Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt kompakt kamera... hvilket ??
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-06-02 19:48

Hej alle,

Vi har måttet se i øjnene, at vores gode gamle Canon IXUS er afgået ved
døden

Så nu skal vi ha' fat i et nyt kompakt kamera til at have med i lommen
når vi ikke gider slæbe vores SR kamera med...

Men markedet er jo oversvømmet af modeller *suk*

Krav:
- gode billeder
- kan være i en lomme
- ikke APS!
- max pris: kr. 1500,-

Er der umiddelbart nogen modeller som springer i øjnene som vi skal
kigge på ??
Forslag er velkomne

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Clark Kent

Dato : 09-06-02 20:06

Nåde.......................ikke flere spørgsmål af denne slags...........jeg
beder jer..............NÅDE

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 09-06-02 20:32

"Clark Kent" <hgath@deepspace.dk> wrote in message

> Nåde.......................ikke flere spørgsmål af denne
slags...........jeg
> beder jer..............NÅDE

Hvorfor?

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 09-06-02 20:44

On Sun, 9 Jun 2002 19:06:25, "Clark Kent" <hgath@deepspace.dk> wrote:

> Nåde.......................ikke flere spørgsmål af denne slags...........jeg
> beder jer..............NÅDE

Du er sikkert hamrende ligeglad, men du har lige fået den tvivlsomme
ære, at være den første, der kommer i mit kill-filter...

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

Replace servername in address with subetha<dot>dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-06-02 21:06

Torsten Balle Koefoed wrote:

> Du er sikkert hamrende ligeglad, men du har lige fået den tvivlsomme
> ære, at være den første, der kommer i mit kill-filter...

Christ!
Et uskyldig spørgsmål som besvares med sådan noget bavl!
Jeg har haft ham stående i mit filter _længe_, og det undrer mig at der
er nogen der fortsat læser hans ævl *suk*

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 10-06-02 01:13

On Sun, 9 Jun 2002 20:06:18, "S›ren C. Fischer" <scf@image.dk> wrote:

> Jeg har haft ham stående i mit filter _længe_, og det undrer mig at der
> er nogen der fortsat læser hans ævl *suk*

Jeg har nok en høj tolerancetærskel, men grænsen er alligevel nået
nu...

Fra : MICHAEL VOSS

Dato : 10-06-02 01:21

Goddag

Du læser jo åbenbart også hans "ævl", ellers var du jo ikke istand til at
svare.
Tænk dig om!

Med væmmelig hilsen Michael

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-06-02 08:08

MICHAEL VOSS wrote:
> "Søren C. Fischer" <scf@image.dk> wrote in message

> Du læser jo åbenbart også hans "ævl", ellers var du jo ikke istand
> til at svare.
> Tænk dig om!

Jeg har ham såmænd i mit killfilter. Og jeg så kun at han havde blandet
sig da Torsten citerede ham.
Ved du hvordan sådan noget det fungerer?

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ?
Læs evt. mere her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-06-02 20:10

Søren C. Fischer wrote:
> Er der umiddelbart nogen modeller som springer i øjnene som vi skal
> kigge på ??

Jeg glemte at skrive, at vi har kigget lidt på Canon Ixus Z-65

Fra : Magnus Rohde

Dato : 09-06-02 23:09

Søren C. Fischer <scf@image.dk> wrote:

> Jeg glemte at skrive, at vi har kigget lidt på Canon Ixus Z-65

Hvad med Olympus mju 2?

Magnus

Fra : MICHAEL VOSS

Dato : 10-06-02 01:37

Hej Søren

Smut ned til din bladhandler og køb det svenske blad "Foto", der tester de
tredive af slagsen.

Mvh. Michael

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-06-02 08:09

MICHAEL VOSS wrote:

> Smut ned til din bladhandler og køb det svenske blad "Foto", der
> tester de tredive af slagsen.

Thanx - det gør jeg

Fra : Mikkel Bech-Petersen

Dato : 10-06-02 11:06

Hej Søren

"Søren C. Fischer" wrote

> Krav:
> - gode billeder
> - kan være i en lomme
> - ikke APS!
> - max pris: kr. 1500,-

Jeg har selv lige været i den situation, så jeg har for nyligt undersøgt
markedet. Det jeg fandt frem til var (primært gennem photo.net) at folk
stadig sværger til henholdsvis til Yashica T4/T5 eller Olympus mju-II, så
hvis du ikke har brug for zoom, er det nok mine bedste bud.

se fx: http://www.photo.net/equipment/point-and-shoot/intro under punkt 8

T4 og T5 er godt nok udgået af produktion, men de bør være rimeligt nemme at
finde brugt. Jeg har selv købt et T4 for 700,- (nypris: 2500,-). Olympus'en
koster ca. 900,-

Håber du kan bruge det til noget

MVH

Mikkel

Fra : Niels H. S. Nielsen

Dato : 10-06-02 13:22

> Så nu skal vi ha' fat i et nyt kompakt kamera til at have med i lommen
> når vi ikke gider slæbe vores SR kamera med...
[snip]
> Krav:
> - gode billeder
> - kan være i en lomme
> - ikke APS!
> - max pris: kr. 1500,-
[snip]

Der er kun *et* i den prisklasse.

Olympus Mju: II

Det har i flere år været det bedste køb på P&S markedet -der fås simpelthen
ikke noget alternativ som giver dig så meget billedekvalitet for kronerne.
Glem alt om zoom, og brug de overskydende 500-600 kr. til extra film og
fremkaldelse.
Mhv
Niels
Niels H. S. Nielsen
http://www.forloren.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-06-02 15:14

Niels H. S. Nielsen wrote:

> Olympus Mju: II

Kan det være i en lomme - på billeder forekommer det mig at være
halvstort....

?

Fra : Niels H. S. Nielsen

Dato : 10-06-02 15:49

> Kan det være i en lomme - på billeder forekommer det mig at være
> halvstort....

Det er på størrelse med en pakke cigaretter! Det er et af de mindste 35mm
cameraer som er lavet.
mvh
Niels

Niels H. S. Nielsen
http://www.forloren.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-06-02 16:32

Niels H. S. Nielsen wrote:

> Det er på størrelse med en pakke cigaretter! Det er et af de mindste
> 35mm cameraer som er lavet.

Det var pokkers..... det er jo ligefrem mindre end mit gamle Canon Ixus
!
Jeg må fluks ned til en fotomand og se det i levende live!

Fra : Esben

Dato : 12-06-02 18:45

"Niels H. S. Nielsen" <nhsn@removethis.forloren.dk> skrev i en meddelelse news:3d04bb8c$0$212$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er på størrelse med en pakke cigaretter! Det er et af de mindste 35mm
> cameraer som er lavet.

Ja, det har ikke fået navnet for sjov.

--
Esben