manual!
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 09-06-02 19:51

Hejsa!

Jeg er ikke i tvivl om at manualen på php.net er rigtig god...

Men jeg synes altså at den er meget forvirrende når man ikke helt ved hva
alle de forskellige betegnelser betyder! *S*

Der er vel ikke nogen der ligger inde med en slags php-ordbog???? *S*

MVH Mette

--

NYT! NYT!
onlinecommunity for overvægtige: Chat, debat, intern mailsystem osv.

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 09-06-02 19:41

> Men jeg synes altså at den er meget forvirrende når man ikke helt ved hva
> alle de forskellige betegnelser betyder! *S*
Hvilke betegnelser? Hvis du læser manualen fra begyndelsen får du det hele forklaret.

> Der er vel ikke nogen der ligger inde med en slags php-ordbog???? *S*
Mener du ikke nærmere en engelskordbog, så du kan få oversat/forklaret alle
fagudtrykkene?

--
Mvh,
Kristian Risager Larsen - http://kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 09-06-02 19:47

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke i tvivl om at manualen på php.net er rigtig god...

Godt

> Men jeg synes altså at den er meget forvirrende når man ikke helt ved hva
> alle de forskellige betegnelser betyder! *S*
>
> Der er vel ikke nogen der ligger inde med en slags php-ordbog???? *S*

Sådan en findes vist ikke. Du har ret i, at manualen er bedre til at
fortælle hvordan en funktion bruges, end hvilken funktion man skal bruge i
en given situation. Jeg kan dog trøste med, at det bliver bedre og nemmere i
takt med man får mere erfaring. Et alternativ kunne være tage en uddannelse
hvor programmering indgår, men det er nok ikke det du leder efter

Bare klø på så kommer det!

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 09-06-02 20:30

> [...]
uddannelse
> hvor programmering indgår, men det er nok ikke det du leder efter

SUK!!!

æææjjj. det er pokkers svært.. men nu har jeg jo sat mig for at skulle lære
det og så skal jeg lære det.. ellers kommer jeg jo aldriv videre! *G*

Mette... som takker for svarene! *S*

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 09-06-02 20:27

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i melding
> Du har ret i, at manualen er bedre til at
> uddannelse

> SUK!!!

Hvis du er litt smart, så kommer manualen på php.net til å bli din store
favoritt ...

> æææjjj. det er pokkers svært.. men nu har jeg jo sat mig for at skulle
lære
> det og så skal jeg lære det.. ellers kommer jeg jo aldriv videre! *G*

http://www.php.net/manual/en/

Hvis du går inn der får du opp masse temaer. De som kan være greie å se på
er f.eks. (Under IV) "Filesystem functions", "MySQL Functions", (Under II)
"Basic syntax", "Variables" og (Under I) "Introduction".

Under hvert enkelt tema finner du alle funksjonene, som er tilgjengelig
under det temaet, forklart helt kort. Ved å gå inn på disse finner du
syntrakt, eksempler og bedre forklaringer. Legg også merke til at det
normalt er lagt til tilleggs-informasjon av andre PHP-programmerere under de
fleste funksjonene ...

Hvis du er besvisst på hva du vil og gjør så godt du kan, så kan vi i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php hjelpe deg videre. Om noen uker
kommer du til å forstå hvor fantastisk og enestående manualen egentlig er.

--

Vennlig hilsen Erlend

erlendkb@online.no - ICQ: 42053660
http://www.kleggen.com/ - http://www.pizza.no/

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 09-06-02 20:55

> Hvis du er besvisst på hva du vil og gjør så godt du kan, så kan vi i
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php hjelpe deg videre. Om noen uker
> kommer du til å forstå hvor fantastisk og enestående manualen egentlig er.

Men kan den så også bruges til det sql pørgsmål jeg stillede ovenfor??? i
"hvordan var det nu det var?"

MVH Mette

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 09-06-02 21:11

Hej Mette

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in

> Men kan den så også bruges til det sql pørgsmål jeg stillede ovenfor??? i
> "hvordan var det nu det var?"

Nej, det kan den ikke, da den kun omhandler PHP. Det du skal have fat i er
en SQL-reference - jeg ved ikke lige hvor du finder en go' en, men det kan
vi garanteret få en-eller-anden til at poste :)

Til at starte med kan du f.eks. kigge på http://www.mysql.com/doc/ - der
kan du søge på ting som SELECT og få hele syntaksen at vide.

--
Thomas Lindgaard
thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk

Fjern det sorte hul hvis du vil sende mig noget

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 09-06-02 21:15

> Men kan den så også bruges til det sql pørgsmål jeg stillede ovenfor??? i
> "hvordan var det nu det var?"

Du må skille mellom SQL og PHP. PHP er språket som utfører det du vil, mens
SQL er en standard som brukes mot databaser, og har ingenting med PHP å
gjøre.

Kanskje www.mysql.org har en manual som kan hjelpe deg (MYE dårligere enn
php.net). Kan vel egentlig anbefale deg å kjøpe en bok om nettopp dette.
Siden jeg driver med MySQL kjøpte jeg meg en bok relatert til dette, og
bruker den veldig mye som oppslagsverk når det trengs. Anbefales på det
sterkeste.

MySQL
Paul DuBois
(New Riders Publishing)
ISBN 0-7357-0921-1
AA-C624AF57C651} >

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 09-06-02 21:58

> Men kan den så også bruges til det sql pørgsmål jeg stillede ovenfor??? i
> "hvordan var det nu det var?"
Jeg vil ligesom de to andre svare nej.
Men fortvivl ikke. http://www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-169-7 koster
69,- og kan fås i kiosker og hos boghandlere.
Den er pengene værd!

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 10-06-02 06:37

> [...]
http://www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-169-7 koster
> 69,- og kan fås i kiosker og hos boghandlere.

WOW så lærte jeg lige noget her allerførst på dagen!!! *S*

Det hæfte har jeg købt.. men jeg troede at jeg havde spildt mine penge fordi
det ikke var mysql!!!! *S*

1000 tak... for svaret! *S*

Mette

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 10-06-02 13:49

Mette Frederiksen wrote:
> Hejsa!
>
> Jeg er ikke i tvivl om at manualen på php.net er rigtig god...

Nej - det er den som bekendt - men online-versionen er ikke særligt let
at finde tingene i hvis man ikke ved hvad de hedder og dens søgefunktion
er ikke fabelagtig - TIL GENGÆLD hjælper det en del på søgbarheden hvis
man downloader windows-helpfile-versionen (fra
<http://www.php.net/download-docs.php>) - den kan man i langt højere
grad søge i, så den har hjulpet mig meget hvor den anden er kommet til
kort... Når man så _har_ fundet den funktion som man skal bruge så er
bruger-kommentarerne på online-versionen somme tider nødvendige - så så
må man tilbage til online-versionen

Jeg kunne i øvrigt drømme om en lige så brugbar manual for mysql - er
der nogen der kender til noget i den retning?

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk