Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ja det er ikke helt nemt...
Fra : Jacob Olsen

Dato : 09-06-02 19:02

Synes virkelig der er mange der spørger om Digital kamera herinde.!!
Måske vi burde lave en hjemmeside, hvor alle folk kan med forskellige
kamera, kan smide 3 fotos op, så folk kan sammenligne.....

Jeg tror jeg er faldet for Canon A40, det koster godt 3000,- pænt design.

Iøvrigt synes jeg Canon laver de pæneste kameraer.. flot design.!!

By the way.!!
Kan nogen lige forklare mig hvorfor ixus v2 koster 800,- mere, når begge
kamera er ens data mæssigt... er det den fysiske størrelse vi snakker om
her, fordi kameraet er mindre, er det det man betaler for...

Canon Digital IXUS v2
Max Resolution: 2.1Mpixels / 1600x1200 / AVI
Memory: 7-87 pics
Type: CompactFlash 8MB
Display: 1.5" LCD TFT
Sensor: 1/2.7" CCD
Zoom: 2X Optical / 2,5X Digital
Interface: USB / Video Out
Warranty: 2 Years
Producent varekode: 7647A003AA

Canon PowerShot A40
Zoom: 3X Optical / 2,5X Digital
Interface: USB / Video Out
Warranty: 2 Years
Producent varekode: 7634A009AA

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 09-06-02 19:36

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> wrote in message

> Synes virkelig der er mange der spørger om Digital kamera herinde.!!
> Måske vi burde lave en hjemmeside, hvor alle folk kan med forskellige
> kamera, kan smide 3 fotos op, så folk kan sammenligne.....

Det kunne vel være en god idé. Hvis du laver siden vil jeg da med glæde
uploade 3 billeder taget med mit IXUS v2.

Men mens vi venter kan vi jo se 'comparometeret' på
www.imaging-resource.com.

> Kan nogen lige forklare mig hvorfor ixus v2 koster 800,- mere, når begge
> kamera er ens data mæssigt... er det den fysiske størrelse vi snakker om
> her, fordi kameraet er mindre, er det det man betaler for...

Selvom specifikationerne ligner hinanden på de to kameraer, er der nogle små
forskelle.

På IXUS v2 er der nogle få ekstre manuelle indstillinger (mht. autofocus og
hvidbalancen) og den er vidst også en lidt bedre til makro billeder. Til
IXUS'en medfølger der også en oplader. Til gengæld har A40'eren jo 1X zoom
mere end IXUS'en.

Jeg ved ikke hvilket kamera der tager de pæneste billeder, er der nogen der
ved det?

Så jeg tror bestemt, at du har ret i din antagelse med at det er størrelsen
der betyder mest for prisforskellen.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Jacob Olsen

Dato : 09-06-02 19:42

Okay, nu har jeg læst et hav af reviews af A40..

Alle siger det er en flot kvalitet, men ALLE nævner at A40 har et problem
med Focus. Det lyder ikke rart.!! Og at det er lidt stort i det. der burde
medfølge opladelige batterier og en oplader, ved ikke om der gør det i andre
mærker??

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-06-02 20:52

> Alle siger det er en flot kvalitet, men ALLE nævner at A40 har et problem
> med Focus. Det lyder ikke rart.!!

Kan du ikke lige komme med et par links? Jeg har lige bestilt et A40. Jeg
har før haft et A20, som jeg var meget for, og her synes jeg ikke, at det
var problemmer med fokus, jo ok, lidt ved makro måske. Skulle A40 være
dårligere til at stille skarpt end A20?

mvh Frank

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-06-02 21:39

Via de flg. links kan du finde alle de fotos, der er nødvendige for
sammenligninger.
http://www.dpreview.com/,
http://www.megapixel.net/,
http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html,
http://www.imaging-resource.com/
Mvh,
Hans

Fra : Jacob Olsen

Dato : 10-06-02 07:36

Prøv at læse andres meninger om A40 her.

http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=canon_a40