Det findes på albummet "Atomic Playboys" fra

Jeg har søgt (forgæves) på WinMX, hvor der godt nok dukkede en masse Steve
Stevens op, men intet 'Action'. Har nummeret evt. en anden titel eller kunne
du måske oven i købet henvise til et link, hvor det kunne downloades?

> Held og lykke med sæsonen!

Mange tak, også for hjælpen!

/Thomas

Fra : [3320] Jacob

Dato : 10-06-02 18:23

> [...]
kunne
> du måske oven i købet henvise til et link, hvor det kunne downloades?

Nummeret hedder bare "Action". Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvor du
kan finde det på nettet, men hvis du spørger rigtigt pænt og giver mig et
livsvarrigt sæsonkort
kan jeg da godt hjælpe dig... evt. med en smagsprøve til at starte med, som
du kan bedømme ud fra. Gi' et praj.

Mvh Jacob Ekstrøm

Fra : -V-

Dato : 10-06-02 19:05

Steve
> kunne

Altså, bare for at teste hastigheden på min forbindelse søgte jeg på AG, og
fandt det efter 0.00003 s's søgning. FEDT nummer.
Jeg sletter det *selvfølgelig* efter endt gennemhøring...
Stevens er iøvrigt en *ganske* habil guitarist, og hele pladen med Atomic
Playground er en ret ok rockskive med masser af lit op og ned af
gribebrædtet.

-V-

Fra : Peter Kaas

Dato : 10-06-02 04:38

> En generel idé: Tænk filmmusik. Der er mange gode emner imellem,

I denne genre, hvad så med:

- "Chariots Of Fire" med Vangelis (temaet fra den dér løbefilm).
- Star Wars, både åbningstemaet og "Imperial March."

Mvh
Peter

Fra : Troels Krainer Thoms~

Dato : 10-06-02 00:37

Rage Against The Machine, "Fistfull of steel"?

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 10-06-02 00:57

> [...]
>
> PS: I øvrigt blev 'Metallica - Welcome to the Jungle' benyttet i den
> forgangne sæson, og selvom det også var fed, så skader fornyelse aldrig.

Robbie Williams "It's only us" er da også temmelig heftig, men er
selvfølgelig også brugt i fifa-spillet.

/Ulrik

Fra : Morten Holm

Dato : 10-06-02 06:05

HEY.....

Hvad med Highway Star med Deep Purple....
Du skal bare have fat i en af de udgaver hvor det hele starter med en
lilletromme som bliver banket i!

Eller også er der Hush med Deep Purple....... Den er også ret fed!

Mvh.
Morten
miniholm@hotmail.com
Medlem af TNKD.

Fra : Erik Graversen

Dato : 10-06-02 08:22

Og nu hvor vi er kommet lidt tilbage i tiden: "Born to be wild" med Steppenwolf.

--
Erik Graversen.

e-mail: erikgr@mail1.stofanet.dk

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 10-06-02 08:33

men er
> der nogle, som ligger inde med gode forslag (nye som gamle numre) til en
fed
> intro, så ville det være herligt.

Hvad med Motörhead's "Ace of Spades"??

BTW: Go Bulldogs!

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 10-06-02 18:34

> [...]
er
> der nogle, som ligger inde med gode forslag (nye som gamle numre) til en

The Boys Are Back In Town - Thin Lizzy.

Mark
Er du musikekspert? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Mikster

Dato : 12-06-02 23:53

> [...]
er
> der nogle, som ligger inde med gode forslag (nye som gamle numre) til en

Hvis det skal oppiske sådan en Macho/fuck-jer stemning er Limp Bizkit "Break
Stuff" måske ikke så tosset...

Andre forslag:

Ozzy: Crazy Train - Facing Hell
Metallica: Master Of Puppets

Fra : Peter | Paintbox

Dato : 13-06-02 07:13

in article ae0hut$hsa$1@sunsite.dk, Thomas Nielsen at thomas@bulldogs.dk
wrote on 09/06/02 23:39:

> [...]
>
> PS: I øvrigt blev 'Metallica - Welcome to the Jungle' benyttet i den
> forgangne sæson, og selvom det også var fed, så skader fornyelse aldrig.

Queen - We will Rock you (med støvletramp og håndklap): Tramp-Tramp KLAP -
Tramp-Tramp KLAP osv osv osv. Hele arenaen rocker!

Beastie Boys - Sabotage

Peter